مجلس نمایندگان آمریکا درباره روابط مالی رئیس جمهور این کشور با عربستان و نوع برخورد او با پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحقیق می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد درباره روابط مالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با عربستان و نوع برخورد او با پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحقیق کند.

آدام شِف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد کمیته اطلاعات این مجلس قصد تحقیق پیرامون روابط مالی دونالد ترامپ با عربستان و سیاست او در قبال ریاض را دارد.

شِف همچنین تاکید کرد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون ارزیابی سازمان سیا مبنی بر اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده نیز تحقیق می کند.

او در این باره گفت: ترامپ باید درباره اینکه چرا از نتیجه ارزیابی سیا چشم پوشی کرده و روابط با عربستان و حمایت از بن سلمان را ادامه داده، پاسخگو باشد. روابط مالی ترامپ با سعودی‌ها و اینکه آیا این روابط به نوع واکنش او شکل می دهد، یکی دیگر از موضوعات تحقیق این کمیته در دوره جدید مجلس نماینگان آمریکاست.

در حالی که پس از انتخابات دو هفته پیش کنگره آمریکا، اکثریت مجلس نمایندگان این کشور به دست دموکرات‌ها افتاده است، آدام شِف به احتمال زیاد در دوره جدید این مجلس از آغاز سال ۲۰۱۹ ریاست کمیته اطلاعات را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار