مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشکل کمبود خون در این استان جدی است، از شهروندان خواست برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است / شهروندان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کاهش مراجعان برای اهدای خون زنگ خطر جدی برای سلامت و تامین خون سالم را در سیستان و بلوچستان به صدا در آورده است.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان مورد نیاز است، گفت: افزون بر سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی، بیش از هزار و ۱۰۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و ... در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.

خسروی افزود: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت:در هفت ماه نخست امسال ۳۹ هزار واحد خون در استان اهدا شد در صورتی که نیاز استان در این مدت ۶۲ هزار و ۵۳۳ واحد بود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که در کنار کاهش اهدای خون در سیستان و بلوچستان، استان‌های معین تامین کننده خون مورد نیاز بیماران استان نیز دچار کمبود اهدای خون شده اند ضروری است مردم نوعدوست استان نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند.

خسروی گفت: با توجه به کاهش شمار مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون، سیستان و بلوچستان در چند روز گذشته با کمبود گروه‌های خونی O. و B. رو به رو شده، از دارندگان این گروه‌های خونی درخواست می‌شود با اهدای مقداری خون بیماران را یاری کنند.

مدیر کل انتقال خون در پایان گفت: درصورت استمرار اهدای خون، کارت تحویل اهداکننده می‌شودکه رنگ کارت با توجه به تعداد دفعات خون بصورت سفید بعد سبز و قرمز و نقره‌ای و طلایی تغییر می‌کند.

انتهای پیام/ف

مشکل جدی کمبود خون در استان سیستان و بلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار