استاندار قزوین گفت: قزوین، ظرفیت‌های فرهنگی بسزایی برای معرفی در سطوح ملی و بالاتر از آن را دارد که باید به بیش از گذشته به آن توجه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه تجلیل از دست اندرکاران هفته فرهنگی قزوین با بیان اینکه قزوین، ظرفیت‌های فرهنگی برای معرفی در سطوح ملی دارد گفت: سابقه بسیار طولانی تمدن قزوین و تنوع قومیتی باعث شده تا قزوین از سایر استان‌ها متمایز باشد.

زاهدی افزود: مهاجرت‌های صورت گرفته، تنوع فرهنگی و آیینی خاصی را برای قزوین به وجود آورده است که هرکدام از آن‌ها می‌تواند جاذبه فرهنگی خاص خود را داشته باشد.

استاندار گفت: وجود شخصیت‌های بزرگ استان در طول تاریخ به جاذبه‌های فرهنگی این شهر افزوده است.

وی خاطرنشان کرد:آیین‌های بسیاری در تاریخ قزوین وجود دارد، و احیا آیین‌های استان در دستور کار نهاد‌های فرهنگی باشد.

استاندار در ادامه گفت:: باید به سمت تلطیف فضای استان رفت، چون اگر می‌خواهیم زندگی، با روح و روان انسان مطابقت داشته باشد باید لطیف باشد و گرنه انسان را به خشونت می‌کشاند.

وی به ظرفیت‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: تعزیه و ورزش زورخانه‌ای در قزوین ریشه‌ای قوی دارد که با احیای این ظرفیت‌های فرهنگی و هنری می‌توان جاذبه برای قزوین ایجاد کرد.

زاهدی با تاکید بر توجه ویژ به موضوع گردشگری گفت: در حوزه اقتصادی و کشاورزی هرچقدر سرمایه گذاری کنیم در نهایت به دلیل پیشرفت مداوم فناوری و تکنولوژی به مرتبه و میزان اشتغال بالایی نخواهیم رسید لذا جایی که می‌توان اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کرد، حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/

جلسه تجلیل از دست اندرکاران هفته فرهنگی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار