رئیس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی گفت: وحدت شعار همیشگی نظام اسلامی است و ما از طریق وحدت می توانیم به اهدافمان برسیم.

وحدت شعار همیشگی نظام اسلامی استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی در نشست خبری اجلاسیه «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین» امروز (سه‌شنبه ۲۹ آبان ماه) برگزار می‌شود، گفت: کنفرانس وحدت سالهاست برگزار می‌شود چراکه وحدت شعار همیشگی نظام اسلامی است و ما از طریق وحدت می توانیم به اهدافمان برسیم.

وی با طرح این سوال که چرا جمهوری اسلامی بر شعار وحدت تاکید دارد، اظهار کرد: موضوع وحدت ریشه‌ای قرآنی و اسلامی دارد، بر اساس آیات قرآن وحدت موجب قدرتمندی جوامع مسلمان می‌شود البته راه‌های رسیدن به وحدت متفاوت است.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: دستیابی به وحدت تنها از طریق تعاملات سیاسی به دست نمی‌آید بلکه مشترکات فرهنگی، مسابقات ورزشی از جمله روش‌هایی هستند که می‌تواند وحدت جوامع مسلمین افزایش داد. حضرت امام موضوع قدس را عامل وحدت‌دهنده امت اسلام دانست ما هم از همین محور استفاده می‌کنیم تا وحدت جوامع مسلمان را تقویت کنیم.

وی  فعالیت احزاب را یکی از راه‌های افزایش وحدت دانست و تصریح کرد: افرادی که سابقه فعالیت در تشکل‌ها و احزاب را دارند به این دلیل که در کنار یکدیگر بوده و معمولا از چهره‌های شاخص سیاسی و فرهنگی هستند می‌توانند وحدت را بیش از دیگران تقویت کنند، خوشبختانه در اجلاس وحدت سال جاری بسیاری از افراد فعال حزبی در کشور‌های مختلف شرکت خواهند کرد.

تقوی با بیان اینکه بیش از چهل فعال حزبی از کشور‌های مختلف به این اجلاس دعوت شدند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم این افراد را به یکدیگر نزدیک و یک جریان هماهنگ بین آن‌ها کنیم تا عزت مسلمانان تا حدود تضمین شود به کمک این افراد و احزابشان می‌توانیم اختلافات امت اسلام را تا حدود زیادی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد اختلاف‌افکنی بین امت‌های مسلمان است گفت: ما باید برای این توطئه دشمن برنامه‌ریزی کنیم یکی از این برنامه‌ها ایجاد همکاری و هماهنگی میان احزاب و جریان‌های فعال اسلامی است متاسفانه برخی دولت‌های اسلامی در تلاش هستند تا روابط خود را با اسرائیل عادی کنند این حرکت موجب می‌شود تا دعوت چهره‌های سیاسی و حزبی اهمیت بیشتری پیدا کند.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: البته بسیاری از طرح‌های آمریکا نظیر ایجاد داعش و ایجاد آشوب در منطقه علی‌رغم هزینه‌های فراوان کشور‌های حاشیه خلیج فارس با شکست مواجه شده است جنایات بسیاری توسط عوامل استکبار جهانی رخ داده است و باید این جنایات در تاریخ ثبت و در اختیار آیندگان قرار گیرد.

تقوی با اشاره به حوادث یمن افزود: رژیم قبیله‌ای و وهابیت تکفیری توسط دولت‌های غربی برای حمله به یمن تحریک شد با حمله سعودی‌ها غرب جیب خود را پر کرد و کارخانه‌های اسلحه‌سازیش درآمد بی‌شماری را کسب کرد تا سعودی‌ها به جان مردم بیفتد با این وجود امروز دشمنان محور مقاومت دریافتند که از راه نظامی موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان گفت: معتقدم رژیم‌های وابسته از ملت‌های خود می‌ترسند و اگر ملت‌ها هوشیار شوند دیگر دولت‌ها نمی‌توانند بر خلاف میل ملت‌هایشان عمل کنند استکبار جهانی به کمک دولت‌های همپیمان خود در تلاش بودند تا ایران را تنها حامی جریان شیعی معرفی می‌کنند، اما امروزه همگان می‌دانند که ایران به دنبال تقویت جریان اسلام ناب محمدی است آیا حماس و دولت سوریه شیعه هستند که ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم؟

وی با بیان اینکه با تشکیل کنفرانس وحدت می‌توان چهره‌های فعال جوامع اسلامی را در کنار خود داشته باشیم، گفت: کسانی که تلاش داشتند ایرانیان متهم به شیعه‌گری کنند دیگر حنایشان رنگی ندارد ما امروز از مسلمانان نیجریه و مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم همه دنیا هم می‌داند.

وی در خصوص علت دعوت احزاب و چهره‌های حزبی به کنفرانس وحدت امسال گفت: اینکه ما به سراغ احزاب رفتیم به این معنی نیست که افراد فعال حزبی می‌توانند تمامی مشکلات را حل کنند، اما احزاب می‌توانند راهکار‌ها را در جوامع پیاده کنند ما در صدد ایجاد جریان‌های وحدت‌بخش به کمک احزاب هستیم می‌دانیم که احزاب نمی‌تواند هر کاری بکند، اما یک راه جدید است باید به تدریج تلاش کنیم نقش احزاب را در تحقق وحدت مسلمین تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه شورای همکاری خلیج فارس با هدف مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اظهار کرد: اگر به تاریخ تشکیل این شورا نگاه کنیم ، می‌بینیم که این شورا دقیقا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: بسیاری از این دولت‌ها پشتوانه مردمی ندارند بحرین کشوری است که دولت‌های غربی در آن پایگاه نظامی دارند به همین علت با هر روشی سعی می‌کنند مردم بحرین را سرکوب و این کشور را حفظ کنند.

تقوی یادآور شد: دشمن اصلی ما آمریکا است و همه گرفتاری‌های ما اعم از تحریم و جنگ ناشی از سیاست‌های خصمانه این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار