نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی و هفدهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی در قم برگزار شد.

برگزاری نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در قمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم،هم زمان با برگزاری چهارمین ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی، هفدهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی چهارشنبه شب با پیام  آیت‌الله جوادی آملی در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از اساتید، فضلا و نخبگان علوم عقلی حضور داشتند آیت‌الله غلامرضا فیاضی، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی ضمن خیرمقدم به حضار به تشریح جایگاه و منزلت عقل از منظر آیات و روایات پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی، دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی نیز گزارش از فعالیت و برنامه‌های مجمع عالی و همچنین برنامه‌های پیش‌رو و در دست اجرا از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی را ارائه داد.

آیت‌الله اعرافی که سخنران ویژه این گردهمایی بودند طی سخنانی به تشریح جایگاه و منزلت پیامبر عظیم الشأن اسلام پرداختند.

وی رشد و گسترش علوم عقلی و مباحث حکمی حوزه علمیه قم را در دوران انقلاب اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و به شکل‌گیری گرایش و رشته‌های مختلف علوم عقلی، تدوین پایان‌نامه و مراکز علوم عقلی اشاره و بیان داشتند، یکی از اتفاقات بسیار خوب و مناسب ورود حوزه علمیه به مباحث فلسفه‌های مضاف است و نوعی رقابت با جریان فلسفی و فلسفه‌های مضاف غرب است که مباحث بسیار خوبی در حوزه فلسفه اسلامی در این خصوص شکل گرفته و مطرح می‌شود.

برگزاری نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در قم

آیت‌الله اعرافی ضمن تشکر از فعالیت و برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی خواستار همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی و اساتید در تدوین سرفصل‌ها و متون مرتبط با علوم عقلی شدند و اظهار امیدواری کردند با مصوبات جدید دروس خارج علوم عقلی نیز در حوزه علمیه بیشتر و فعال‌تر شود.

لازم به ذکر است چهارمین ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی از ۱۹ لغایت ۳۰ آبان با اجرای ۱۷ برنامه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی طراحی و برنامه‌ریزی شد که نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی به‌عنوان برنامه ویژه و اختتامیه چهارمین ویژه‌برنامه‌های علامه طباطبایی برگزار شد.

انتهای پیام/ش

گردهمایی اساتید علوم عقلی در مجمع عالی حکمت اسلامی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار