امینی گفت:برای پیشبرد و توسعه اهداف به ترسیم ۱۲ محور توسعه ای در وزارت راه شهرسازی پرداخته ایم.

ترسیم ۱۲ محور برای توسعه راهبردهای پیشرفت در وزارت راه شهرسازی/توسعه کشور انحصار پذیر نیستبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر امینی، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بیست و پنجمین همایش ملی ژئوماتیک اظهار کرد: فعالیت های گسترده دانش آموختگان نقشه برداری  در پیشرفت زیر ساخت های وزارت راه و شهرسازی کمک بسزایی کرده است.

وی افزود: معتقدم که در سال های اخیر توانستیم با در دست داشتن منابع کشوری به دستاورد های خوبی دست پیدا کنیم.

امینی بیان کرد:معاون برنامه ریزی بودن در یک وزارت خانه معظم که بیشترین داده های مکانی را تولید می کند بسیار سخت است.

معاون وزارت راه و شهرسازی ابراز کرد:امور جاری را هدایت کردن و همزمان به دنبال ابزار سازی بودن نیز جز سخت ترین کارهاست. تا از جبهه اصلی ،کار تولید نشود آمار نمی تواند کارساز باشد.

امینی گفت:باتوجه به ابزارهای بسیارمهمی که در دست داریم معتقدم نمیتوانیم سازمان های توسعه گر را منحصر به فرد بدانیم لذا انحصار گری موفقیتی در پی ندارد.

وی افزود:در بخش های مختلف احتیاج به سازمان های مختلف داریم که در فرایند اجرایی مدل های مفهومی توسعه را اجرایی و ایراد یابی کنند.

امینی تاکید کرد:آی تی مستر پلن را پایه گذاری کرده و اجرای آن را آغاز کردیم تا به یک مدیریت چابک،هوشمند و سرویس محور برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:تعریف جایگاه جی آی اس را در هسته مرکزی قرار دادیم و دلایل شکست پروژه ها را با دقت بررسی کرده ایم.

وی گفت:در فعالیت هایمان از دانشجویان نخبه دانشگاه های برتر استفاده کرده و دو پروژه در حوزه جی آی اس را نهایی کرده ایم.

امینی ادامه داد:کل برنامه ریزی  وزارت خانه بر بستر سه سامانه  هوش تجاری،اطلاعات آمار و کنترل پروژه و اتوماسیون مدیریت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:ایجاد سامانه متا در کلیه فرمت ها ،داده های پراکنده را جامع می کند .به رغم توانایی و ظرفیت جمع آوری 280 هزار لایه ای اطلاعات  تاکنون ۸۰ هزار لایه ثبت اطلاعات شده است.

امینی تاکید کرد:۱۲ محور چشم انداز وزارتخانه از جمله داده های مکانی، راهنمایی مدیران ،سرویس محوری و هوشمند سازی ترسیم شده است.

وی افزود: سامانه جامع ثبت اطلاعات حوادث جاده‌ای با بهره گیری از داده های مکانی هم اکنون 7 دستگاه را که شامل اورژانش،پلیس راهداری،هلال احمر است الزام به ارائه اطلاعات برخط خود در این دستگاه کرده است.

امینی در ادامه گفت: از سامانه های دیگری که راه اندازی شده و بسیار راهگشا برای ادامه روند پروژه های عمرانی است، سامانه اختصاصی استفاده از قیر در پروژه هاست،موضوعی که وزیر نفت همواره نگران آن بوده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: با استفاده از داده های مکانی  80 از مشکلات  را برطرف و از بسیاری از بحران ها عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

راه اندازی سامانه جامعه میزان استفاده از قیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار