بدون شک باید آمریکا را بزرگترین جنایتکار دنیا دانست که رد پای اقداماتش از غزه و بحرین تا آفریقا گسترش یافته است.

کاخ سفید بدون نقاب/رد پای جنایات آمریکا از غزه و بحرین تا آفریقابه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید اغراق نباشد اگر بگوییم در هر گوشه دنیا هر جنایت سازمان یافته‌ای می‌تواند حاصل نقش آفرینی یا هدایت و حمایت آمریکایی‌ها باشد. آمریکایی‌ها به دلیل برخورداری از بزرگترین ماشین تبلیغاتی و رسانه‌ای دنیا نه تنها به راحتی جنایت می‌کنند، بلکه با شیوه‌های نوین سانسور خود نمی‌گذارند چهره مخدوشی از ایالات متحده در ذهن افکار عمومی شکل بگیرد.

بدون شک باید آمریکا را بزرگترین جنایتکار دنیا دانست که رد پای اقداماتش از غزه و بحرین تا آفریقا گسترش یافته است.

آزمایش سلاح‌های ممنوعه آمریکایی در جنگ غزه

رژیم اسرائیل از دسامبر 2008 (آذر1387) تا ژانویه 2009 (دی1387) در 22 روز جنگ نابرابر علیه مردم غزه، دست‌کم 1400 فلسطینی از جمله صدها زن و کودک را شهید و هزاران فلسطینی را زخمی کرد. همچنین در این جنگ بیش از 1/6 میلیون دلار به زیرساخت این منطقه محروم خسارت وارد شد.

اسرائیل اولین بار سال ۱۹۴۸ (1326شمسی) یعنی درست زمانی که موجودیت خود را به عنوان یک دولت اعلام کرد، به استفاده از سلاح های شیمیایی روی آورد. ارتش این رژیم، آن سال با آلوده ساختن آب های سرزمین های فلسطینی باعث اشاعه تیفوئید بین فلسطینی ها شد. چند سال پس از آن ،انستیتو تحقیقات بیولوژیکی اسرائیل (IIBR) شروع به کار کرد. این انستیتو، همکاری های نزدیکی با برنامه ریزان سلاح های بیولوژیکی امریکایی و انگلیسی برقرار کرد.

در گزارش 575 صفحه‌ای کمیته حقیقت‌یاب «ریچارد گلدستون»، قاضی یهودی اهل آفریقای جنوبی، تصریح شده است در جنگ مرگ‌بار غزه‌، نیروهای اسرائیلی‌ به عمد و با سلاح‌های غیرمتعارف مراکز تجمع غیرنظامیان را مورد هدف قرار داده‌اند.

مجله «تایمز» چاپ انگلیس در 16سپتامبر2009 (28شهریور1388) نوشت:"بازرسان ویژه فرستاده شده به غزه اظهار کرده‌اند که اسرائیل در حمله به مرکز کمک‌رسانی سازمان ملل در تاریخ ۱۵ژانویه2009 (26دی1387) از فسفر سفید استفاده کرده‌است. این در حالیست که در تاریخ مذکور ،۷۰۰ شهروند غیرنظامی در آن مرکز حضور داشته‌اند." رژیم صهیونیستی در حالی از بمب‌های فسفری استفاده می‌کند که طبق توافقنامه ژنو در سال 1980 (1358شمسی) استفاده از فسفر سفید علیه غیر نظامیان یا حتی علیه نیروهای دشمن را در مناطق اسکان غیر نظامیان ممنوع است.

بنا برگزارش نشریه «لوموند» در ۳مارس۲۰۰۹ (13 اسفند1387) شکایتی درباره استفاده ارتش اسرائیل از سلاح Dime (فلز متراکم انفجاری) مطرح شده‌است. این بمب که حاوی آلیاژ فلز سنگین تنگستن است، در درجه گرمای بسیار بالامنفجر می شود. این بمب بسیار کوچک اما بشدت قدرتمند و کشنده است. سلاح فوق ساخته نیروی هوایی آمریکا است و اولین بار در جولای‌۲۰۰۶ (تیر1385) علیه مردم غزه مورد استفاده قرار گرفت.

«ریچارد فالک»، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در مورد فلسطینیان، گفت: "شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، اسراییل در جنگ سه‌هفته‌ای غزه مرتکب جنایات جنگی شده‌است". به نظر «فالک»، اسراییل به غیرنظامیان ساکن در مناطق پرجمعیت فلسطینی، هیچ گونه شانسی برای تأمین امنیت خود نداده‌است... .

کاخ سفید بدون نقاب/رد پای جنایات آمریکا از غزه و بحرین تا آفریقا

آمریکا بر سر سفره نفت قحطی زدگان سومالی

آنچه در کشور آفریقایی سومالی در گذشته وجود داشته و همچنان ادامه دارد، از جمله قحطی، جنگ داخلی با گروه الشباب و همچنین اختلافات و درگیری های نظامی با کشورهای همسایه و در نهایت دزدان دریایی، سابقه‌ای به طول نزدیک به سه دهه داشته که رد پای آمریکا در آن مشاهده می‌شود. مشکلات پیش‌روی سومالی که از سال 1991 (1370شمسی) بوجود آمده به دنبال طرحی آمریکایی جهت تجزیه سومالی و نفوذ آمریکا در این کشور همانند آنچه در سودان اتفاق افتاد، صورت گرفته است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی «فارین پالیسی»، مداخله‌های پی در پی آمریکا در سومالی، روز به روز اوضاع انسانی را در این کشور بدتر کرده است؛ تا آنجا که در ژوئیه‌2011 (خرداد1390) این بحران به جایی رسید که یک میلیون و 460 هزار نفر از مردم سومالی به علت جنگ و قحطی و گرسنگی آواره شده و 750 هزار نفر از کشور مهاجرت کردند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در مقاله‌ای به موضوع قحطی و گرسنگی در شاخ آفریقا اشاره کرد و نوشت که این قحطی باعث مرگ دهها هزار نفر شده که بیشتر آنها کودک هستند. این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه کمک‌های بین‌‌المللی به سومالی در سال 2008 (1387شمسی) کاهش یافته بود، نوشت: «کاهش این کمک‌ها به علت قید و بندهایی بود که آمریکا علیه جنبش جوانان مجاهد (گروه الشباب) در جنوب سومالی بر آژانس‌های امدادرسانی تحمیل کرد».

مدت‌ها پیش از اعلام قحطی در سومالی در سال 2009 (1388شمسی) نیز شبکه خبری «سی ان ان» در گزارشی اعلام کرد: "کاخ سفید ،سازمان‌های مددکار را به خاطر جنگ با تروریسم، محدود کرده است". در این راستا «کی‌کی بهو»، رئیس دفتر همکاری امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد در سومالی، نیز تصریح کرد که آمریکا در حال بازبینی این مطلب است که آیا کمک‌های مالی به سومالی منجر به تأمین بودجه گروه «الشباب» می‌شود یا خیر؟

دفتر سازمان ملل متحد در گزارشی در ماه سپتامبر2011 (شهریور1390) اعلام کرد که تأخیر آمریکا در تصمیم‌گیری در مورد بودجه‌های انسان‌دوستانه هم اکنون نیز بر بسیاری از سازمان‌ها و برنامه‌های آن‌ها تأثیر گذاشته است.


بیشتر بخوانید:داعش؛ مهره بازی نفتی آمریکا در سوریه/غرب تروریست‌ها را با چاشنی انفجاری «تحریم» به سراغ دولت بشار فرستاد


مقام‌های آمریکایی، این گروه را علت قحطی و گرسنگی در سومالی می دانند. و این در حالی است که مبارزه با این گروه شبه نظامی که پیدایشی مشابه القاعده در افغانستان دارد ونیز بحران قحطی در سومالی، بهانه دخالت و حضور نظامی آمریکا در این کشور است. از این روی ،افزایش تحرکات این گروه تندروی وهابی در سومالی و گسترش قحطی در این کشور زمینه ساز تحقق اهداف آمریکا در شاخ آفریقا شده است.

پایگاه اینترنتی «وورلد سوسیالیست» در همین ارتباط در مقاله ای در زمان ریاست جمهوری اوباما در آمریکا نوشت: «دولت اوباما در حال آماده شدن برای دخالت نظامی در سومالی به بهانه نگرانی از اوضاع سیاسی- انسانی این کشور و قربانیان ناشی از قحطی است.» این پایگاه اینترنتی در ادامه می نویسد: «آمریکا نوعی نیرنگ جدید بکار بسته و شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی اعلام کرده گروه «الشباب» علت قحطی و گرسنگی در سومالی است و به این بهانه می خواهد جنگی جدید به راه اندازد.»

در مجموع روند تخریب اقتصادی و اجتماعی سومالی که همچنان نیز ادامه دارد، به جنگ داخلی سال 1991 (1370شمسی) و فراهم شدن بستر مداخله آمریکا و فرصت بهره مندی شرکت های بزرگ نفتی آمریکایی، بر می گردد. طبق اسنادی که نشریه «تایمز» به آنها دست یافته است، قبل از آغاز جنگ داخلی 1991، حدود دو سوم منابع نفت سومالی در اختیار شرکت های بزرگ آمریکایی «کونوکو»، «آموکو»، «شورون» و «فیلیپس» بوده است.

جالب اینجاست که وزارت خارجه آمریکا تاکید می کند، هدف ماموریت آمریکا در سومالی انسان دوستانه است... !

کاخ سفید بدون نقاب/رد پای جنایات آمریکا از غزه و بحرین تا آفریقا

شهادت نوزاد پنج روزه بحرینی

19 آذر1390 (10دسامبر2011) یک دختر پنج روزه بحرینی به نام «ساجده فیصل» به سبب استنشاق گاز سمی شلیک شده از سوی نظامیان رژیم آل خلیفه به شهادت رسید. بر اثر شلیک گسترده گازهای سمی ابری از این گازها تشکیل شد که منجر به ایجاد حالت خفگی، حتی برای مردم در خانه‌هایشان گردید. «فیصل جواد» پدر دختر بچه شهید بحرینی گفت: "نیروهای امنیتی برای مقابله با اعتراضات مردمی به شلیک بی حد و حصر گاز سمی روی آوردند تا جایی که حتی افراد بالغ تحمل آن را نداشتند و در پوست خود احساس سوزش می کردند که در همین حین متوجه شدم دخترم جان خود را از دست داده است".

متخصصان تاکید کرده‌اند که گازهای مورد استفاده نیروهای رژیم سلطنتی بحرین از نوعی است که در اماکن بسته و مناطق مرطوب کشنده است و این در حالی است که بحرین جزیره‌ای کوچک با رطوبت بسیار بالا است.

پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در گزارشی به قلم «فینیان کانینگهام» نوشت: "حداقل سه شرکت آمریکایی در تحویل گاز اشک آور به بحرین شناسایی شده‌اند که همگی در پنسیلوانیای آمریکا قرار دارند. خبرنگار مجله «گلوبال ریسرچ» شاهد بیرون آمدن پوکه خالی گلوله گاز اشک آور از منازل غیرنظامیان بود. این پوکه‌ها که اطلاعات کارخانه سازنده آن بر روی آن درج شده بود، متعلق به کارخانه‌ای در «هومرسیتی» در ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا است.

حجم مبادلات نظامی آمریکا با رژیم سلطنتی بحرین سالیانه به 200 میلیون دلار می‌رسد که بیشتر از مبادلات آمریکا با اسرائیل است... .

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.