حدود یک هفته از اعدام دو مفسد اقتصادی می‌گذرد و در طول این مدت حرف ها و نظرهای مختلفی در رابطه با این اقدام قوه قضاییه از سوی صاحب نظران و مردم مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک هفته از اعدام دو مفسد اقتصادی می‌گذرد و در طول این مدت حرف ها و نظرهای مختلفی در رابطه با این اقدام قوه قضاییه از سوی صاحب نظران و مردم مطرح شده است.

عده ای خارج نشین با مطرح کردن بحث های حقوق بشر این برخورد قوه قضاییه را تند و غیر انسانی نشان داده اند؛ از سوی دیگر مردم جامعه که در بطن مشکلات اقتصادی هستند و از نزدیک مشکلات را درک کرده اند و می دانند که بخشی از عوامل ایجاد تشنج در نظام اقتصادی کشور مربوط به افرادی می شد که از شرایط موجود کشور به نفع خود سوء استفاده کرده اند، این اقدام قوه قضاییه را مقتدرانه و قاطع می دانند و انتظار دارند که این گونه برخوردها همیشگی بوده و مختص به یک یا دو نفر و در یک برهه زمانی محدود نباشد.

در واقع می توان گفت که برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی کشور درخواست تمام مردم از مسئولان است.

تاثیر اجرای حکم اعدام «سلطان سکه» در جامعه/ انتظار مردم از دستگاه قضا چیست؟

حکم اعدام و 20 سال حبس در انتظار اخلالگران اقتصادی

در تیرماه امسال بود که آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور هشدار داد و اعلام کرد که با تمام افرادی که قصد اخلال در بازر را دارند برخورد جدی می شود.

وی خطاب به کسانی که اخلال در بازار اقتصادی را پیش گرفته‌اند گفت: هر چند افزایش نقدینگی بی‌تاثیر نبوده است، اما عده‌ای هم با سرمایه‌های کلان‌شان قصد بر هم زدن ثبات اقتصادی را دارند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: این افراد با ریختن پولشان در بازار و جمع کردن دلار و سکه می‌خواهند بازار را ملتهب کنند و نیروهای اطلاعاتی باید تلاش کنند این افراد را شناسایی کنند.

وی افزود: این اقدامات خیانت به مردم و خیانت به نظام است؛ ما به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی الارض باشد اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی هم در اجرای قانون نخواهیم داشت.

رییس قوه قضاییه گفت: نیروهای امنیتی موظفند در اسرع وقت اینها را معرفی کنند تا قوه قضاییه هم به جد با آنها برخورد کند؛ اینها نمی‌توانند در آینده بگویند ما خبر نداشتیم و نمی دانستیم!

آیت الله املی لاریجانی گفت: به دولتی ها و غیر دولتی‌ها هشدار می‌دهیم که حواسشان جمع باشد، چون دستگاه قضایی حتما با مقصران و آنهایی که در فساد اقتصادی  دخیل بوده‌اند برخورد جدی خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: این اصلا توجیه ندارد که یک شبه هزار تومان روی قیمت دلار برود هرچند که یک سری بی تدبیری وجود دارد و نباید می‌گفتند که هر کسی می خواهد بیاید هر تعداد سکه بخرد.

وی گفت: افساد فی الارض در ماده 286 قانون تبیین شده و هر کس به طور گسترده مرتکب جنایت و اخلال در نظام اقتصادی کشور بشود مشمول آن می‌شود؛ اینها حق ندارند فردا که مورد تعقیب قرار گرفتند بگویند ما نمی‌دانستیم کارمان اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

فساد یک اژدهای هفت سر است

مقام معظم رهبری نیز در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مردم از استانهای مختلف که 22 مرداد ماه امسال انجام شد نیز از دستگاه قضایی خواست تا برخورد با مفسدان اقتصادی قاطع باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و گرانی‌های فراوان اخیر که به بخش هایی از مردم به شدت فشار وارد کرده است، گفتند: اکثر کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان متفق القول هستند که عامل همه این مشکلات تحریم ها نیست، بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت و سیاست گذاری اجرایی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.

ایشان به نوسانات اخیر بازار ارز و سکه و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و افزودند: در همین قضایای ارز و سکه گفته شد مبلغ ۱۸ میلیارد دلار از ارز موجود کشور آن هم در حالی که برای تهیه ارز مشکل داریم، بر اثر بی تدبیری، به افرادی واگذار شد و برخی از آن سوء استفاده کردند. این موارد مشکلات مدیریتی است و ارتباطی با تحریم ها ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم می‌شود، مشکلات فعلی به‌وجود می آید؛ زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند. همه بیشتر به دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است، در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضاییه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شده اند.

ایشان با اشاره به نامه هفده سال پیش خود به سران سه قوه برای مقابله با فساد افزودند: فساد یک اژدهای هفت سر است که باید با آن به طور کامل و جدی مقابله شود، ضمن اینکه وقتی با فساد و مفسد مقابله می شود، قطعاً جیغ و دادهایی از گوشه و کنار بلند می شود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: «بیانِ علنی این موضوع برای این است که همه بدانند، بنای نظام، برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مفسد است.»

حال با اعدام دو مفسد اقتصادی و صدور حکم حبس برای تعدادی دیگر طی هفته های اخیر، بسیاری از کارشناسان و جامعه شناسان معتقد هستند که این گونه برخوردهای قوه قضاییه در نظم دادن به بازار و کاهش قیمت ها تا حدودی موثر بود اما کافی نیست.

خسرو عزیزی کارشناس اقتصادی و عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر برخورد قوه قضاییه با مفسادان اقتصادی و اخلالگران نظام اقتصادی کشور گفت: این برخورد ها قطعا در بازار و سطح جامعه بی تاثیر نیست و با اینگونه برخوردها، کسانی هم که قصد ورود به جرگه اخلالگران را داشتند منصرف خواهند شد و درس عبرتی برای دیگران خواهد شد.

وی افزود: برخورد قوه قضاییه با کسانی در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می کنند خوب و مناسب است اما این برخورد ها باید گسترش پیدا کند و برخوردها از منشا فساد آغاز شود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: اقتصاد کشور دچار مشکلاتی است و برای حل مشکلات اقتصادی باید از ریشه وارد عمل شویم و این آب گل آلود را از سرچشمه زلال کنیم.

عزیزی بیان کرد: این برخورد با اخلاگران اقتصادی قطعا لازم و مناسب است اما کافی نیست و تا زمانی که مشکلات از ریشه حل نشود، این برخوردها موثر نخواهد بود.

وی گفت: برخورد با افرادی که در بازار ایجاد کردند و وضعیت معیشتی مردم را در تنگنا گذاشتند موثر خواهد بود. این افراد باعث ایجاد تورم در بازار شده اند و در بیشتر موارد به صورت شبکه ای کار می کنند و فعالیت های آنها در بازار تاثیر منفی دارد. در برخی موارد دیده شده قیمت ها را بالا و پایین می برند و می توان گفت که کار این افراد به نوعی دزدی از مردم است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: برای ساماندهی نظام اقتصادی کشور باید تنظیم بازار را از خانه ها شروع شود و این فرهنگ سازی بین مردم ایجاد شود که برای پول ملی خود ارزش قائل شوند و پول ملی خود را با دلار جایگزین نکنند.

وی افزود: چرا باید یک ایرانی که واحد پولش ریال است، اقدام به خرید دلار کند و از موضوع افرادی فرصت طلب سوء استفاده کنند و بازار را به هم بریزند.

وی گفت: برخورد با اخلال گران بازار باید در حجم وسیع و گسترده باشد تا تاثیر خود را نشان دهد.

تاثیر اجرای حکم اعدام «سلطان سکه» در جامعه/ انتظار مردم از دستگاه قضا چیست؟

همچنین وکیلی کارشناس اقتصادی و عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: افرادی هستند که با خرید و فروش های صوری و مصنوعی ارز و دلار اقدام به بر هم زدن بازار می کنند. قوه قضاییه باید با این افراد برخورد قاطع داشته باشد تا مجدد افراد دیگر خیال این را نداشته باشند که وارد این کار شوند.

