در مانور استانی عملکرد تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری استان مرکزی در بوته آزمایش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری استان مرکزی در روستا‌های بخش رودبار شهرستان تفرش توسط هلال احمر برگزار شد.

مهدی داودی معاون مدیر عامل هلال احمر استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: مانور درمان اضطراری پایه به طور استانی برای اولین بار برگزار می‌شود با حضور تیم‌های درمانی تفرش، اراک، خمین، شازند با حضور ۴۵ نفر از تیم‌های اضطراری شامل پزشک ماما، پرستار، بهداشت محیط و بهداشت روان با حضور در روستا‌های قزلجه، فسنگان و کوریان انجام شد.

داودی افزود: این مانور در ۲ بخش درمانی و آموزشی اجرا شد که در بخش درمانی ویزیت و خدمات دارویی، خدمات پرستاری رایگان بهره بردند و در بخش آموزشی آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشت محیط، بهداشت مادر و کودک، تغذیه و بهداشت روان را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در این مانور نیرو‌ها خدماتی، چون ویزیت و توزیع رایگان دارو در بین بیماران، ارائه خدمات مامایی، بهداشت باروری، مراقبت‌های دوران بارداری، مشاوره تغذیه را با حضور کارشناسان مرتبط به انجام خواهد رسید و بسته‌های بهداشتی شامل مسواک، خمیر دندان، صابون و مواد شوینده در بین خانواده‌های آسیب پذیر توزیع شد.

هدف از اجرای مانور‌های اضطراری کمک به ارتقاء سلامت جامعه

مهدی داوودی معاون مدیر عامل هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: هدف از اجرای این مانور کمک به ارتقاء  سطح سلامت جامعه و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی در مناطق محروم و دور افتاده و سنجش آمادگی تیم‌ها در سطح منطقه و زمان‌های بحرانی است.

تست تیم‌های بهداشت و درمان  استان مرکزی در مواقع اضطراری

انتهای پیام/ج

برچسب ها: حوادث ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.