مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از شناسایی 180 خانه اسکان غیرمجاز در قم و صدور اخطاریه به آن ها خبر داد.

شناسایی 180 خانه اسکان غیرمجاز در قمبه گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حمید یزدانی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: تعداد 180 خانه  اسکان غیر مجاز با بررسی و پیگیری کارشناسان این اداره کل و گزارش‌های مردمی شناسایی شده‌اند.

وی افزود:در مرحله اول، اخطار کتبی برای ساماندهی این خانه های اسکان غیرمجاز صادر کرده‌ایم که در صورت همکاری نکردن با کمک اماکن نیروی انتظامی اقدام به پلمب این واحدها خواهیم کرد.


یزدانی بیان کرد: واحدهای اقامتی مجاز، پروانه فعالیت از اداره کل میراث فرهنگی دارند در غیر این‌صورت خانه اسکان غیرمجاز محسوب می‌شوند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه خانه های اسکان غیرمجاز هیچ تضمینی از لحاظ امنیت و بهداشت ندارند، گفت: اماکن اسکان غیرمجاز استانداردهای لازم خدماتی و بهداشتی و ایمنی را رعایت نمی‌کنند و از این رو پاسخگوی نیاز زائران نیست.


وی ادامه داد: شهروندان و زائران با احساس مسئولیت در این خصوص و جهت همکاری با این اداره کل در صورت مشاهده واحدهای اسکان غیرمجاز مسافر با اداره کل میراث فرهنگی قم و با شماره 37603426 تماس بگیرند تا کارشناسان گردشگری در اسرع وقت رسیدگی کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه تعداد واحدهای اقامتی در استان باید توسعه یابد، افزود: این اداره کل با هدف تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت افزایش ارایه خدمات اقامتی، گردشگری و رفاهی به زائران فعالیت می‌کند از این رو نیازمند همکاری و سیاست‌های تشویقی توسط نهادهای مربوطه در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/ش

خانه های اسکان غیرمجاز در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار