در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فرسودگی و کمبود بیش از ۳ هزار دستگاه دیالیز در كشور

رئیس انجمن بیماری کلیوی ایران گفت: در حال حاضر حدود چهار هزار دستگاه دیالیز در کشور كمبود داریم.

فرسودگی و کمبود بیش از ۳ هزار دستگاه دیالیزآرمان رئیس انجمن بیماری کلیوی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 3 تا 4 هزار دستگاه دیالیز در کشور دچار کمبود هستیم و ناوگان دیالیز کشور بسیار پیر و فرسوده شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی  وزیر بهداشت دستوراتی ویژه‌ مبنی بر خرید دستگاه‌های جدید دیالیز داده‌اند اما برای واردات دستگاه‌های جدید نیازمند جابه‌جایی خوب هستیم که به دلیل مسائل تحریم و مشکلات ناشی از آن انتقال پول انجام نمی‌شود.

رئیس انجمن بیماری کلیوی ایران تأکید کرد: تحریم‌های ظالمانه اعمال شده به وسیله آمریکا بسیار جدی است و کار انتقال پول را با مشکل روبه‌رو کرده است به همین دلیل واردات تجهیزات پزشکی و دارو به دلیل  نبود امکان جابه‌جایی پول با مشکلاتی روبه‌رو است.

اهميت نوسازى ناوگان دياليز كشور

آرمان بیان کرد: به طور قطع تحریم در زمینه واردات تجهیزات پزشکی و حتی درمان بیماران خاص اثر منفی و معکوس می‌گذارد و امیدوارم مجامع بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی هر چه سریعتر نسبت به این موضوع و رفع همه تحریم‌های پزشکی ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که توجهی بیشتر به بیماران کلیوی، دیالیزی و پیوند کلیه داشته باشد و این مسائل را در خصوص تخصیص اعتبار برای سال 98 در نظر بگیرند.

رئیس انجمن بیماری کلیوی ایران ادامه داد: امروزه نوسازی ناوگان دیالیز کشور از اهمیتی ویژه برخوردار است و این مسئله میسر نمی‌شود مگر آنکه بودجه ویژه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شود.

آرمان تأکید کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران دیالیزی کشور مدت زمان زیادی از نوبت پیوند کلیه‌شان گذشته است و به دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی امکان انجام پیوند کلیه را ندارند، در همین راستا از دولت و مجلس درخواست داریم بودجه ویژه‌ای را برای بیماران کلیوی نیازمند و کم درآمد در نظر بگیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار