معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: برای اتمام پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج ۵۳۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اتمام پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج نیازمند ۵۳۳ میلیارد ریال اعتبار استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شهرام ملکی صبح امروز در جریان بازدید وزیر کشور از پروژه تکمیل چهارخطه کردن محور سنندج-همدان، اظهار داشت: طرح چهارخطه کردن محور همدان به سنندج به طول ۱۷۱ کیلومتر بوده که ۱۵۰ کیلومتر آن با مشخصات بزرگراهی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: آنچه که باقی‌مانده ۲۰.۸ کیلومتر چهارخطه در دست ساخت بوده که ۷۰۰ متر نیز در دست مطالعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه تکمیل پروژه ورودی شهر سنندج از درگاه صلوات‌آباد جزو مطالبات مردمی است، تصریح کرد: از سال ۹۵ با مطالعه‌ای که در این مسیر انجام شد، ۳۰ کیلومتر از این پروژه در قطعات مختلف به پیمانکاران واگذار شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد، ادامه داد: قریب به ۱۵ کیلومتر این پروژه در سال‌جاری آماده بهره‌برداری است.

ملکی با ذکر اینکه افق پایان کار طرح در سال ۹۸ خواهد بود، گفت: برای اتمام کل پروژه مبلغ ۵۳۳ میلیارد ریال نیاز است.

وی مطالبات پیمانکاران طرح را ۱۷ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: اگر مشکل تأمین قیر رفع می‌شد، بخش اعظمی از این پروژه در سال‌جاری اتمام می‌یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه اگر پروژه با همین روند پیش برود تا پایان سال ۹۸ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این پروژه با اهداف ارتقاء ایمنی، دسترسی سریع و ایمن به مناطق گردشگری منطقه، دسترسی سریع، ایمن و مناسب به مراکز صنعتی و جمعیتی استان و تسهیل در دسترسی مناطق مرکزی به مرز رسمی باشماق به عنوان سومین مرز زمینی رسمی در کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار