حجت الاسلام جباری گفت:دو باب کتابخانه در دست احداث در استان داریم که به زودی پروژه عمرانی احداث آن‌ها به پایان می‌رسد، احداث یکی از این کتابخانه‌ها بر عهده اداره ارشاد قم است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوانازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به کتابخانه‌های در دست احداث در استان قم گفت: دو باب کتابخانه در دست احداث در استان داریم که به زودی پروژه عمرانی احداث آن‌ها به پایان می‌رسد، احداث یکی از این کتابخانه‌ها بر عهده اداره ارشاد قم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه مشکلات مالی امکان احداث کتابخانه عمومی جدید را در استان کم کرده است اضافه کرد: بیشترین اقبال در کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های داستانی و رمان‌ها، کتاب‌های مذهبی و کتاب‌های هنری شاهد هستیم، البته در تعداد کتاب‌ها در این کتابخانه‌ها محدودیت وجود دارد.

وی ادامه داد: گرچه که تعداد کتابخانه‌های عمومی استان قم کم است، اما از تمام ظرفیت‌های این کتابخانه‌ها استفاده نمی‌شود و باید مردم را به سمت مطالعه و حضور در کتابخانه دعوت کنیم.

جباری سرانه فضای کتابخانه‌های استان قم را کم دانست و عنوان کرد: البته تمام این کتابخانه‌ها زیرنظر اداره کتابخانه‌های عمومی استان قم نیستند، 700 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم وجود دارد و هر فرد با عضویت در یکی از این کتابخانه‌ها می‌تواند از بقیه کتابخانه‌های عمومی کشور نیز استفاده کند.

وی یادآورشد: در استان قم تلاش کردیم که از ناشران قمی تا حد توان خرید کنیم تا به چرخه نشر کتاب در استان کمک کرده باشیم.

انتهای پیام/ح

وجود ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار