مواد اولیه محصولات پلاستیکی توسط یک شرکت دانش بنیان در آبادان تولید می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،بازیافت ضایعات و مواد دور ریختنی یکی از راهکارهای بسیار موثر هم در تولید و اشتغال و جذب ثروت و هم در پاکسازی محیط زیست است ، این ضایعات و مواد دور ریختنی  بجای ایجاد آلودگی در محیط زیست تبدیل به کالاهای مفیدی می شوند که  بسیاری از نیازهای جامعه امروزی را رفع کنند .

شرکت تولید گرانول کامپاین آبادان  از جمله شرکت هایی است که گام های  موثری در جهت تولید محصولات پر کاربرد از مواد دور ریختنی دارد، این شرکت  دانش بنیان  که فقط یکسال از فعالیت آن میگذرد ، بدست متخصصان جوان کشورمان راه اندازی شده است  این شرکت خوشبختانه  درآمد اقتصادی بسیار خوبی نیز دارد.

  شرکت دانش بنیان  از مواد ضایعاتی پتروشیمی  "گرانول کامپاین"  را تولید می‌کند ، گرانول کامپاین مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی در جهان است ، این محصول با ارزش که از ضایعات پتروشیمی در آبادان بدست آمده ، منبع تولید و کار آفرینی در این شهرستان  شده است .

نجدی پور متصدی کارگاه تولید گرانول کامپاند در آبادان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، گفت:  این مواد کاربرد گسترده ای دارد و  از قطعات پلاستیکی  منزل تا لاستیک خودرو  از آن تولید می شود.

شریفی مدیر تولید این کارخانه نیز گفت :ما روزانه ۱۲ و نیم تن مواد پلاستیک که از بورس مواد شیمیایی خریداری میکنیم.

وی افزود: در این کارخانه ۳۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند و ۳۰ نفر هم در شعبه‌هایی که در خارج از استان خوزستان داریم فعالیت دارند.

صادرات محصولات شرکت دانش بنیان به خارج از کشور

گلومال مدیر این کارخانه نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،گفت: این کارخانه ماهانه ۷۰ تن از محصولات خود را به کشور‌های حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌کند، به عبارتی تقریبا حدود ۲۰ درصد تولیدات کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود.

مواد اولیه‌ای که این کارخانه تولید می‌کند برای تولید انواع لوله‌های ساختمانی، کلید و پریز برق، پنل‌های تلویزیونی و بسیاری محصولا پلاستیکی دیگر کاربرد دارد.

فعالیت اقتصادی مناسب این کارخانه و نیز تولید محصولات پر کاربرد و اقتصادی مسئولان منطقه را برآن داشته است تا از این کارخانه حمایت کنند و راه توسعه اقتصادی آنرا هموار سازند.

حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از شرکت دانش بنیان

موسوی معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،گفت: سازمان منطقه آزاد اروند چه در بخش مالی و چه در بخش مجوز‌ها همه حمایت‌های لازم را از این شرکت دانش بنیان خواهد کرد.

در این کارخانه عزم جزم تولید کنندگان بومی و نیز همت مسولان توانسته است طومار تحریم‌ها را درهم بریزد و هیچ مانعی نتوانسته تولید این کارخانه دانش بنیان را متوقف کند.

مسولان کارخانه نیز اعلام کردند که اگر شرایط لازم مهیا بشود می‌توانند طی دو ماه آینده فاز جدید این کارخانه را راه اندازی کنند که با راه اندازی آن تولید این کارخانه به دو برابر در روز افزایش می‌یابد؛ که این خود نوید بخش اشتغالزایی بیشتر و فعالیت اقتصادی گسترده‌تر در منطقه است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: اشتغال ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.