مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ثبت رکورد تخلیه بیش از ۳ هزار دستگاه خودرو طی مدت ۲۴ ساعت از شناور‌های لندینگ کرافت در این بندر خبر داد.

ثبت رکورد جدید تخلیه خودرو در بندرلنگهبه گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،قاسم عسکری نسب مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: با تخلیه بیش از ۳ هزار دستگاه خودرو طی مدت ۲۴ ساعت این بندر موفق به کسب رکورد جدیدی از تخلیه در کشور شد.

وی افزود:این خودرو‌ها توسط تیم عملیاتی واحد بندری و دریایی بندرلنگه از ۲۰ فروند شناور لندینگ کرافت تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در سطح بنادر کشور بی سابقه بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: در ۸ ماه گذشته ۷۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه خودرو جابجا شده با ۳۹ درصد افزایش، در این بخش از فعالیت‌های بندری و کسب جایگاه نخست بندرلنگه در زمینه ترانزیت خودرو در سطح بنادر کشور ره به خود اختصاص داده است.

وی گفت: به صورت میانگین روزانه ۸۰۰ دستگاه خودرو از شش فروند شناور در این بندر تخلیه می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود: اردیبهشت ماه امسال نیز، بیش از هزار و ۳۲ دستگاه خودرو از ۱۸ فروند طی مدت ۱۸ ساعت تخلیه شده بود.

عسکری نسب گفت: بندرلنگه به دلیل برخورداری از نزدیکترین مرز دریایی به کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، به لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور و چهار راهی برای ترانزیت خودرو به کشور‌های آسیای میانه محسوب می‌شود.

وی افزود: اتصال از سه جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر در کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/ز


کسب رتبه نخست تخلیه خودرو در بندرلنگه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.