کارگردان فیلم داستانی قدمگاه گفت: متأسفانه بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های امور سینمایی کشور به تولید فیلم اهمیت نمی‌دهند.

به دنبال درآمد میلیاردی نیستممهدی دهقان چناری کارگردان فیلم داستانی قدمگاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:جوانان زیادی حاضرند با جان و دل برای رسانه ملی کار کنند به دنبال درآمد میلیاردی نیستیم، رسانه ملی  قدری بر روی طرح‌های هنرمندان تأمل داشته باشد.

دهقان چناری ضمن ابراز گلایه از نهاد‌های سینمایی کشور افزود: متأسفانه بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های ذیربط در امور سینمایی کشور چندان به مسئله تولید فیلم اهمیت نمی‌دهند و به همین دلیل است که ساخت فیلم‌ها مدت زیادی به طول می‌انجامد و یا اغلب فیلم‌ها بسیار دیر وارد مرحله پیش تولید و یا تولید می‌شوند.

کارگردان فیلم داستانی قدمگاه ادامه داد: به عنوان نمونه فیلمنامه ،راه شهید، هم دچار همین وضعیت شده امیدوارم با همکاری دوستان در ارگان‌های مختلف هرچه سریعتر این فیلم وارد فاز تولید شود.

وی با اشارخه به اوضاع اقتصادی کشور گفت: تأثیرپذیری بیش از هر جا در حیطه فرهنگ خودنمایی می‌کند از نظر فرهنگی ما نیاز داریم به تولیدات متفاوت و به‌روز که قدرت رقابت با رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد شود.

این کارگردان جوان گفت: اما آنچه می‌بینیم بخش اعظم بودجه‌های دولتی صرف تولیدات همه مصرف تهیه کنندگانی خاص می‌شود که بیشتر به دنبال بیزنس هستند تا کار فرهنگی،شاید ناراحت کننده باشد که قیمت دلار مرتب بالا می‌رود و قیمت فرهنگ پایین می‌آید!

وی افزود: در شبکه خانگی کار کردن محدودیت‌های خاص خود را دارد اصلی‌ترین محدودیت هم انتخاب سوژه است.

دهقان چناری گفت: در شبکه خانگی کسی جرأت ندارد بر روی پروژه‌های دفاع مقدسی سرمایه گذاری کند همه یا به سراغ کمدی می‌روند یا به سراغ ملودرام  در این بین کلی محصول مبتذل هم تولید می‌شود که مشخص نیست مخاطب آن‌ها چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: در شبکه خانگی جرأت خط شکنی وجود ندارد، ولی مسأله همان بضاعت اقتصادی ضعیف است که باعث می‌شود سرمایه گذاران سراغ طرح‌های متفاوت نروند.

این کارگردان جوان گفت: روزگاری عده ای در فیلم سازی و تولیدات تلویزیونی جایگاه ما را داشته باشند نسبت به تولیدات ما مدام حسادت می کردند و شاهد مهاجرت هنرمندان  به شبکه‌های خارجی فارسی زبانی هستیم.

دهقان چناری افزود: در ترکیه محصول تولید می‌کنند و سریال‌های ترکیه ای را با دوبله فارسی به خورد ملت می‌دهند چرا به اینجا رسیدیم؟ واضح است، چون به لحاظ فرهنگی مدیرانی تربیت نکردیم که به‌روز باشند و به جای مو، پیچش مو را ببینند.

وی ادامه داد: هنرمندی که بیکار است چاره‌ای ندارد جز مهاجرت، چون می‌بیند نه در تلویزیون اوضاع خوبی حاکم است و نه در سینما این می‌شود که قید مملکت را می‌زند و به شبکه‌ای پناه می‌برد که جز پرده دری چیزی برای عرضه ندارد.

این کارگردان جوان با تأکید بر آن که هنوز هم می‌شود اوضاع این رسانه را بهتر کرد گفت: آدم‌هایی مثل من که حاضرند با جان و دل برای رسانه ملی کار کنند کم نیستند.

تداوم پیشرفت سینما گران کشور نیازمند حمایت مسئولان

وی گفت: به نظرم اگر مدیران رسانه ملی به دنبال ایجاد رفرمی واقعی در این مدیوم هستند باید بیشتر از این‌ها به فیلم سازان بها دهند.

مهدی دهقان چناری کارگردان سینما و تلویزیون  به تازگی فیلم داستانی قدمگاه را جلوی دوربین شبکه سه سیما برده است.

 فیلم قدمگاه توصیف زندگی روستایی و یافتن حقیقت و روایتی از نذری و توسل به امام رضا(ع) است.

داستان فیلم به گونه ای است زن جوانی بخاطر بچه دار نشدن دست به دامان امام رضا می‌شود و خداوند یک پسر زیبایی به او هدیه می‌دهد و اسمش را رضا می‌گذارد.

درادامه  داستان این زن فرشی را بافته و نذر امام رضا(ع) می کند در حالی که به صاحب دار قالی بدهکار است اما همسر وی تلاش می کند با فروش قالی قرضش را اداکند در نهایت نذر زن در همان خانه ادا می شود.

 این فیلم با بازی محمدعلی دهقان چناری، شقایق فتاحی، جمیله ستوده نیا، باراد فیض و چندین بازیگر دیگر و عوامل پشت دوربین در شهر تاریخی یزد و مشهد مقابل دوربین رفت.

مهدی دهقان چناری گفت: در حال ساخت فیلمی دیگر است با محوریت هشتمین امام شیعیان صندوقچه فیلم داستانی با محوریت امام رضا (ع) است و این رو مطمئن هستم که تمامی شیعیان در داخل و خارج از کشور از این فیلم استقبال زیادی را به عمل خواهند آورد.

شخصیت اصلی فیلم یک دختر بچه است که همه چیز حول و حوش این کاراکتر که نامش مریم است می‌چرخد و این شخصیت یک صندوقچه دارد مشکلات زیادی برایش به وجود می‌آید تا اینکه وی به خواسته اش رسیده و حرم حضرت امام رضا (ع) را زیارت می‌کند.

مهدی دهقان چناری ۳۰شهریور۱۳۶۳ در یزد به دنیا آمدوی دارای فوق لیسانس  رشته‌ی کارگردانی بازیگری از دانشگاه هنر تهران است وی فعالیت خود را در سینما و تلویزیون در سال ۱۳۷۸ آغاز نموده است.

او علاوه بر بازیگری به عنوان کارگردان، دستیارکارگردان، مشاورکارگردان، برنامه ریز، مدیرتولید، مشاور تولید، تهیه کننده، مشاورپروژه، بدلکار، انتخاب بازیگر، نویسنده، تدوین، سازنده تیتراژ... فعالیت دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار