مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۷۳۶ نفر به مراکز اقامتی درمان اعتیاد استان مراجعه کردندو پذیرش شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به پذیرش ۴ هزار و ۷۳۶ معتاد در مراکز اقامتی درمان گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۹۱۷ مورد مراجعه تمایلی، هزار و ۴۲۳ مورد تبصره ۲ و ۳۹۶ مورد معتاد متجاهر بوده اند.

وارثی اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۳۱ نفر از این بیماران، بیکار و یک هزار و ۸۰۵ نفر شاغل بوده اند و ۲ هزار و ۶۳۹ نفر از آن‌ها متاهل و ۲ هزار و ۹۷ نفر نیز مجرد هستند.

وی اضافه کرد: هزار و هشت نفر بی سواد، ۲ هزار و ۷۸۵ نفر زیر دیپلم، ۶۰۱ نفر دیپلم و ۳۴۲ نفر تحصیلات بیش از دیپلم داشته اند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: ۲ هزار و ۸۴۶ نفر از آن‌ها مواد صنعتی و یک هزار و ۸۹۰ نفر نیز مواد سنتی مصرف کرده اند.

وارثی گفت: پرداخت ۳۴۶ میلیون ریال یارانه درمان به بیماران نیازمند متقاضی، پرداخت سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال هزینه‌های درمان بیماران متجاهر و تبصره ۲، ارایه خدمات روان شناختی، مددکاری و پزشکی و برگزاری ۱۲ جلسه آموزش خانواده معتادان از جمله اقدمات صورت گرفته در این مراکز بوده است.

به گفته وی، ۲۲ مرکز اقامتی درمان فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۱ مرکز ویژه مردان و یک مرکز ویژه زنان است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به راه اندازی مرکز سر پناه شبانه (شلتر) با هدف کاهش آسیب‌ها خاطر نشان کرد: این مکان به منظور کاهش آسیب و برای اسکان موقت و شبانه معتادان دارای رفتار‌های پر خطر و بی خانمان راه اندازی شده است و هرشب ۶۰ نفر در آن خدمات دریافت می‌کنند.

وارثی با اشاره به تیم‌های امداد رسانی سیار گفت: این تیم‌های حداقل دو نفره به معتادانی که خود به مراکز مراجعه نمی‌کنند خدمات آموزشی و کاهش آسیب ارایه می‌کنند.

وی گفت: ۱۵ تیم امداد رسانی سیار در استان فعالیت می‌کنند که درنیمه نخست امسال با مراجعه به مکان‌های تجمع معتادان پرخطر به ۶ هزار و ۶۳۸ نفر از آن‌ها خدمات بهداشتی ارایه کردند.

این مسئول افزود: از ابتدای سال جاری ۸۵ نفر از بهبود یافته‌های متقاضی تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال، دوره‌های آماده سازی شغلی شامل مهارت‌های زندگی، قوانین کسب و کار و قوانین کارگر و کارفرما را فراگرفته و جهت اخذ تسهیلات اشتغالزایی به واحد اشتغال معرفی شدند.

انتهای پیام/

فعالیت ۲۲ مرکز اقامتی درمان در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار