نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید در جاده های منتهی به مشهد، مسیرهای خاصی برای رفت و آمد زائران در نظر گرفته شود.

جاده ها برای تردد زائران پیاده مناسب سازی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی امروز در مراسم شکرانه خدمت و در آیین تجلیل از خادمان زائران پیاده دهه پایان ماه صفر گفت: هنوز این گله مندی از مسئولان وجود دارد که با وجود افزایش سفر زائران پیاده به مشهد هنوز مسیر ایمنی برای تردد زائران وجود ندارد و فقط در جاده نیشابور به مشهد مسیر خاصی برای زائران ساخته شده است.

وی افزود: در سایر محور‌های مواصلاتی مشهد، زائران پیاده ناچارند از کنار جاده عبور کنند که این زمینه بروز سوانح رانندگی را فراهم می‌کند و جان زائران را تهدید می کند.

امام جمعه مشهد گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی برای پذیرایی از زائران پیاده استفاده کرد. مجاوران امام رضا می‌توانند به عنوان یک سنت حسنه از زائران پیاده در خانه‌های خود نیز پذیرایی کنند و در اسکان زائران کمک کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: همچنین اگر میزبانی مردمی از زائران در مسیر‌های بین راهی گسترش یابد، شاید دیگر نیازی به ایجاد میقات از سوی هیأت‌ها نباشد.

انتهای پیام//م. م.


امام جمعه مشهد: میزبانی از زائران پیاده به صورت یک فرهنگ در بین مجاوران درآید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.