بیش از ۲۰۰۰ مهاجر سوری از طریق گذرگاه نصیب در مرز اردن به کشورشان بازگشتند.

بازگشت بیش از ۲۰۰۰ مهاجر سوری از اردنبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بیش از ۲۰۰۰ نفر از اهالی سوریه که به علت حضور تروریست‌ها کشور خود را ترک کرده بودند، پس از فراهم سازی تسهیلاتی در سفارت سوریه در عمان، از گذرگاه مرزی نصیب عبور کرده و به کشور خود وارد شدند.

مازن غندور، رئیس مرکز مهاجرت و گذرنامه سوریه در گفتگو با سانا اعلام کرد: مرکز مهاجرت در اولین ماه افتتاح ۲۳۸۰ شهروند سوری که اسناد رسمی نداشتند را پذیرفته که با ارائه کارت‌های عبور موقتی از سوی سفارت سوریه در اردن دریافت کرده بودند توانستند به داخل مرز‌های سوریه بازگردند.

وی گفت: صد‌ها شهروند سوری از ترس تروریسم و از گذرگاه‌های غیر قانونی به اردن رفته که در این مسیر اسناد هویتی خود را گم کرده بودند و تنها پس از اعطای تسهیلات سفارت سوریه توانستند به کشور بازگردند.

شورای وزارتی سوریه در اوت ۲۰۱۸ از تاسیس هیئتی برای هماهنگی با کشور‌های همسایه خود به منظور اعطای تسهیلات به شهروندان سوری با هدف بازگرداندن آنان به کشورشان خبر داده بود.

غندور در این خصوص گفت: حدود ۳۰۰ نفر که به خدمت اجباری یا به عنوان نیروی کمکی و ذخیره فرا خوانده شده، ولی فراری بودند نیز مورد عفو قرار گرفتند و به سوریه بازگشتند.

این افراد به موجب حکم قانونی که تمامی افرادی که نیروی فراخوانده شده فراری در داخل یا خارج از کشور سوریه هستند و ماه گذشته ابلاغ شده بود، مورد عفو عمومی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار