رئیس ورزش منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش، پتانسیل میزبانی از تیم‌های صعود کرده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و هوادارانش را دارد.

محمود افشاردوست، رئیس ورزش منطقه آزاد کیش در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال میزبانی جزیره کیش از تیم های صعود کننده به جام جهانی 2022 قطر بیان کرد: به لحاظ اقامتی، رفاهی و ... جزیره کیش، پتانسیل میزبانی از تیم های صعود کرده و هوادارانش را دارد اما به لحاظ مسائل فنی فوتبال و زمین های تمرینی باید توسعه پیدا کند و اکنون یک زمین چمن وجود دارد که باید ترمیم و بازسازی شود تا به زمین درجه یک تبدیل شود.

او افزود: در طرح توسعه کیش که به تایید محمد ابراهیم انصاری لاری به‌ عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش رسید و قرار است طرح نهایی در 10 هکتار هفته آینده به تایید معاونت عمرانی برسد، در صدد هستیم تا یک محلی در کیش بنا شود که دارای یک هتل بین المللی پنج ستاره، 4 یا 5 زمین فوتبال با استاندارهای جهانی، سالن تمرین و ... باشد و بتوانیم کار را آغاز کنیم. اگر شرایط مهیا شود، همزمان می توانیم میزبان 4 - 5 تیم صعود کننده و هواداران شان باشیم.

افشاردوست ادامه داد: فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) یا فدراسیون فوتبال قطر صحبتی با مسئولان کیش نداشته اند و احتمال دارد قطری ها با فدراسیون فوتبال ایران صحبت کرده باشند. قرار است شیخ حمد بن خلیفه بن احمد، رئیس فدراسیون فوتبال قطر به کیش بیاید و بازدیدی را انجام دهد و من بیشتر از این اطلاعی ندارم.

رئیس ورزش منطقه آزاد کیش  در مورد طرح 10 هکتاری برای میزبانی از تیم های صعود کرده به جام جهانی گفت: طرح آمده است و آن را برای تغییرات بازگرداندیم و قرار است هفته آینده طرح بار دیگر بیاید تا معاونت عمران سازمان نظر دهد و بتواند به جمع بندی برسد. به طور قطع میزبانی از تیم های صعود کننده به بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال می تواند کمک زیادی به ورزش کشورمان کند و قطعا به توسعه زیرساخت ها کمک چندانی می کند.

افشاردوست در پایان گفت: خیلی دوست داریم تا این میزبانی اتفاق رخ دهد و تنها هدف مان جام جهانی 2022 نیست، بلکه در صدد هستیم تا زیرساخت های ورزش و فوتبال توسعه پیدا کند و تیم های ایرانی برای برپایی اردو به خارج از کشور نروند، بلکه در کشور و در جزیره کیش تمرینات شان را برگزار کنند.


بیشتر بخوانید:

احتمال برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با همکاری ایران قوت گرفت

گفت و گوی روحانی و امیر قطر برای مشارکت ایران در جام جهانی

چرا اینفانتینیو ایران را برای مشارکت در جام جهانی پیشنهاد داد؟


انتهای پیام/

اظهارات رئیس ورزش منطقه آزاد کیش  درباره مشارکت در جام جهانی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار