معصوم ضمن تاکید هماهنگی همه دستگاه‌ها در حفظ و حراست از حوضه­ آبریز سدهای لتیان و لار به عنوان تامین‌کننده آب یک چهارم جمیعت کشور، حفظ و حراست از اراضی دولتی و کشاورزی را وظیفه ای همگانی برشمرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی و نماینده وزیر در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در جلسه‌ای که به میزبانی محمدجواد حشمتی ­معاون قضایی دادستانی کل کشور در کاخ دادگستری با موضوع بحث و بررسی درباره ­ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها و کاربری‌های غیرمجاز در استان تهران برگزار شد، گفت: در شهریورماه سالجاری جلسه‌ای با همین موضوع تشکیل شد و در آن جلسه برخی از مسائل ساخت و ساز در استان تهران بحث و بررسی شدند و در عین حال نحوه برخورد با برخی از تخلفات نیز تعیین تکلیف شدند.

وی­ با یادآوری این مطلب به نمایندگان دستگاه های مختلف شرکت کننده که مصوبه جلسه گذشته به همه ­شرکت کنندگان ابلاغ شده است، افزود: واقعیت این است که به ویژه در منطقه لواسانات زمین‌ها از ارزش بالایی برخوردارند و کشاورزی در آن مناطق توجیه اقتصادی ندارد. با این حال حفظ و حراست از زمین‌های منطقه فوق و سایر مناطق لازم و ضروری است.

معصوم­ ادامه داد: با این حال به دلیل آنکه این زمین‌ها بعضا دارای کاربری های کشاورزی هستند باید از تغییر کاربری‌ها با جدیت ممانعت به عمل آورد.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: انتظارمان از مسئولان این است که هرکسی وظیفه قانونی اش را انجام دهد و یادمان باشد که سند مالکیت دلیل بر ساخت و سازهای غیرقانونی نیست.

معصوم تصرح کرد: سند مالکیت سند مالکیت اشخاص است و نحوه اجرا و کاربری را مصوبات قانونی تعیین می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مساله آب، مساله حیاتی است، گفت: موضوع حفظ و حراست از سد لتیان و حوضه ­­آبریز سد لتیان موضوع مهمی است و باید از آن نگهداری های لازم صورت بگیرد­ زیرا ۲۵ درصد آب شرب تهران را سد لتیان­ تامین می‌کند.

وی همچنین به اهمیت و ضرورت بازدید از اراضی ملی و دولتی و اقدامات قانونی لازم در این زمینه نیز اشاراتی داشت و بر لزوم توجه به آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساخت و ساز ، سد لتیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار