معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: مشی وزارت کشور در انتخاب استانداران مشی اعتدالی بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور درمراسم تکریم استانداران کرمان گفت: رزم حسینی استاندارسابق کرمان فردی مدیر و مدبرومهره ای ارزشمند برای وزارت کشور بود.

وی افزود :مشی وزارت کشور درانتخاب استانداران مشی اعتدالی بود وبه گرایش ویا سوابق سیاسی افرادتوجه نشد بلکه به کارایی ومیزان تعهد کاری آنان دقت شد از سوی دیگر موضوعی که طبق بیان قرآن باید دراین انتخاب برجسته می بود و موضوع را شفاف ترمی کند انتخاب اصلح است که سعی شد براین اساس استاندران را تعیین کنیم.

ناصریان افزود: رزم حسینی مدیری توانمند و متخصص ومدیری جهادی درهمه حوزه های اجرایی بود و همه شما این مسئله را تایید می‌کنید همچنان که دکتر فدایی نیز جز نیروهای متخصص و امانتدار  است.

وی اظهار داشت: آرامش سیاسی پیش نیاز توسعه است که دراین خصوص یکی از ویژگی هایی کاری رزم حسینی معرفی الگویی بسیار عالی بنام مثلث توسعه بود که تمام نیروهای سیاسی استان اعم از ائمه جمعه،نمایندگان مجلس، بخش خصوصی ومدیران اجرایی را با هر گرایشی دور  هم جمع کرد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت کشور تصریح کرد: امیدوارم درادامه کار تمام نیروهای استان در این موضوع استاندار را همراهی کنند و امیدواریم بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده توسط ایشان نیزبه دیگر نقاط کشور هم ورود کند.

ناصریان اظهارداشت: رزم حسینی آرامش خوبی درهمه بخش ها در استان ایجاد کرده و تلاش های وی برای رفع محرومیت در جنوب استان برکسی پوشیده نیست.

وی افزود: آنچه اما امروز نیاز کشور است  توجه ویژه به مسائل معیشتی مردم است ،مردم به رغم شرایط اقتصادی سخت اما پای کار هستند در انتخابات و راهپیمایی ها حضور داشتند که بدلیل علاقه به کشور ونظام شان است پس این مردم شایسته بهترین ها هستند.

معاون وزیرکشور در ادامه اظهارداشت: آفت بزرگی در کشور داریم که بحث اعتیاد است وکرمان نیز با آن درگیراست درنتیجه باید با تمام ظرفیت و همکاری با ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز و ستاد مبارزه با موادمخدر این مسئله را در کشور ریشه کن کنیم .

ناصریان افزود: امروز هر فردی که درکشور مسئولیتی پدیرفته عذر و بهانه ای برای کم کاری ندارد ودرهمین شرایط نیز باید از فرصت بوجود آمده استفاده کنیم.

محمدجوادفدایی استاندارجدید کرمان نیز دراین مراسم که با حضور معاون وزیرکشور ،مدیر حراست وزارت کشور ،نمایندگان مجلس وجمع کثیری از مدیران اجرایی استان برگزار شد گفت: بعد از فراز و نشیب فراوان وزارت کشور مسئولیت اداره استان را بردوش حقیر گذاشتند که باید از این حسن نیت وزارت کشور تقدیر کنم.

وی افزود: خیلی علاقمند بودم رزم حسینی به مسئولیت خود ادامه دهد و پروژه هایی را که آغاز کرده و یا طرح هایی شروع شده را به اتمام می رساندند اما مصلحت بر این دیدند مسئولیت را برای مدتی رها کنند.

فدایی اظهارداشت: ازتمام کسانی که درمدت سرپرستی بنده را همراهی کردند قدردانی و درخواست می کنم تا رساندن استان به نقطه مطلوب مراهمراهی کنند.

فدایی با تشریح بندهایی از برنامه کاری خود افزود: برنامه من بر دواصل کاری است ابتدا اصل اصالت استدلال یعنی دلیل عقلی وتوجیه کافی در کنار کارها است.

وی اصل دوم کاری خود راضرورت پاسخگویی در امور دانست وگفت: هم دربرابرپیشگاه خدا هم مردم و وجدان خودمان باید پاسخ گو باشیم.

وی اظهار داشت: اگرمی خواهیم براساس فرمایش رهبر رضایت مردم را جلب کنید باید سیستم اداری قوی داشته باشیم وبه نوبه خودم می گویم باید تکلیف این سیستم اداری در استان مشخص شود.

فدایی گفت :چند ایراد درسیستم اداری استان داریم اول این است که کارها با کارشناسی درست انجام نمی شود،بسیاری تصمیمات غلط یا موازی کاری ها ودوباره کاری ها به این دلیل است که کار کارشناسی شده انجام نمی شود.

وی تاکید کرد:ایراد سومی که در سیستم اداری داریم برخوردها با ارباب رجوع یکسان نیست که دو فردی که به یک سیستم اداری مراجعه می کنند باید با برخورد یکسان روبرو شوند .

استاندار جدید کرمان تصریح کرد: سیستم اداری ما چابک نیست، دستگاه ها سریع کار نمی کنندو مدیران کمک کنند برای حل مشکلات و رفع کندی درکارها، به صراحت می گویم اگرکارمندی کاری که امروز باید انجام شود را بامسامحه به تاخیرمی اندازد فکرمی کنم چنین فردی به نظام ظلم می کند ودریافتی وی غیرمشروع است.

فدایی اظهارداشت: جدی نگرفتن کارها دیگر ایراد سیستم اداری استان است کارکنان بعضا خود رامتعهد نمی دانند برای اجرای دستور وبرنامه که این نقطه ضعف بزرگی است که باید برطرف شود.

وی افزود: نکته مهم توجه به جایگاه بخش خصوصی است آن هم درشرایط فعلی کشور چاره ای جز فعالیت بخش خصوصی نداریم بخش خصوصی ارباب رجوع نیست بلکه باید سیستم اداری دنبال بخش خصوصی باشد.

استاندار کرمان بیان داشت: استان بندری نیستیم درنتیجه از صنایع این چنینی یا مزیت مرز یا نفت نمی توان استفاده کنیم، استانی هستیم که باید برای توسعه خلق مزیت کنیم درنتیجه به همه افکار وتوانمندی ها نیازمندیم.

وی تصریح کرد: کم آبی، اشتغال، خشکسالی، فقر و مشکلات تولید باید در راس برنامه همه مدیران باشد تا هرچه سریع تر رفع شوند.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز دراین جلسه با بیان سه خاطره امنیتی خود گفت: درتمام سالهای حضورم در سمت استانداری کرمان شورای تامین استان بیشترین همراهی وهمدلی را با تیم اجرایی استان داشت.

وی اظهارداشت: اسفند۹۴چهارشنبه سوری بودازطرفی هم حاج قاسم سلیمانی میزبان مراسم مذهبی وعزاداری بزرگی بودو این درست زمانی بود که داعش درمنطقه بود، همزمان کنسرت موسیقی بود درنتیجه شوراتامین تشکیل دادند تادراین خصوص تصمیم بگیرند .
وی افزود:باید ازهمراهی شورای تامین بایدقدردانی کنیم  زیرا درآن مقطع نه امکان این بود که کنسرت را قطع کرد نه مراسم مذهبی ونه سنت ایرانی چهارشنبه سوری مانده بودیم کدام مراسم حذف کنیم درنتیجه بامسیولیت خودم هرسه مراسم برگزارشد.

رزم حسینی تصریح کرد:درایت تدبیر وقاطعیت راهبرد امنیتی شورای تامین استان بود.

وی سپس اظهارکرد:خاطره دوم مربوط به زمانی است که شورای اصلاح طلبان استان اعلام کردندمطهری به کرمان دعوت شده بودند درشیراز چه استقبالی از وی شد چه تبلیغات مسمومی شد درفضای مجازی وبی بی سی چه هجمه هایی آن زمان علیه نظام شد ،خلاصه دراین شرایط وی به کرمان دعوت شد، شورای تامین تشکیل شد گفتیم برگزار کنیم می گویند سران فتنه دعوت شد دعوت هم نکنیم می گویند آزادی نیست.

وی افزود: شورای تامین مخالفت کرد وگفتند برای استان مسئله ایجادمی کند بعد ازگفتگوی مفصل مسئولیت دعوت را پذیرفتم ودراینجا من باید یادکنم ازدکترذکااسدی ومدیروقت اطلاعات استان که همراهی خوبی داشتند.

استاندارسابق کرمان گفت: مطهری درآن زمان گفته بود شما ازچه دار ودسته ای هستید درکرمان کارمی کنید که سخنرانی بدون حاشیه انجام شد که معاون سیاسی آن زمان گفتندما رزمنده وبچه همین انقلاب هستیم.

وی سپس به خاطره دیگری ازهمراهی وهمدلی دراستان اشاره کرد وگفت: این اخرین منبری است درکرمان برگزارمی کنم(خنده حضار).

رزم حسینی افزود: نبایدتلاش های نیروهای نظامی واطلاعاتی ودادگستری را درجمع کردن تجمعات دی ماه سال قبل ازیادبرد.

استاندارسابق کرمان بیان کرد: آن زمان بعضا اعلام شد بهتراست نیروهای نظامی را درمیدان بفرستیم من گفتم حق نداریدجوان ها را بزنیدحتی اقای ذکااسدی سنگ هم خورد درآن میدان اما گفتیم این هاجوانان گمراه ولی از خود ماهستندنباید با آنهابرخورد شود هرچندعده ای بازداشت شدند و۲۴ساعته آزادشدند.
وی اظهارکرد: به ۱۰۰نفرازمعترضین دریکی ازپروژه های جانبی فرودگاه کاردادیم چون ما دنبال افزایش هواداران نظام هستیم.

رزم حسینی باقدردانی ازرییس جمهور گفت: وی به کرمان نگاه ویژه ای داشت  ومحبت زیادی به شخص بنده داشت وزارت راه وشهرسازی وصنعت ومعدن راحتی به من پیشنهاد کردند که نپذیرفتم .

وی تاکید کرد: حتی گفتند استانداری تهران وخراسان رضوی که بنده گفتم درحال درمان خانواده هستم.

رزم حسینی سپس با اشاره به پروژه های ریلی استان گفت: گازرسانی ها وایجادخط ریلی وپروژه های آبی باحمایت جهانگیری انجام شد.

وی درادامه باقدردانی ازشخصیت های مختلف استانی وملی به سبب حمایت های انجام شده اظهارداشت:اگر کسی ازمن رنجیده عذرخواهی می کنم.
رزم حسینی افزود:توسعه واقتصادمقاومتی یعنی توانمند کردن مردم ودراین راه تلاش زیادی شدتا مدیران وسرمایه گذاران بزرگ درکرمان حضوریابند که امیدوارم دستگاههای اجرایی با این فعالان همراهی کنند.

وی درپایان صحبت هایش خطاب به شایعه سازان با بغض فروخورده گفت: من استاندار کرمان نه وبه عنوان یک شهروند کرمانی حق داشتم آرامش داشته باشم ودرمورد من قضاوت به درستی شود نه اینکه با آبروی افراد بازی شود.

وی به فشارهای زیادی که در اثر شایعه سازی ها به وی وخانواده اش وارد شده بود اشاره وگفت: این ها نتیجه عدم برخورد باکسی است که یک شب جلوی 50میلیون بیننده به اسم با آبروی افراد بازی می کند وبرخوردی با وی نمی شود اگر امروز سیستم قضایی با این شایعه سازان برخورد نکند این شتری است که درخانه همه مدیران می خوابد.

انتهای پیام/پ

تکریم ومعارفه استانداران کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.