نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توسعه بخش صادرات غیرنفتی می‌تواند زمینه تحقق هدف بی نیازی کشور به انرژی را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  حجت الاسلام آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش صادرات غیرنفتی تبریز گفت: توسعه بخش صادرات غیرنفتی می‌تواند زمینه تحقق هدف بی نیازی کشور به انرژی را فراهم آورد.

وی سپس ادامه داد: در بحث صادرات غیرنفتی به سایر کشور‌ها و تعامل با آن‌ها موفق نیستیم، اما اگر تولید باکیفیت هم داشته باشیم و نتوانیم به امر صادرات بپردازیم هیچ سودی ندارد

آل هاشم افزود: شرایط به وجود آمده ناشی از نوسانات ارزی، کاهش یافت مواد اولیه و کمبود نقدینگی را موجب شده است که عرضه چهار برابری مواد اولیه در بازار شرایط اقتصادی را دشوار کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: با خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تهدید سایر کشور‌ها به تبادلات تجاری با ایران، حتی شرکای سنتی کشورمان نیز نمی‌توانند به همکاری بپردازند لذا در این شرایط خاص، دیپلماسی اقتصادی بهترین روش برای پیشبرد اهداف تجاری و مالی کشورمان خواهد بود که از طریق سازوکار‌های خاص حفظ شود.

وی در پایان گفت: بوروکراسی پیچیده اداری، مانع بزرگی برای فعالیت‌های اقتصادی واحد‌های تولیدی است لذا لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، بسیج امکانات منابع کشور برای خدمت به مردم است.

 

انتهای پیام/ش

 

برگزاری همایش صادرات غیرنفتی تبریز 

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.