وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی یک کارخانه تولید قند وارد نهاوند شد.

وزیر جهاد کشاورزی وارد شهرستان نهاوند شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمود حجتی ، وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان همدان در ابتدا در شهرستان ملایر حاضر شد و پس از بهره برداری ۴ طرح تولیدی کشاورزی و یک طرح خدماتی راهی شهرستان نهاوند شد.

وی  در ادامه به شهر نهاوند سفر کرده تا ضمن کلنگ زنی کارخانه تولید قند از چغندرقند و بازدید از پروژه ۸۲ هکتاری سیستم آبیاری نوین (کلاسیک ثابت زیرزمینی) در این شهرستان، ۱۰۹ پروژه آبیاری نوین را در سطح ۲۲۰۰ هکتار به صورت همزمان افتتاح کند.

حجتی سپس پروژه ۳۰۰ هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در نهاوند را افتتاح خواهد کرد.

در این سفر نیم روزه جمعی از مسئولان استان همدان وزیر جهادکشاورزی را همراهی می کنند.
رئیس جهادکشاورزی استان همدان گفت: در راستای ایجاد زنجیره تولید و افزایش صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، کارخانه تولید قند از چغندرقند در روستای وسج نهاوند احداث می شود.
منصور رضوانی جلال افزود: با احداث این کارخانه با ظرفیت 72 هزار تن و 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای 220 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه هفت محصول راهبردی شامل گندم، سیب زمینی، دانه روغنی، حبوبات، ذرت، چغندرقند و جو در استان همدان کشت می‌شود افزود: سال گذشته 347 هزار تن چغندرقند در استان همدان تولید شد.
رضوانی جلال اظهار داشت: از سال 92 تا سال 94 هر ساله به سطح اراضی زیر کشت چغندرقند در استان افزوده شده است و تکمیل زنجیره تولید در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی ضروری است.

گفتنی است؛کلنگ کارخانه تولید قند از چغندرقند در روستای «وسج» نهاوند  برای  ایجاد زنجیره تولید و افزایش صنایع فراوری محصولات کشاورزی با ظرفیت ۷۲ هزار تن و سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۲۰ نفر به زمین زده شد.

انتهای پیام/ج

وزیر جهاد کشاورزی وارد شهرستان نهاوند شد




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.