وی افزود: کشور ما از طرف آمریکا دیگر با تحریم مواجه است و نباید این تصور را داشته باشیم که با مجازات چند نفر می توانیم نظام اقتصادی کشور را سرو سامان دهیم؛ اما این اقدامات می تواند جلوی اعمال مجرمانه را تا حدی بگیرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: باید قوه قضاییه به گونه ای مقتدر عمل کند که کسی حتی فکر انجام کار خلاف را هم نکند و بداند در صورت تخلف با مجازات سنگین رو به رو می شود و این به مرور به یک فرهنگ بین مردم تبدیل شود.

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگوبا خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر اقدامات قوه قضاییه در برخورد با اخلالگران اقتصادی در سطح جامعه اظهار کرد: جامعه شناسان معتقدند اگر فردی به چوبه دار سپرده می شود، جامعه و بی قانونی او را به این سوی کشانده است.

وی می گوید: اعدام دو اخلالگر نظام پولی و ارزی منجر به عبرت گرفتن مردم شده است و این اقدامات اعتماد مردم را به دولت و نظام بالا می‌برد.

قرائی مقدم گفت: عاقبت عمل اخلالگران اقتصادی می تواند الگوی خوبی برای افراد جامعه باشد.

وی با بیان اینکه این افراد پایبندی و تعهد اجتماعی به کشور، آینده مردم و شرایط اقتصادی جامعه ندارند، ادامه داد: اقدام قوه قضاییه در این زمینه اقدام خوبی بود و توانست بار دیگر اقتدار دستگاه قضا را نشان دهد.

قرائی مقدم تشریح کرد: قوه قضاییه باید این گونه افراد را که مخل نظم و آرامش جامعه هستند مجازات کند. جامعه شناسان نیز اقدام قوه قضاییه در برخورد با اخلالگران را موثر می دانند و این گونه برخوردها را عاملی برای افزایش اعتماد مردم به نظام می دانند.

علی محمد فرهادی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با برخورد های اخیر قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی و میزان تاثیر مثبت این برخوردها در بازار و سطح جامعه اظهار کرد: عملکرد مسئولین در زمینه برخورد با مفسدان اقتصادی بسیار خوب بوده و در گفتمان های سران سه قوه وفاق و همدلی دلسوزانه و خوبی رقم خورده است.

وی در ادامه افزود: خروجی این عمل و آثار به جای مانده آن یک حرکت مناسب و امید دهنده در سطح جامعه داشته و تاثیر خوبی برجای گذاشته است.

فرهادی افزود: نتیجه این عمل در واقع توانسته است تا حدودی رضایت افراد جامعه را به دنبال داشته باشد. امیدواریم که این گونه اقدامات تداوم داشته باشند.

