هواشناسی مازندران درباره بارش‌های رگباری و احتمال جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب در مناطق غربی استان هشدار داد.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه هم اکنون هوای استان صاف تا نیمه ابری است گفت: این پایداری جوی تا فردا در استان ادامه دارد، اما از نیمه شب جمعه دوم اذرماه یک توده هوای ناپایدار از غرب وارد استان می‌شود.

وی افزود: فردا شب شاهد بارش باران، وزش باد و کاهش دما در استان خواهیم بود و احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در مناطق غربی استان دور از انتظار نیست.

اسدی با بیان اینکه این سامانه بارشی  تا روز شنبه سوم آذرماه در استان خواهد ماند ، گفت:در این مدت ارتفاعات و مناطق کوهستانی در جاده چالوس و هراز شاهد پدیده مه گرفتگی و بارش برف خواهیم بود.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز، با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی در مناطق غربی استان گفت: مسافران و هم استانی‌ها ضمن خودداری از سفر‌های غیر ضروری از اقامت و اطراق در حریم رودخانه‌ها و مسیر آبراه‌ها خودداری کنند.

وی به هم استانی‌ها و مسافرانی که برای پاییز گردی به مازندران سفر می‌کنند توصیه کرد: در هنگام رانندگی در جاده‌های استان بخصوص در هنگام شب نکات ایمنی را رعایت کنند.

احمدی گفت: شهروندان مازندرانی و مسافران شمال در این مدت از برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی سیل گیر خودداری کنند.

انتهای پیام/آ

احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در مناطق غربی استان

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار