عضو هیئت عامل سازمان بنادر از تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی تا پایان دولت دوازدهم/ خرید ۱۰۴ میلیون یورو جرثقیل حمل کانتینر برای بندر شهیدرجاییبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر با بیان اینکه همه توان خود را صرف تامین تجیهزات و تاسیسات بندری از محل تولید داخل کرده ایم،  در جمع خبرنگاران گفت: در همین راستا با مراکز توانمند داخلی و شرکت‌های دانش بنیان مذاکره کرده ایم و اگر نتواستیم تجهیزات و یا قطعاتی را در داخل تولید کنیم در این صورت از خارج وارد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ نگرانی بابت تأمین تجهیزات خاص خرید از خارج وجود ندارد، افزود: با وزارت صمت هماهنگی کامل داریم تا قطعاتی که امکان تولید داخل نیست وارد شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر ادامه داد: در چند ماه اخیر ۱۲ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل حمل کانتیر از کشتی به خودرو) برای بندر شهید رجایی خریداری و نصب کرده ایم این جرثقیل‌ها عملیاتی بوده و منتظر هستیم با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

الهیار تاکید کرد: ارزش خرید جرثقیل‌ها ۱۰۴ میلیون یورو بود که تمام فرآیند‌های پرداختی آن انجام شده و مشکل خاصی از نظر تراکنش‌های بانکی نداشته ایم و در قالب گشایش LC، این تجهیزات خریداری شده است.

وی تصریح کرد: تجهیزات وارد شده تولید مجموعه‌ای از کشور‌های اروپایی است.

معاون مهندسی و توسعه زیربنا‌های سازمان بنادر درباره پیشرفت فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: به طور کامل تحویل داده شده و سال گذشته بخش نخست فاز۳ این طرح را هم آغاز کرده ایم و هم اکنون روند ساخت وساز در فاز ۳ با روند خوبی در حال اجراست.

وی بیان کرد: کار‌های مهندسی فاز ۳ رو به اتمام است و فعالیت ساخت وساز و خاک برداری آغاز شده است.

الهیار با بیان اینکه طبق قول داده شده امیدواریم فاز ۳ این طرح تا پایان دولت ۱۲ به اتمام برسد افزود: هرچند که به دلیل نوسانات قیمتی اخیر چالش‌های داشتیم، اما با کمک سازمان برنامه و بودجه و صدور بخش نامه تعلیل قیمت‌ها بخش زیادی از مشکلات را حل کرده ایم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در بخش اجرایی اجازه نداه ایم این مشکلات باعث توقف این طرح شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر درباره تعداد خرید‌های خارجی از زمان برجام تاکنون گفت: در این بازه زمانی تجیهزات کافی بندر شهید رجایی و تاسیساتی برای بندر شهید بهشتی در زمینه لایروبی خریداری کرده ایم.

عضو هئیت عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه وضعیت این سازمان از لحاظ تجیهیزات بندری در وضعیت خوبی است گفت: این وضعیت به ان علت است که در بخش نگهداری و تامین تجیهیزات دقت لازم را به خرج داده ایم.

وی ادامه داد: در بخش تامین قطعات یدکی از انجایی که عمدتا از دانش داخلی استفاده کرده ایم این تجهیزات به خوبی حفظ شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر تصریح کرد: از شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده قطعات و تجهیزات بندری دعوت کرده ایم و به آنها اعلام کرده ایم که تحریم‌ها فرصت مناسبی برای بهره برداری بیشتر از توان داخلی است.

الهیار در خصوص توسعه تجیهیزات بندر شهید بهشتی تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملی تجهیزات بندری و جرثقیل موبایل ساحلی برای جابه جایی این تجیهزات و هم چنین مکنده غلات خریداری کرده ایم وی گفت: بنابراین این بندر از نظر تجهیزات مشکلی ندارد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر افزود: با توجه به افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در سال گذشته با حضور رئیس جمهور ابن بندر آمادگی پذیرش همه شناور‌ها را دارد و مشکلی از این نظر نداریم.

وی توضیح داد: همچنین در حال انجام مطالعات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی هستیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر در پایان گفت: معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها همه جنبه‌های زیر ساختی و عملیاتی را شامل می‌شود. به همین دلیل قرارداد‌های منعقده میان سازمان بنادر و تولید کنندگان تجهیزات بندری برای چابهار در حال اجرا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار