رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: براساس مشاهده میدانی، کالا به میزان کافی در انبارها و واحدهای صنفی موجود است.

کالا به میزان کافی در انبارها موجود است/کمبودی در عرضه روغن نداریممحمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کالا به میزان کافی در انبارها موجود است، اظهار کرد: براساس مشاهده میدانی کالا به میزان کافی در انبارها و واحدهای صنفی موجود است ، از این رو انتظار می رود قیمت ها به تعادل در بازار برسد.

وی از افزایش 10 درصدی قیمت برنج ایرانی در هفته گذشته خبر داد و گفت: این درحالی است که بازار برنج خارجی تا حدودی از ثبات برخوردار بوده است.

آقاطاهر درباره آخرین وضعیت بازار حبوبات افزود: قیمت حبوبات نسبت به ماه های اخیر تنها نوسان جزئی در بازار داشته است که با وجود میزان تولید و واردات بخشی از نیاز کشور، جای هیچ گونه نگرانی نیست.


بیشتر بخوانید: بازار روغن به آرامش می رسد/ثبات نرخ برنج خارجی در بازار


رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع روغن همانند گذشته نداریم، بیان کرد: در شرایط کنونی تنها قیمت درج روی کالا با نرخ عرضه همخوانی ندارد چرا که سود خرده فروش و عمده فروش از سوی شرکت ها به درستی لحاظ نشده است، از این رو انتظار می رود هزینه های حمل در قیمت تمام شده لحاظ شود تا مصرف کننده از سردرگمی بیرون آید و در غیراین صورت درج کالا با قیمت پایین تر از فروش در بازار ارزشی ندارد.

وی از رکود حاکم بر بازار رب گوجه خبر داد و گفت: البته این رکود تاثیری بر کاهش قیمت محصول نداشته است چرا که هم اکنون میزان تولید گوجه فرنگی مناسب کارخانه های رب سازی کافی نیست.

آقاطاهر در پایان بازار کالاهای اساسی را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه دولت متعهد شده که ارز مناسب اقلام اساسی را تامین کند،بنابراین جای هیچگونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار وجود ندارد.

انتهای پیام/

جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار اقلام اساسی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۴:۰۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرا پس همه چیزو ارزون نمی کنید
آخرین اخبار