مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فانوس با حضور مسئولان کشوری و استانی ، هنرمندان و خانواده شهدا در سالن همایش های شرکت گاز بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فانوس با حضور مسئولان کشوری و استانی، هنرمندان و خانواده شهدا در سالن همایش‌های شرکت گاز بندرعباس از ۴۴ برگزیده برتر در بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل شد.

 در این مراسم از پوستر سومین جشنواره ملی فانوس، پوستر دومین کنگره ملی شعر و سرود ویژه آثار دفاع مقدس، دومین جشنواره ترنم فتح ویژه نیرو‌های مسلح و پوستر موسیقی چهل فجر شکوه رونمایی شد.

در این مراسم علی اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس، پیام‌های سردارسرلشکر محمد باقری رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

در پیام سردار سرلشکر باقری آمده است: با بهره گیری از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای با نشادتر، گسترده‌تر و نظام مند‌تر از گذشته برای مخاطبان و علاقمندان تشنه معارف اسلامی و الهی مبارزه و جهادی به راه اندازیدو با اتکا به نصرت الهی نقشه جامع استکبار جهانی را بر هم زنید.

در پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آمده است: زبان گویای هنر در عرصه تولیدات هنری و امور سینمایی می‌تواند نشانگر عشق و علاقه هنرمندان این مرز و بوم به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس گفت:این جشنواره با هدف کمک به ارتقا و رشد فعالیت‌های هنری و سینمایی در حوزه دفاع مقدس در استان‌ها راه اندازی شده است.

علی اصغر جعفری افزود: امسال آثار ارسالی به جشنواره از نظر کمی ۲۶۰ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس گفت: بیش از هزار و ۷۳۰ اثر در بخش‌های فیلم، تلوزیون، رادیو، سرود، هنر‌های تجسمی و نمایشی و بخش آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

علی اصغر جعفری افزود: تجلیل از خانواده شهدا و هنرمندان هرمزگان بخشی از برنامه‌های مراسم اختتامیه بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم گفت: هدف دشمنان فراموشی دوران ۸ سال دفاع مقدس است.
سردار کارگر افزود: خودکفایی در صنایع دفاعی، دانش هسته ای، علوم پزشکی خودکفایی مدیون دفاع مقدس است.

وی افزود: امروز مدافعان حرم و جوانان غیور هزاران کیلومتر خارج از مرز‌ها دشمن را زمین گیرکرده اند.
سردار کارگر گفت: هنرمندان متعهد به کشور هستند و با زبان هنر حماسه‌های ۸ سال دفاع مقس را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: باید ازفضای مجازی برای بیان اهداف انقلاب اسلامی استفاده کرد.

استاندار هرمزگان هم گفت: استان هرمزگان در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس، نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس و دفاع از حرم شهدای بسیاری تقدیم کرده است.. وی افزود: هنرمندان رسالت خطیری بر عهده دارند و می‌توانند با خلق آثار فاخر رشادت‌ها، دلاوری‌ها، ایثارو فداکاری‌های دفاع مقدس را با بهره گیری از هنر به نسل جدید منتقل کنند.

سردار میرزایی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره و هم اندیشی هنری گامی موثر برای رونق و ارتقا سطح هنری استان است.
انتهای پیام/ز

برگزاری دومین جشنواره فانوس

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.