انتظار مردم از قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی

حال که قوه قضاییه برخورد با اخلالگران اقتصادی را با اقتدار شروع کرده و مردم نیز از آن حمایت می کنند، انتظار مردم این است که این گونه برخورد ها مستمر و همچنان قاطع باقی بماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
عکس اعدامش رو بذارید
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۱۰:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
چرا با عاملان اصلی اخلال در بازار برخورد جدی نمیشود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
عاملان اصلی چه کسانی هستن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
پس چرا قیمت ها تغییری نکرد
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۱:۰۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
قوه قضائیه ازهمه بهترمیدونه که انتظارمردم چیست. انتظارمردم اینکه با اونهایی که از موقعیت خود و بستگانشان در پستهای کلیدی دارند به کشور و هم وطن های خود خیانت می کنن برخورد شود
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
قوه قضائیه شخصااقدام به فک پلمب کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
مشکلات بازار بیش از اونکه از تحریم ها باشه از بی سروسامانی بازار و سوء استفاده بازاری ها ازین هرج و مرج و عدم نظارته .باید دولت و قوه قضائیه به بازار سروسامان بدن .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۱۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
کنار اینا باید مدیرای ایران خودرو وسایپا روهم محاکمه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
مقصر کسانی هستند که سکه وارز را روانه بازار فروش کردن با اینها برخورد جدی کنید اینها باعث فقر وگرانی درکشور شدن هیچ گونه نظارتی دربازار نیست مقابل گرانغروشان بی وجدان بگیرد کارمان به جایی رسیده که حتی در طول ماه قادر به خرید یک کیلو گوشت نیستیم (مرگ تدریجی)
دولت محترم همش وعده میدهد عمرمان روبه پایان است همسانسازی حوق بانشسته ها نشد که نشد ونخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرااااااااااااااااااا فیلم اعدامشان را نشان نمی دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۸:۰۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
خدا عذابشو زیاد کنه که باعث گرونی و احتکار شد
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۳۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
با سایر اختلاسگران هم برخورد شدید شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
هيچ تاثيري بر قيمت کالاها نداشته فروشندگان همچنان در حال گرانفروشي و سو استفاده هستن اي کاش با همه به شدت بصورت جريمه برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
پس چرا قیمت ها هنوز گرانه
Germany
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
فقط و فقط کاهش نرخ ارز و دلار و رسیدن به قیمت فروردین ۹۷ !!!!!!

کاهش قیمتهای همه محصولات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اعدام این افراد یاهرفرددیگری هیچ تأثیری دربازار وبهبود قیمتها وکاهش قیمت سکه ودلار نداشته؟!!! بلکه قیمتها همچنان درحال افزایش است؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
جمله تون خبريه يا سوالي؟
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۵:۲۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اونایی که فراری دادید بیارین اعدام کنید.چرا دزدی و کلک وحیله گری و... بیداد میکنه؟عدالت نیست؟مگه مسلمان نیستیم.انشاء الله امام زمان ظهور میکنه و دست همه شما دزدان را رو میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اجناس گرون هستند
قدرت خرید کاهش داره
هر هفته که می رم بیرون با دلهره می رم تا خرید کنم
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خادم دزفولب
۱۴:۴۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
برای ریشه کن کردن فساد باید قاطعانه و مصمم با دانه درشت ها برخورد کرد .
United States of America
ک
۱۹:۱۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
جرم،جرمه!چه دانه ریز چه دانه درشت،تقاضای ماازقوه قضائیه محترم قاطعیت ومجازات مجرمان هست آن هم بدون هیچ مسامحه ای برای هرکسی باهر موقعیت اجتماعی و هرطبقه ای به نسبت تخلفی که انجام داده
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۲۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
مدیریت رو درست کنید ....آشفتگی در اثر سوئ مدیریت هستش با این کارا هم چیزی درست نمیشه همونطور که مشاهده میکنید دردی ازمردم دوا نشده هیچ قیمت اجناس هم همچنان میره بالا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
برخورد اول با انهای باشد که سکه به مردم می فروشند و اخلال در اقتصاد به وجود می اورند باشد نه تنها با خریداران اگر اخلال گران اعدام بشوند مطمئن باشید کشور روی ارامش را خواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
یا حسین
۱۴:۰۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
من بخاطر این که کارم رو از دست دادم دارم زن و بچه نازنینما از دست میدم. بخاطر چی این پولدارها این کارهارو با ما میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۵۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
پسر معلول خیلی شدید دارم.متاسفانه دلالها حتی به افراد مریض هم رحم نمیکنتد.همه چیز مانند پوشک نایاب و بعد به قیمت بالاتر پیدا میشه.اگه قوه قًضاییه قاطع بود و در نظر گرفتن سمت و شغل و ...را نداشت وضعیت اینطور نمیشد.آیا عدالت حتی برای دارای سمت بالا اجرا میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
انتظار مردم از مسئولین رسیدگی به گرانی و کم وزنی اجناس مورد نیاز است ، همه چشم به عکس العمل آنها دوخته اند ، اگر اقدامی بکنند در تاریخ ثبت خواهد شد ، هر سکوتی نشان رضایت نیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۳:۲۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
درود بر مجریان عدالت پازل نابودی مفسدان را کامل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۳:۲۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
درود بر مجریان عدالت پازل نابودی مفسدان را کامل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۱۳:۱۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرا هیچ عکس و فیلمی منتشر نشد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
کاری که خوروسازان با اقتصاد کشور کردند به مراتب مخربتر از کار سلطان سکه است.
اگر قوه قضاییه بدنبال احقاق حق این ملت بی پناه است یکی از این آقایان را مجازات کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
هیچ تأثیری نداشت.همان گرانی با همان شدت وجود دارد .
Germany
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
قوه قضائیه ازهمه بهترمیدونه که انتظارمردم چیست. انتظارمردم اینکه فقط به دانه درشتا برخورد شود .باید دانه درشتائیکه ازهمه بهتردرموردشون شناخت دارید اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
برسکه و دلار چه تاثیری داشت؟ چرا قیمت ها پایین نیومد ؟
United States of America
ک
۱۲:۵۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
تقاضاوخواسته ماازقوه قضائیه این هست که به منظوررفع هرگونه شک وشبهه مجازات تمام آن کسانی که مرتکب فساداز هرنوعی که باشنددرملاء عام باشدهم برای عبرت آموزی وهم رفع شک و شایعاتی که ازطریق نت وفضای مجازی منتشرمی شود
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۱:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
قوه محترم قضاییه بااطمینان انیکه یقین دارم این دومجرم بسزای عمل خود رسیدهاند اما چرا فیلم یا عکس لحظ اعدام رانشان نمیدهید تازبان دارازمفتگویان بسته ودل ماشادگردد.. با تشگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
درودبر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
واقعا
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرا با مفسدان اقتصادی اقدامی نمیشه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
جرمش اعدام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرا بقیه همکاران مظلومین بازداشت نشدن؟ باید با دانه درشت ها هم برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اینها هم دانه درشت بودن از 70 کیلو طلا را دزدیدند این سلطان سکه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
با تشکر از قوه قضاییه، خواستار تداوم برخورد جدی با اخلالگران هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
انتظار ما مردم از دستگاه قضا اینه که دانه درشت ها بگیره ومحاکمه واعدام کنه اونهم در ملائ عام.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۰۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
من دو تا سوال دارم، اولا چرا هیچ تصویر یا فیلمی از اعدام این سلاطین سکه وجود نداره؟! دوماً چرا افرادیکه شرایط رو برای خرابکاری این افراد فراهم کردند را مجازات نمی کنند؟!!! باز هم از توجه و اقدام قوه قضاییه در این خصوص متشکریم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
امروز درکشور شاهد احتکار وگرانفروشی هستیم قوه قضاییه چرانظارتی بربازار نیست چرا آقازاده ها هنوز آزادانه تجارت میکنند کجاهستند آنهایی که وامهای بی وثیقه گرفتند کجاهستند خودروسازها چه کسی حمایتشان میکند که امروز خودروهایشان ازنظر کیفیت آبرویی برایمان دردنیا نگذاشته اند وقیمتشان جان مارابه لب رسانده
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۳۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
به نظر قوه قضائیه محترم ، کار خودروسازان چه معنی ومفهومی دارد ؟ لطفا بگید ما هم بدونیم !! احتکار میکنند ، اختلال به وجود آوردن ، خودروها را در پارکینگ نگه میدارن و قطره چکانی به هرقیمتی خواستن میفروشن و... ! این معنیش چیه ؟؟ ایا فرق داره با کسی که سکه میخره ، احتکارش میکنه و در بازار اختلال ایجاد میکنه و...! چرا بااینها برخورد میشه ولی با خودروسازان نه ؟؟ باید بر خورد جدی شود در هر صورت
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۳۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
به نظر قوه قضائیه محترم ، کار خودروسازان چه معنی ومفهومی دارد ؟ لطفا بگید ما هم بدونیم !! احتکار میکنند ، اختلال به وجود آوردن ، خودروها را در پارکینگ نگه میدارن و قطره چکانی به هرقیمتی خواستن میفروشن و... ! این معنیش چیه ؟؟ ایا فرق داره با کسی که سکه میخره ، احتکارش میکنه و در بازار اختلال ایجاد میکنه و...! چرا بااینها برخورد میشه ولی با خودروسازان نه ؟؟ باید بر خورد جدی شود در هر صورت
Iran (Islamic Republic of)
عبدي
۱۰:۳۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
ما از قوه قضاييه خواهان اعدام و ازبين بردن علتهاي تامه هستيم. ياعلي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
باید دست اختلاسگرا را از بیت المال کوتاه کرد و برخورد قاطع صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چه اتفاقی افتاد سکه برگشت حالت اول
مطمئن هستم این کسانی که اعدام شده ان جزئ بودند که مهره سوخته بوده
باید مهره های اصلی هم هر چه زودتر اعدام شوند . باتشکر از قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
آقایان توجه وتوجه وتوجه مهره های اصلی هنوز مانده اند وحتی یک برگ اخطاریه واحضاریه برای آنان صادر نشده ازقوه قضاییه خواهشمندم رسیدگی کننداز جمله اختلاسگرا و مفسدان اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
خدایا‌خودت‌به‌فریادمان‌‌برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اقای‌روحانی‌بجای‌سبدکالا‌وسودسهام‌عدالت‌‌گرانی‌رامهار‌کن‌‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
با اختلاسگرا باید برخورد جدیشود و در ملاعام اعدام گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرا سهام عدالت به ما هنوزه تعلق نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بازنشسته فرهنگی با3فرزندفوق لیسانس بیکاربا2م حقوق ازاستیصال کاردبه استخوانم رسیده چکارکنم?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اونایی که این فضا را بوجود آوردند و سکه حراج کردند باید اعدام بشوند نه اینکه خرده پا ها بر سر دار روند نه اینکه خریدارها . کسی که سکه پیش فروش می کنه اعلام می کنه که آهای خبر دار خبر دار.به گوش ...خبری درراه ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
منظور کدوم فضاست؟ اگه باعث گرونی بودن پس چرا بعد از اعدام، تاثیری تو ارزونی نداشتن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
دستگاه قضاباید زود وارد ماجراهای کشور شده باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
با سلام و درود به قوه قضاییه و تشکر فراوان بابت برخورد جدی با برهم زنندگان اقتصاد کشور امیدوارم این برخورد حتی با رده های پایین تر از سلطان هم صورت بگیرد و امیدوارم روزی را ببینیم که کسی به فکر خرید سوداگرانه ارز نباشد و به قوه قضاییه و تمام مسئولین عرض میکنم که عموم مردم رفتار و گفتار شما را بیشتر از انچه که فکر میکنید زیر ذره بین نظاره گر هستند و کوچکترین تزلزل در اعمال قانون و صدور احکام رو میبینند و خواهش میکنم که کوچکترین حکم برای اخلال گران اعدام بی چون و چرا باشد و همچنین محتکران و دلالان مسکن که با معاملات وکالتی و سوری به بازار مسکن زدند ..... سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
به نظرم منظورتون برخورد با رده بالاهای سلطان سکه س!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
وانت نیسان راتوسال گذشته به اقساطی بفروش میرسانندوتمام دارندگان نیسان هم ازاین که کارنیست گلایه دارندحالابااین قیمت دوباره رکودنیسان شروع میشوددرضمن اگربخواهیم خودمان نیسان راسرهم کنیم25م هم تمام نمیشودباقیمت های وسایل وووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
کو ارزانی!!
قیمتها که دیگه سر به فلک کشیده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرا اخلال گران بازار خودرو محاکمه نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۲۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
ما که ارزانی ارز و سکه و طلا ندیدیم
Germany
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
والا تازه همه چیز هم گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
باید ارزون بشه همه چیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
گران نشده
آخرین اخبار