صدراعظم‌ نوری در واکنش به تخریب باغ اراج:

توافقات مبهم بین مالکین و شهرداری سبب از بین رفتن حقوق شهر شده است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تخریب باغ اراج‌ گفت: توافقات مبهم بین مالکین و شهرداری سبب از بین رفتن پیگیری استیفای‌ حقوق شهر شده و برخوردی با متخلفین نمی‌شود.

توافقات مبهم بین مالکین و شهرداری سبب از بین رفتن حقوق شهر شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به تخریب باغ اراج در منطقه یک تهران گفت: حفظ باغات به عنوان یکی از رویکردهای اساسی شورای پنجم است و لذا شورای شهر در اسفند 96 توقف صدور پروانه ساخت و ساز در باغات را تصویب کرد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بر خلاف این رویکرد خیلی اوقات شاهد رویه گذشته در سطح مناطق هستیم، اظهار کرد: به عنوان مثال یکی از لکه‌های بزرگ باغ شمال شرق تهران موسوم به باغ اراج است.

وی با اشاره به اینکه باغ اراج با مساحت 29 هزار متری در محله اراج قرار گرفته گفت: از سال 94 این باغ توسط سودجویان‌ خشک شد و در یک حادثه مشکوک آتش گرفت و این آتش سوزی بیش از 1000 درخت را نابود کرد و 80 درصد درختان باغ سوخت.

صدراعظم نوری با بیان اینکه به خاطر این آتش سوزی به دادستان انقلاب و شورای حفظ حقوق بیت‌المال به عنوان مدعی‌العموم‌ ورود کردیم، گفت: کمیسیون ماده 7 قانون حفظ و گسترش فضای سبز ضمن اعمال ماده 4 قانون تبصره یک ماده ششم 85 میلیارد تومان خسارت جهت احیای باغ و کاشت 5 هزار درخت صادر کرد.

وی با بیان اینکه پرونده به دلیل مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام مفتوح است گفت: اما پیگیری مؤثری توسط شهرداری نمی‌شود و شهرداری منطقه طرح تغییر کاربری این باغ از بوستان عمومی به برج را تهیه و در سال جاری به کمیسیون ماده 5 ارسال می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه به چه استنادی‌ بدون صدور پروانه مجوز گودبرداری‌ 30 درصد سطح اشغال را صادر کرده، گفت: بازرسی شهرداری تهران چرا تاکنون در خصوص این ملک گزارشی ارائه نداده است؟

صدراعظم‌ نوری در پایان خاطرنشان کرد: توافقات صورت گرفته به صورت مبهم و غیرشفاف‌ بین مالکین‌ شهرداری سبب از بین رفتن پیگیری استیفای‌ حقوق شهر شده و هیچگونه برخوردی با متخلفین‌ نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار