مدیر عامل شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: تعاونی صید و صیادی هم اکنون بیش از 1500نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت کرده است.

تولید بیش از 9هزار تن انواع آبزیان در سطح استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛رضا سلیمانی مدیر عامل شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: به دنبال تامین غذای سالم در جامعه و استفاده بهینه از منابع آب های داخلی و نیز اشتغالزایی، مدیریت شیلات استان ایلام از بدو تاسیس تا حال حاضر با استفاده از امکانات موجود و پتانسیل های مهم استان توانسته است نسبت به احداث و راه اندازی بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی اقدام کند.

وی اضافه کرد: در راستای سیاست های این ارگان, تعاونی صید و صیادی با ظرفیت تولید بیش از 9هزار تن انواع آبزیان در سطح استان هم اکنون بیش از 1500نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت کرده است.

سلیمانی افزود: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته در راستای افزایش مصرف آبزیان در سطح استان از جمله اجرای کلاس های طبخ آبزیان، نمایشگاه های عرضه، برنامه های تلویزیونی و رادیویی در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در سطح استان از 250گرم به بیش از 7کیلو گرم رسیده است.

وی ضمن اشاره به مهمترین برنامه های این ارگان ادامه داد: از برنامه های مهم و قابل توسعه در استان، طرح پرورش ماهی در قفس دریاچه پشت سدهای استان بوده است که این طرح از برنامه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

مدیرعامل شیلات و آبزیان استان ایلام یادآورشد: شیلات استان ایلام این طرح که واقع در سد سیمره می باشد را با ظرفیت 300 تن به متقاضیان و صیادان منطقه و نیز سرمایه گذاران بومی واگذار کرد؛ از طرفی 20 میلیارد ریال تسهیلات نیز به همین واسطه به متقاضیان پرداخت شد.

انتهای پیام/ د

تولید انواع آبزیان در ایلام

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.