چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد امشب (۲ آذرماه) با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره در سینما فلسطین تهران به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،آیین اختتامیه چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد امشب(۲ آذرماه) در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

این مراسم با پخش فیلم کوتاه «دوئل» ساخته محمدرضا خردمندان به طور رسمی آغاز شد. و کلیپی با عنوان معرفی جشنواره فیلم رشد برای عموم به نمایش درآمد که در آن رسول صدرعاملی کارگردان با سابقه سینما جشنواره فیلم رشد را قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران دانست و درباره این جشنواره گفت.

برگزیدگان تندیس زرین

برگزیدگان تندیس زرین چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در بخش‌های مختلف عبارتند از؛

**بخش دانش آموزی: تندیس زرین و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به نیکا شاهین زاده از استان خوزستان برای فیلم «شهر من» اهدا شد.

**بخش فرهنگیان فیلمساز: تندیس زرین و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به شهریار پورسیدان از استان گیلان برای فیلم «نور، سایه، زندگی» تعلق گرفت.

**بخش انیمیشن: صادق جوادی برای فیلم «روباه» برنده تندیس زرین و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی شد.

**بخش مستند علمی آموزشی: تندیس زرین و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به فیلم «جاده‌های برفی» ساخته هایده مرادی اهدا شد.

**بخش مستند: محمدرضا وطن دوست برای مستند «لوتوس» تندیس زرین و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی را تصاحب کرد.

**بخش فیلم کوتاه داستانی، «بچه خور» ساخته محمد کارت برنده تندیس زرین و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی شد؛ و همچنین در بخش فیلم بلند داستانی، یانگ استوارک برای فیلم «پابرهنه» از کشور استرالیا توانست تندیس زرین و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی این دوره از جشنواره را از آن خود کند.

همچنین درادامه مراسم برگزیدگان هر بخش از جشنواره بین المللی فیلم رشد به ترتیب زیر اعلام شد:

در بخش مستند آموزشی لوح افتخار، جایزه نقدی به هاشم کریمی برای مستند کوتاه «ایراکو»  اهدا شد.

جایزه ویژه هئیت داوران به آنوند میخاریم و نولان ماری برای فیلم «جوجه ها برای کیمارو»تعلق گرفت.

همچنین تندیس سیمین این بخش هم به فیلم «دوستان صیاد» ساخته امین قدمی رسید.

در بخش مستند بین‌المللی نیز آستریگ بوسنیگ از کشور هلند برای فیلم «گوش کنید» جایزه نقدی و دیپلم افتخار را دریافت کرد و جایزه ویژه هئیت داوران به زیگریت کلاسمان برای فیلم «بدون ما هرگز» از کشور آلمان رسید.

تندیس سیمین این بخش نیز به فیلم «فصل باغ‌های گرم» ساخته حسین ریگی از سیستان و بلوچستان اهدا شد.

در بخش دیگر این جشنواره که انجمن سینمای جوان آن را برگزار می‌کرد به ۱۴ نفر از فیلم‌های برگزیده دانش‌آموزی مبلغ یک میلیون تومان جایزه نقدی به همراه استفاده از یک دوره آموزشی فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان اهدا شد.

در بخش فیلم‌های دانش آموزی جشنواره رشد دانیال عبادی برای فیلم «بیماری پروانه‌ای» لوح افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد و نرجس لشگری برای فیلم «مهد دستان» جایزه بعدی این بخش را ازآن خود کرد. همچنین تندیس سیمین به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی به فیلم «لقمه حلال» ساخته زهرا عبدی اهدا شد.

در بخش فرهنگیان فیلمساز نیز ایمان قنبری برای فیلم «هابیل یا قابیل» از کهکلویه و بویر احمد دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد. فاطمه جوکار و ابوالفضل حسینی برای فیلم «پناه» و علی حسن پور برای فیلم «رویا‌های من زنده‌اند» از استان خوزستان دیگر برگزیدگان این بخش بودند، البته تندیس سیمین به فیلم انیمیشن «هیچکس» ساخته الهام طرقی از خراسان رضوی اهدا شد.

در بخش پویانمایی جشنواره رشد دیپلم افتخار به امیر هوشنگ معین برای فیلم «گرگم و گله می‌برم» و اوژینا گلوبوا برای فیلم «می خواهم در باغ وحش زندگی کنم» تعلق گرفت. جایزه هئیت داوران به مهین جواهریان برای فیلم «یکی بود یکی نبود» اهدا شد. تندیس سیمین به همراه جایزه نقدی به فیلم «پرنده و نهنگ» ساخته کارول فیلمن داده شد.

در بخش جنبی جشنواره بین المللی فیلم رشد که جوایز آن به همت وزارت خارجه جمهوری اسلامی تدارک دیده شده بود به ترتیب به رمضان کیج برای فیلم «نمانید»، رامی الجبیری برای فیلم «از درون» از کشور مصر تعلق گرفت. همچنین جایزه ویژه هئیت داوران به عباد ادیب پور برای فیلم «شش خونه» اختصاص یافت.

جایزه اول این بخش به طور مشترک به فیلم «بچه‌های رنگین کمان» ساخته مریم کلامی  و فیلم «حلم و صلاح» به کارگردانی کیم مانور از هلند تعلق گرفت.

همچنین جوایز بخش فیلم کوتاه جشنواره رشد، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خوان آمادور برای فیلم «کلمات کارامل» از اسپانیا و عباد ادیب پور برای فیلم «شش خونه» اهدا شد و جایزه هئیت داوران به گابریل مارینو برای فیلم «هدیه آلیس» تعلق گرفت. تندیس سیمین این بخش نیز به آلدو سوتلدو لازادو برای فیلم «گرم ستاره» تقدیم شد.

جوایز بخش فیلم بلند داستانی این جشنواره نیز به اریک آنگ برای فیلم «ابر قهرمان من» از مالزی و محمد رضا حاجی غلامی برای فیلم «لکنت» تعلق گرفت و جایزه ویژه هئیت داوران در این بخش به پویا بادکوبه برای فیلم «درساژ» اهدا شد. همچنین فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان تندیس سیمین را دریافت کرد.

گفتنی است؛ چهل و هشتمین جشنواره فیلم «رشد» از ۲۵ آبان تا ۲ آذر ماه در سینما فلسطین برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار