مردم جزیره رئونیون فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی مکرون، رئیس جمهور این کشور ضمن تظاهرات خیابان‌های این شهر را بستند.

تظاهرات مردم جزیره رئونیون فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی مکرونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم جزیره رئونیون فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی مکرون، رئیس جمهور این کشور ضمن تظاهرات خیابان‌های این شهر را بستند.

تظاهرکنندگان "جلیقه زرد" خیابان‌های جزیره رئونیون را در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی مکرون و مشکلات عدیده در این جزیره، بستند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «هیچ برابری در رئونیون نیست، بی عدالتی در همه جا حاکم است. این سوء استفاده از قدرت و رفیق بازی است.»

یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: «شادی دیگر در اینجا وجود ندارد. آن‌ها می‌گویند شادی وجود دارد، اما این حرف درست نیست. مردم هر روز در رنج هستند. مسلما، صبر یک مسئله است، اما صبر حد و حدودی دارد و ما در حال رسیدن به آستانه آن هستیم.»

یک تظاهرکننده گفت: «این تظاهرات ادامه می‌یابد. ما نباید تسلیم شویم. اگر ما تسلیم شویم معنایش این خواهد بود که این اعتراض موقت بود. ما باید یک هفته و شاید دو یا سه هفته دیگر مبارزه کنیم و اگر ناچار باشیم این کار را خواهیم کرد.»

یک تظاهرکننده دیگر گفت: «من فکر می‌کنم کار ما درست است، اما بستن جاده‌ها و چهار راه‌های کوچک چیزی را تغییر نخواهد داد. این کار فقط مردم را به دردسر می‌اندازد. ما باید نقاط راهبردی دیگری را در رئونیون مسدود کنیم مانند بندر و سن دنی رئونیون جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند و یکی از ناحیه‌های فرادریا‌های فرانسه است.»

همچنین به دلیل برپایی تظاهرات «جلیقه زردها»، برج ایفل روز شنبه به روی بازدیدکنندگان بسته خواهد بود. این خبر را شرکت بهره برداری از بنا که هر ساله بیش از ۶ میلیون توریست را می‌پذیرد، اعلام کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای خود می افزاید: «تظاهراتی که برای ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در «شان دو مارس» اعلام شده است، اجازه پذیرش بازدیدکنندگان را به دلیل شرایط امنیتی حداکثری، نمی دهد و شرکت بهره برداری از بنا تصمیم گرفته است برج ایفل را به روی عموم مردم و برای تمام طول روز ببندد.»

انتهای پیام/

ادامه تظاهرات اعتراضی در فرانسه برج ایفل را به تعطیلی کشاند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار