ظهرآبی از اختصاص 12 میلیارد از بودجه تالاب‌ها برای خرید تجهیزات محیط بانی در کشور خبر داد.

اختصاص 12 میلیارد از بودجه تالاب‌ها به خرید تجهیزات محیط بانیبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ظهرآبی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست بررسی مسائل و مشکلات محیط بانان که امروز(سه‌شنبه 29 آبان ماه) برگزار شد، با اشاره به تأمین معیشت محیط بانان، اظهار کرد: تأمین معیشت محیط بانان از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است که بر همین اساس چند کارگروه در یگان محیط زیست تشکیل شده، اما به دلیل محدودیت‌های مالی موجود تاکنون در کشور اتفاق جدیدی روی نداده است.

وی افزود: حق کشف محیط بانان در عملیات معمولا به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سپس در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد.

ظهرآبی در ادامه بیان کرد: با توجه به مصوبه‌ دولت برای پرداخت حق کشف، انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر مبالغ مربوط به این موضوع را اختصاص دهد.

وی افزود: هزینه‌های سازمان محیط زیست به دلیل تعمیر خودرو، آب و برق، تعداد پراکندگی ساختمان‌ها و شبانه روزی بودن پاسگاه‌ها و همچنین میزان مصرف بنزین از سایر دستگاه‌ها بالاتر است، اما آنچنان که باید در تقسیمات اعتباری به این مسائل توجه نمی‌شود.

ظهرآبی گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های سازمان بالاست، اعتبارات تخصیص داده شده صرف این هزینه‌ها می‌شود، به همین دلیل پرداختی کارمندان کمتر می‌شود.

وی افزود: لایحه حمایت از محیط بانان باید هرچه سریعتر تصویب شود، چراکه در این لایحه به مسائل حقوقی و مزایای محیط بانان اشاره شده است، اما در دولت و مجلس بخش‌های مربوط به حقوق و مزایای محیط بانان در این لایحه حذف شد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست، گفت: از محیط بانان انتظار اجرای وظایف لشگری داریم، اما در زمینه حقوق و مزایا در حد حقوق و مزایای کارمندان کشوری باید با آن‌ها برخورد شود.

ظهرآبی تصریح کرد: می‌دانیم که امکانات و حقوق محیط بانان بسیار پایین است و محیط بانان 2 برابر سایر کارکنان دولتی کار می‌کنند، اما با این وجود محیط بانان با صداقت، عزت نفس و صلابت وظایف خود را انجام دهند، چراکه محیط بانان آخرین حلقه حفاظتی در عرصه‌های طبیعی کشور هستند.

وی در ادامه بیان کرد: سعی داریم تجهیزات جدید حفاظتی در سال جاری را تأمین کنیم و تأکید سازمان محیط زیست نیز بر تأمین خودروها و موتور سیکلت‌هاست. در سال گذشته نیز حدود 12 میلیارد تومان از بودجه تالاب‌ها را به خرید تجهیزات محیط بانی اختصاص دادیم که امسال نیز خرید خودروهای دیزلی را در دستور کار داریم.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست تصریح کرد: خرید تجهیزات خودرویی را در قالب مطالباتی که از وزارت دفاع داشته‌ایم و همچنین در قالب تفاهم‌نامه جدید با وزارت دفاع پیگیری می‌کنیم تا مشکل خودرویی سازمان حل و فصل شود.

ظهرآبی در پایان تأکید کرد: اولویت ما تأمین موتور و خودرو است که در زمینه‌های خودروهای مونتاژ داخلی مشکل کیفیت وجود دارد و شرکت‌های تأمین خودرو با محدودیت‌هایی رو به رو هستند، اما باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای تأمین امکانات و تجهیزات محیط بانی نیز بهره ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار