رئیس جمهور عراق گفت بی‌ثباتی در عراق باعث رشد تروریسم، تشویق مهاجران برای ترک منطقه و سفر به سوی اروپا می‌شود.

برهم صالح: بی‌ثباتی عراق باعث رشد تروریسم می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برهم صالح -- رئیس جمهور عراق -- روز پنجشنبه در کنفرانس «گفتگوهای مدیترانه» در شهر رم ایتالیا گفت: بی‌ثباتی در عراق باعث رشد تروریسم، تشویق مهاجران برای ترک منطقه و سفر به سوی اروپا می‌شود.

برهم صالح تاکید کرد ثبات و امنیت عراق در جهت منافع منطقه، اروپا و جهان است. بیکاری گروهی جوانان، وجود میلیون‌ها آواره در اردوگاه‌های پناهجویان، فقر و ناآرامی از عوامل رشد تروریسم و افراط گرایی است. مهاجران از کشورهای ثروتمند و حاصل خیز ما فرار می کنند و (برای ورود) بر درهای اروپا می‌کوبند. بله این (امنیت و ثبات عراق) در جهت منافع عراق است و به جرات می‌گویم که این به نفع خاورمیانه و همچنین اروپا و همه جهان است.

در کنفرانس «گفتگوهای مدیترانه» روسای جمهور، نخست وزیران، وزرا و مدیران نهادهای بین‌المللی و کار آفرین‌ها شرکت کرده‌اند. وزرای خارجه ایران و روسیه نیز در این کنفرانس حضور دارند و قرار است درباره موضوعات مهمی همچون امنیت عمومی، ابزارهای مبارزه با استراتژی‌های تروریسم، مدیریت مهاجرت، تحریم‌ها و نقش دین در جهان سخنرانی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار