رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت:کشت زعفران ذاتا ایرانی است، سال‌های زیادی در خراسان کشت می‌شود و استان کرمانشاه هم به این فضا وارد شده است.

زعفران یک برند ایرانی استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،  کیوان کاشفی  رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در همایش آموزشی زعفران‌کاران استان کرمانشاه با تکیه بر حوزه تولید فرآوری و بازاریابی پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کشت زعفران ذاتا ایرانی است، سال‌های زیادی در خراسان کشت می‌شود و استان کرمانشاه هم به این فضا وارد شده است.

کاشفی در راستای کمک به تولید‌کنندگان زعفران، افزود: در این خصوص تشکل‌سازی انجام شده، اتاق بازرگانی هم حمایت می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه نیز در این همایش تعداد علاقه مندان به کشت زعفران در استان را چشمگیر دانست و گفت: زعفران مانند پسته و فرش یکی از محصولات اساسی برای صادرات است و ذاتا یک برند ایرانی است.

کیوان کاشفی گفت: به دلیل صادراتی بودن زعفران وظیفه اتاق بازرگانی است که به برداشت ماشینی و استاندارد، ارتقای کیفیت بسته بندی و ارتقا کیفیت آن کمک کند.

وی در ادامه از زعفران کاران استان کرمانشاه خواست در راستای دریافت کمک های مالی، بازاریابی، صادرات، بسته بندی و ارتقا تولید زعفران در اتاق بازرگانی یک تشکل تخصصی تشکیل دهند.

انتهای پیام/ز

 

همایش آموزشی زعفران‌کاران استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.