رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل گفت: اولین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام شاه اسماعیل صفوی در سرعین برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج  در سرعین

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،هوشنگ خوش‌لحن، رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل افزود: یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی شطرنج از ۲۱ تا ۲۸ آذرماه به میزبانی شهرستان سرعین برگزار خواهد شد.

وی گفت: تاکنون شطرنج‌بازانی از پنج کشور جهان برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۰ کشور نیز افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل افزود: مسابقات بین‌المللی شطرنج جام شاه اسماعیل صفوی در رنکینگ و رتبه‌بندی شطرنج‌بازان در سطح جهانی نیز تاثیرگذار بوده و این موضوع سطح فنی و حساسیت رقابت‌ها را افزایش خواهد داد.

خوش‌لحن از برگزاری این مسابقات به صورت اوپن خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ نفر از اساتید بزرگ شطرنج ایران و جهان در جام بین‌المللی سرعین حاضر خواهند شد و به دلیل میزبانی استان؛ استقبال بسیار چشمگیری را از علاقه‌مندان به شطرنج اردبیل را شاهد خواهیم بود.

وی به احتمال حضور ۷۰ شطرنج‌باز اردبیلی در این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون حضور شطرنج‌بازانی از کشورهای قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و عراق در جام بین‌المللی شطرنج سرعین قطعی شده است.

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل یادآور شد: برگزاری چنین مسابقاتی در معرفی هر چه بیشتر استان به گردشگران و ورزشکاران داخلی و خارجی مفید خواهد بود و می‌توان از جذابیت‌های ورزش در رونق صنعت گردشگری به بهترین شکل ممکن سود جست.

انتهای پیام/ع

سرعین میزبان مسابقات بین المللی شطرنج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.