رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت : دو عشیره در خرمشهر که سال گذشته با هم اختلاف و درگیری داشتند باهم مصالحه کردند.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،گفت: در تیرماه سال ۹۶ بین چند نفر از دو عشیره در خرمشهر درگیری و نزاع صورت می‌گیرد که در این درگیری ۴ نفر از یک عشیره زخمی می‌شوند؛ و از همان روز نزاع بین این دو عشیره خصومت و تنش و کشمکش زیادی بوجود آمد.

وی افزود: در این یکسال بزرگان و افراد زیادی برای حل و فصل اختلافات بین این دو عشیره وساطت کردند ولی نتیجه ای حاصل نشد. تا اینکه با ارجاع پرونده این دو عشیره به شورای حل اختلاف ویژه عشایر،  بلافاصله دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر وارد ماجرا می شوند.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: تلاش های فراوانی برای حل و فصل اختلاف پیش آمده بین این دو عشیره توسط دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر صورت می گیرد و طی چندین جلسه گفتگو با طرفین بلاخره دو عشیره حاضر به مصالحه شده اند. و در جلسه ای با حضور دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر ، بزرگان ، سادات و ریش سفیدان ، اختلاف بین این دو عشیره بعد از یکسال حل و فصل شد و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

انتهای پیام/ د

صلح دوعشیره در خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.