باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سردرگمی مردم برای دریافت بسته حمایتی دولت

اعلام شماره سامانه پیامکی بسته حمایتی دولت موجب سردرگمی مردم شده و در این میان، مسئولین سازمان بهزیستی و وزارت رفاه اقدامی جهت شفاف سازی انجام نداده اند.

سردرگمی مردم برای دریافت بسته حمایتی دولتبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواسط مهر ماه بود که مجلسی ها از اجرای طرحی به عنوان بسته های حمایتی دولت به اقشار کم برخوردار خبر دادند که بعد از طی کردن چندین مرحله جلسه هئیت دولت و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مشخص شد که این بسته ها به افرادی که کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق می گیرند و همچنین به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تعلق گیرد.

جزئیات بسته حمایتی دولت

به گفته انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت، این بسته حمایتی به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان است که طی سه مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مقرر شد در قالب این بسته حمایتی در مجموع ۶۰۰ هزار تومان به اقشار کم درآمد پرداخت شود؛ همچنین گفته شد این مبلغ قابل برداشت نیست و خانوارها باید این مبلغ را در فروشگاه های زنجیره ای مشخص شده به صورت کالا خریداری کنند.

در اولین مرحله از پرداخت بسته های حمایتی دولت که در چند روز اخیر انجام شد، بسیاری از افراد با توجه به دارا بودن شرایط دریافت این بسته (دریافت حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان) خواهان دریافت بسته های حمایتی خود بودند.

واریز ۲۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان به صورت نقدی

در روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: براساس تصمیم دولت برای پرداخت بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان برای بازنشستگانی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، این بسته حمایت نقدی نیز پنجشنبه ۲۴ آبان ماه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شده است.


بیشتر بخوانید: پرداخت حقوق آبان ماه بازنشستگان به همراه بسته حمایتی دولت 


در این شرایط بود که روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه سازمان بهزیستی کشور شماره سامانه پیامکی را اعلام کرد تا افرادی که هنوز بسته های حمایتی خود را دریافت نکرده اند بتوانند با این شماره پیامک، نحوه دریافت بسته خود را پیگیری کنند.

همچنین بعد از چند ساعت از اعلام شماره پیامک از سوی سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی این شماره پیامک را تایید کرد و اعلام کرد که تمام افرادی که بسته های خود را دریافت نکرده اند می توانند با استفاده از این شماره پیامک مطالبات خود را پیگیری کنند. اما از ارسال مشخصات کارت بانکی و رمز دوم کارت خود به سامانه پیامکی اعلام شده خودداری کنند. چون برخی سودجویان با اعلام شماره پیامک مشابه، خواهان ارسال شماره کارت و رمز دوم هموطنان هستند تا از این طریق موجودی حساب بانکی آنها را سرقت کنند.

آغاز سردرگمی ها و سوالات متعدد مردم

بعد از اطمینان دادن به تمام افراد جامعه درباره سامانه پیامکی مورد نظر، از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه ای صادر شد که در آن ذکر شده بود شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ هیچ ارتباطی به طرح حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد ندارد و هموطنان هرگونه اطلاع رسانی را فقط از طریق این مرکز یا پیامکVEZART-REFAH دنبال کنند.


بیشتر بخوانید: سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ هیچ ارتباطی به طرح حمایتی دولت از اقشار کم درآمد ندارد/ شهروندان به پیامک‌های فاقد اعتبار پاسخ ندهند 


با این وجود، روز گذشته (دوشنبه ۲۸ آبان ماه) انوشیروان محسنی بند پی سرپرست جدید تامین اجتماعی شماره پیامک اعلام شده را بار دیگر تایید کرد !


بیشتر بخوانید: جزئیات توزیع مرحله دوم بسته حمایتی دولت میان کارمندان


پس از اعلام این مطلب از زبان سرپرست جدید تامین اجتماعی، خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ارائه توضیحات و شفاف سازی درباره این تایید و تکذیب ها شد؛ اما این بار هم مسئولان این وزارتخانه(که به تازگی وزیر آن تغییر کرده) قول اعلام یک اطلاعیه جدید را داد که هنوز منتشر نشده است. همچنین مسئولان و روابط عمومی سازمان بهزیستی نیز در این زمینه پاسخگو نبودند.

نگرانی مردم  و رسانه ها از تکرار تجربه تلخ توزیع سبد کالا

این اولین بار نیست که ناهماهنگی و بی تدبیری در زمینه توزیع مایحتاج عمومی مردم دیده می شود. همگان به یاد دارند که ناهماهنگی های فراوان در توزیع سبد کالا در سال 1392، موجب تشکیل صفهای بسیار بلند و زد و خورد بین هموطنان شد و رسانه های خارجی از آن تصاویر سوء استفاده کرده و ایران را به کشوری قحطی زده تشبیه کردند.

با اینکه محسنی بندپی به تازگی سرپرست سازمان تامین اجتماعی شده است و همچنان مدیریت بهزیستی را هم بر عهده دارد و تمامی این نهاد ها و سازمان ها زیر مجموعه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، اما ظاهرا هیچ گونه هماهنگی بین این سازمان ها وجود ندارد و ما همچنان شاهد بی برنامگی این وزارت خانه هستیم. گویا شریعتمداری سکان دار جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز نتوانسته است سازمان ها و نهادهای وابسته به وزارت رفاه را به خوبی مدیریت کند.

در شرایط فعلی مردم باید چکار کنند؟

پیگیری های خبرنگار ما نشان داد که بسته حمایتی دولت در مرحله اول به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تعلق می گیرد. این موضوع با شماره گیری کد #۴*۴* و ارسال کد ملی سرپرست خانوار قابل استعلام است. بنابر این توصیه ما این است که اگر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بازنشسته نیستید، اما حقوق سرپرست خانوار شما کمتر از ۳ میلیون تومان است، باید منتظر اعلام مراحل بعدی توزیع بسته حمایتی دولت باشید. به این نکته مهم دقت کنید که به هیچ وجه لازم نیست که  شماره کارت و رمز دوم کارت خود را پیامک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهین
۰۹:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام من یارانه م جداست میخاستم این بسته حمایتی هم به حساب خودم بیاید، آیا امکانش هست؟ بی دردسر جدا سازی شود
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
پیگیری می شود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۴۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
من الان 5 روزه ثبت کردم اما واسم کدپیگیری ارسال نشده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر صدرالدینی
۱۲:۴۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
من از کارکنان قراردادی هستم که حقوقم کفاف زندگیم را نمی کند و ظاهرا جزو 70 درصد از مردم ایران که سبد دریافت می کنند نیستم و این سامانه اعتراضی هم جواب نمی دهد کجاها باید مراجعه کنم شاید این سبد به من بیچاره هم تعلق بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان صفری مفرح
۰۷:۴۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
از وزارت رفاه و تعاون پیام رسیده که شما مشمول سبد حمایتی هستید و پس از تامین بودجه به شما اطلاع داده میشد منطورشون چیه از این پیامک
Iran (Islamic Republic of)
جابرابن حیان
۱۴:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
فقط میشه باهاش یک کیلو گوشت خرید. زیبا نیست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
ما مددجویان کمیته امداد باحقوقه ماه صدتومن چکاربکنیم با اجارخانهای که سربفلکه کشید شد.خدایاهمه رامستجرکنه یاهمه رابی خانه تابفهمند یه زنی که چنتا بچه دارومستجر ومریض بااین گرونیها باید چکارکنه .آمدن مسکن مهرساختن برامستجرا اونم سحم پولدارا شد .به خداهیچکس به دادمانمیرسه همشه حرف فقط.نه گرونی دورست کنید نه صدقه بدین به مردم
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۹:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
منم بیمه تامین اجتماعی هستم دریکی از روستای ورامین زندگی میکنم چرابه ماتعلق نگرفت ایاانصافه
Pakistan
محمد رضا
۱۴:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
من بیکارم شغل آزاد دارم ولی منبع درآمدم معلوم نیست چون روزانه کار می کنم مریض هم هستم چرا نبایدسبد کالا به ما تعلق بگیرد پایه حقوق ندارییم دو تا دختر هم دارم مستاجر هم هستم ای مملکت ما حرف خودمان را به کی بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۳۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
یارانه رو که فقط کم درامدها میگیرن مردم چرا سرگرم کردید یارانه ای چندین ساله مبلغش تکون نخورده رو افزایش بدید اینطوری عادلانه تقسیم میشه بعضیا نه تحت پوشش بهزیستی هستند نه بیمه این چه وضعی ای - انشالله آقا امام زمان زودتر ظهور کنه گردن همه ی مفسدین بزنه راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
قراراست دولت بسته حمایتی بدهد به مردمکه چرابرای بعضی هامبلغ۲۵۰ هزارتومان واریز شده ولی برای بعضیها هنوز هیچ اقدامی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
بابا چه بسته ای فقط به کمیته امداد و کارمند و بازنشسته و از این قبیل آدما تعلق داره نه به مای بدبخت بیچاره کارگر
اصلا معلوم نیست از روی چه اصولی اینا رو میدن
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۱۰:۴۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام، جوانی هستم۳۷ ساله، دارای سه فرزند، دوساله که بیکارم، مشکلات قلب و عروق دارم، سال قبل بستری شدم، امسال هم دیسک کمر حاد داشتم و عمل کردم، نمیدونم این بسته چرا به من و امثال من که هیچ درآمدی نداریم چرا تعلق نمیگیره، دوساله که هیچ منبع درآمدی ندارم، تا الان هم خداگواهه هیچ سبد کالایی هم به ما تعلق نگرفته، آیا با این شرایط من جزء افراد پر درآمد محسوب میشم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
ماکه بسته نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا خيلى كار زشتى انجام شده مگر مردم ما گدا هستن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حیدری هستم
۱۲:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا من که از فروردین تا الان بیکار بودم از اذر کار پیدا کردم چند ماه که بیکار بودم بیمه نداشتم به من بسته حمایتی تعلق نمی گیر دفترچه تامین اجتماعی هستیم یک وهشت صد حقوق میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
خانمی هستم خدمه یکی از امامزادگانم و از اداره اوقاف حقوق میگیرم که میگن امورخیریه باتوحه ب اینکه ماهی یکبار درامد امامزادگان را جمع اوری مکنن وحقوق ناجیزیکه تازگیها شده نهصدتومان بما میدهند انهم سه ماه یکبار باتوجه ب این گرانی چند نفرکه هیچ کمی از طرف اداره بما نمیشه امیدمان هم این سبدکالاهاست بکجا باید مراجع کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
با سلام . من هم بیمه دارم هم سابقه کاری کد که میزنم میگه مشمول بسته هستید ولی کارتم شارژ نشد حقوقم زیر سه میلیون
Iran (Islamic Republic of)
سماعیل
۲۲:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
جناب دولت تو بخدا مردم سردرگم نکنید بخاطر یه سبد کالایی که مردم هرروز به یه جایی یه ادار ای
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین کریمی
۲۲:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
لطفاً به ما هم بگید
ه کدی وارد کردید که جواب گرفتید....
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ایا

در حال حاظر حرفی برای گفتن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
آخرشم بهمون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
Arezu
۱۱:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام .کیه به سوال مردم جواب بده و به فکر مردم باشه اقایان مدیر شامل بسته های حمایتی میشن بعد اون کارگری که با حقوق کارگری زندگیشو اداره میکنه شامل سبد کالا نمیشه.یه دفعه بگن و با این سامهنه که بعد از چند هفته اعلام کردن مردم رو سر کار میذارن که مثلا ما فکرشون هستیم .ماهم حقوقمون زیر ۳میلیون هست . یارانه میگیریم الان سامانشون که میریم اعلام میکنه یارانه نمیگیرد این یعنی چی یه دفعه بگن نمیدیم خیال مردم رو راحت کنن
Iran (Islamic Republic of)
غلان رضا
۱۰:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
واقعا متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۰:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ما که نه بیمه هستیم نه درآمد کافی کار آزاد یه روز داریم ده رو ز نداریم چه گناهی کردیم چرا نباید به ما تعلق بگیره این حق ماست
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اقای روحانی اگه همه مشمولان سبد کالا دریافت میکردند جای تعجب بود . همیشه خوش قول بودید علی برکت الله.
ماهم بیش از این انتظار نداشتیم!؟
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۵:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
حداقل شماره درستی بدید که مردم سردرگم نشن
Iran (Islamic Republic of)
ب.ح
۱۲:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
ما درامد کمتر از 3 میلیون داریم بیمه تامین اجتمایی هم هستیم ولی این بسته به ما تعلق نگرفته لطفا یکی دقیق بهمون جواب بده کجا باید مراجعه کنیم 1420 تماس گرفتیم میگه به سازمان یارانه مراجعه کنید اونجا هم رفتیم گفتن به ما مربوط نمیشه لطفا بگین به کی وکجا مربوط میشه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
والا من بیمه شده تامین اجتماعی و 14 سال سابقه بیمه دارم و حقوقم هم زیر 2 میلیون هستش ولی برام واریز نشده . 100 بار هم کد دستوری *4*4# رو زدم میگه کد دستوری غیر فعال هستش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام یه سوال دارم چرا من که یه یه شوهر مریض و خودم هم مریض هستم هم توده دارم هم کلیم مشکل داره هم دو فرزند کوچک دختر دارم و شوهرم یه دستش آسیب دیده مسنجر هستم و شوهرم بیکاره آیا من سبد کالا حرا م هست برام یتیم هم هستم کجا برم رفتم بهزیستی میگه کاری به ما ندار شوهرم هم بچه بهزیستی بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آره سبد کالا فقط واسه یه تعدادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام خانمی مریض هستم هم از جانبه کلیه هم توده دارم و دو فرزند کوچک شوهرم بیکار دستش هم عصبش کار نمیده زیر نظر هیچ ارگانی نیستم مستجرم پدر هم ندارم موندم با یه شوهر مریض و خودم و دوتا بچه کجا برم
Germany
محمد عین الهی
۱۲:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
والله حقوق ماهم یک میلیون دویست چرا واسه ما تعلق نگرفته
Pakistan
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام. والله قرار بود شنبه و یکشنبه بسته ی حمایتی به افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستن تعلق بگیره ولی ما که در آمدمون حدود یک میلیون و خورده ای است هنوز هیچ بسته ای واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۳:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام من اعضای هیچ ارگان یا نهاد ی نیستم بیمه تامین اجتماعی هم ندارم وضعیت امر معاشم خوب نیست ما که هیچ وقط سبد کالایی دریافت نکرده ایم بنظر شما ما چکار کنیم ایا ایرانی نیستیم چرا بما سبد کالایی داده نمیشود از کی بپرسیم
Iran (Islamic Republic of)
داور
۱۸:۵۱ ۳۰ دی ۱۳۹۷
من امتحان کردم کد دستوری غیر فعال است.
Iran (Islamic Republic of)
فراها هستم
۱۳:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام من مریضم بیماری سردارم نه خونه دارم نه پیشه پول دارم دو بچه دارم بیکارم سبد کالا نگرفتم اینم روزه گاره ما عزیزان چرا چرا باید ما همیشه فقیر ممونم چرا ما ادم نیستم ای خدا چرا
Germany
ایرانی
۱۵:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۷
قصدشون فقط و فقط سرکار گذاشتن و سرگرم کردن ملت مظلوم و بیچاره ایران است و دیگر هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۵:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۷
سلام! مث اینکه کد رو عوض کردن در حال حاضر این کد وصل میشه با سازمان ثبت احوال کشور. فک کنم فهمیدن همه داغون شدن میخوان احوالمونو بپرسن بعد ثبتش کنن....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۷
وقتی میری فروشگاه میگن موجودی نداره برای گرفتن موجودی ۲۰۰۰ کارمزد میگیرن تو فروشگاه های جانبو چه وظعیه رسیدگی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ملایریان
۱۳:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
سلام
بنده بعد از ازدواج یارانه خود و همسرم را جدا نکرده م و بیمه تامین اجتماعی هستم
من چجوری باید این سبد حمایتی رو دریافت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
من سبد حمایتیم دیروز بوده به نظرتون امروز بهم میدنش؟
Bulgaria
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خانمی هستم که تازه ازدواج کردم و یارانه ام را به حساب پدرم واریز می کنند و برای همسرم هم پدرشان دریافت می کنند خواستم اقدام کنم و جداسازی کنم اما چندین نفر اینکار را انجام دادند و گفتند یارانه شان قطع شده- حالا که سبد کالا میدن کد ملی همسرمو زدم و زده 2 دی مراجعه کنید به فروشگاه اما رفتم و نتیجه نداشت از همه اینها بگذریم از سال 90 به حالا تعداد ازدواج ها را ماهی 10 زوج هم حساب کنیم تعداد زیادی بی سامان ماندن از برنامه دولت - ختم کلام من این هست که چرا اعلام نکردن هر فرد یه حساب مجزا به دولت اعلام کنه سهمشو داخل اون حساب واریز کنند ؟ الان همه بالای 2 تا حساب بانکی دارند و راحت تر کار توزیع صورت می گیرد. یه مسئله ای هم مطرح هست که حق به حق دار میرسه -یکی به خاطر آبروش به بهزیستی مراجعه نمیکنه
Bulgaria
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۷
خانمی هستم که تازه ازدواج کردم و یارانه ام را به حساب پدرم واریز می کنند و برای همسرم هم پدرشان دریافت می کنند خواستم اقدام کنم و جداسازی کنم اما چندین نفر اینکار را انجام دادند و گفتند یارانه شان قطع شده- حالا که سبد کالا میدن کد ملی همسرمو زدم و زده 2 دی مراجعه کنید به فروشگاه اما رفتم و نتیجه نداشت از همه اینها بگذریم از سال 90 به حالا تعداد ازدواج ها را ماهی 10 زوج هم حساب کنیم تعداد زیادی بی سامان ماندن از برنامه دولت - ختم کلام من این هست که چرا اعلام نکردن هر فرد یه حساب مجزا به دولت اعلام کنه سهمشو داخل اون حساب واریز کنند ؟ الان همه بالای 2 تا حساب بانکی دارند و راحت تر کار توزیع صورت می گیرد. یه مسئله ای هم مطرح هست که حق به حق دار میرسه -یکی به خاطر آبروش به بهزیستی مراجعه نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
خدالعنت کنه باعث وبانی این گرونی روکه ادم مجبورنشه ازگرسنگی خودکشی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رضایی
۱۱:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سلام بینیدبه چه روزی افتادیم بحاطر200تومن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
باسلام برا من بسته حمایتی تعلق گرفته منتهی میرم فروشگاه میگن نیست باید بری بانک جلوشو بازکنن رفتم بانک گفتن ایراد از ما نیس باید بری بهزیستی خلاصه اینکه بخاطر 200 تومن مردمو از اینجا به اونجا پاس میدن خدا گردنشونو بشکنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سوگند
۱۲:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
برای ما هم استعلام میکنیم اومده ولی میریم میگن نامعتبره
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۹:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
با سلام من با زدن کدوکدملییم متوجه شدم که سبدکالا برام اومده 200تومن فروشگاه های پخش رفتم اونم کفت بله اومده ولی هرچه کارت کشید وکدملیمو زد برداشت نشد چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۹:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
با سلام من با زدن کدوکدملییم متوجه شدم که سبدکالا برام اومده 200تومن فروشگاه های پخش رفتم اونم کفت بله اومده ولی هرچه کارت کشید وکدملیمو زد برداشت نشد چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
سلام ، از طریق ارسال کد ملی برام پیامک اومد ۲۰۰۰۰۰۰ ریال در آبانماه واریز شده ، به چند فروشگاه مراجعه کردم ، مقداری کالا برداستم ، پای صندوق مشخصات بنده را زد ، گفت امکان خرید نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۰:۰۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
برای من هم همینطور بود هیچکس هم نمیداند چرا
Iran (Islamic Republic of)
ن ا ش ن ا س
۲۲:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
عرض كره بودم قرص مسكن ندهيد درد را ريشه اى درمان كنيد حالا عرض ميكنم ديدگاه هاى مردم در اين بسته حمايت معيشتى را با دقت بخوانيد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
بنده استعلام کردم ، پیامک میده مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال در آبانماه شارژ شده برا دریافت به فروشگاه کوروش مراجعه کردم ، مقداری کالا برداشتم . پای صندوق ش کارت و کد ملی را زد ، گفت هنو نریختند !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تدبیر + امید = گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
برا یک روز بعد نمیشه برنامه ریزی کرد صحبت از برنامه برا پنجاه سال اینده است ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
چرابربازارنظارتی نیست همه کارمندان تعذیرات رفتندجزایرقناری توشهرچابـــــــــــــــــــــهارهرمغازه داروهربنگاهی وخلاصه همه اصناف بی انصاف شده اند
Germany
ناشناسان
۰۲:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
بسته حمایتی ندین جلو تورم و گرانی را بگیرید ممنون میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
واقعاً دولت فکر می کند خسارتی که به مردم با ندانم کاری وارد کرده با مبلغ ناچیزی جبران می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
باز چه چیزی رو میخوان گرون کنید خدایی قبلش خبر بدین تا فکری برا بدبختیامان بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین کرمی
۲۲:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
مردم سختی میدید سبدآماده می کنیددویست هزار تومان کجا دلمان بذاریم رب نیم کیلوی 17000هزارتومان
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۲۲:۴۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من و امثال من که شغلی نداریم و توی کمیته امداد و بهزیستی عضو هم نیستیم ،حد اکثر در امدمون از600هزار تومان در ماه بیشتر نمیشه چیکار باید کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط دولت کارمنداشو میبینه؟ کارمندایی که برخی با هزار پارتی استخدام شدن باید سبد کالا دریافت کنن ما نکنیم؟ این انصافه؟ خدایی دیگه نمیدونیم دردمونو به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
ما باید بریم بمیریم برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
1 تا 2 بسته حمایتی به بعضی ها به خصوص کارمندان دولت و کارگران شرکت‌هایی بزرگ دولتی و خصوصی داده می شود
بعدش هم مثل بقیه امور فراموش می شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
٢٠٠ هزار تومن جي ميشه باهاش خريد با اين قيمتاي تو بازار؟ جندتا بوشك بجه ميشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
پوشک مولفیکس بزرگ خریدم 90 هزار تومان حالا حساب کن ببین چند تا میشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
از کجا میدانید ما شرایطشو نداریییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
پس کارگرانی که نام و نشانی ندارن چه چرا به حقوق بگیرا کمک میکنید ما که از یه ماه پنج روز به زور کار گیر میاریم چه چرا دولت به فکر مردم و کارگران فصلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۲۰:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من یکی رو میشناسم که سکته مغزی کرده یک دستش از کار افتاده کج هم راه میره 15 سال هم حق بیمه داده تامین اجتماعی هم بهش گفته برو یک کاری پیدا کن که با یک دست بتونی کار کنی مشکل خودته بعد هیچ بسته حمایتی هم تا حالا نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یا امام زمان (عج)
به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با این حجم از تورم خدا میدونه این 200 تومنها واقعا مثل چسب زخمه رو تن چاک چاکمون
Iran (Islamic Republic of)
بی پول و بی شغل
۲۰:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
خدایش با این پولی که میدید چه دردی از مردم دوا میشه جز خرید چند قوطی رب گوجه . ایا مگه قرار نبود همرا با تورم یارانه افزایش پیدا کنه ؟اینجوری که یارانه تکون نمیخوره انگار هیچی گرون نشده کسی تا خودش گرسنگی نکشیده باشه چطور میتونه ادم گرسنه رو درک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به کسانی که کمتر از 2میلیون در آمد ماهانه است پرداخت کنید مثلا کار گران و کارمندان ساده دولت و کلیه کارکنان شرکتهای خصوصی و نه مدیران و مشاغل های مدیریتی ادارات و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام لطفا به بهزیستی جهت رفع مشکلتون مراجع کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دولت بجای یارانه با گرانی مبارزه کند یارانه وسبد کالا حالا صدهزار یا سیصد هزار تومان دردی را دوا نمی کند جز اجحاف در حق میلیون ها نفر که نه بیمه دارند نه کار ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
دولت خودش عامله گرونیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام

من تعمیرات صوتی تصویری دارم و درآمدم از یک و نیم میلیون بالا نمیرود

نه بیمه دارم نه تحت پوشش جایی گذشته هیچ سبدی به من تعلق

نگرفت. چکار کنم فردا سبد گیرم نمیاد یارانه هم قطع نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
كجا شو ديدى حالا اين اول سر در گمى است. عجله در كار بود كه ابرو را درست كنند چشم را زخمى كردند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
پس ماکارگرهایی که زیر حداقل کار میگیریم چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام
کسانی که به خاطر شرایط بد اقتصادی بیکارن و بیمه هم ندارن" یعنی در واقع وقتی بیکار شدن بیمه ای هم طبیعتا برایشان رد نمیشه
تکلیف اونا چیه
اونا که از همه اقشار ضعیف ترن چون اصلا در حال هیچ گونه منبع درامدی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
توصیه به دولت ماکه آب ازسرمان گذشته دلارراچندروزدیگرگران بفروشیدوبدهی کارگران رابدهید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
کارگر یا کارمندی که 3100 تا 3500 می گیرد غنی است که انهم کلیش را بابت کسرورات نه وام کسر می کنند خط فقر را با این تورم معلوم کنید بعد بسته حمایتی را بدهید که اجحاف نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
میلیونی اجناس گران می شود و هزاری دولت حمایت می کنند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
بله
Luxembourg
احمد
۱۷:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
قرار بود کاری کند به یارانه نیاز نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
عزیز کو یارانه فقط یه مدت سر مردم رو با این حرفها مشغول میکنن و میخوان قیمت کالاها که چندین برابر شده گاهی تا شش برابر صدای مردم در نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اینقدر به فکر پاک کردن صورت مساله نباشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
پس تکلیف اونا که بیمه ندارن ،کارگر ثابت هم نیستن حقوقشونم زیر یک میلیونم شاید نشه ،خونه وماشین هم ندارن چی میشه؟
کمیته امداد و بهزیستی هم پذیرش نمیکنن میگن شرایطشو ندارین!
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شرایطشو ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام خدائی ما نه کارمندییم نه بهزیست وکمیته.درآمد ماهانه هم نداریم.تا الان هرچی بسته غذایی و....دادن هیچی به ما تعلق نمی گیره.چجوریاس.براساس چه چیزی اینارو میدن والا ما موندیم که به ما نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
بر اساس حساب و کتاب مسئولان و امارهای غلط که در اختیار ملت میذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اینها هم میخوان وسایل فروشگاهشون فروش بره .
از همه جا گرونتر حساب میکنن .ادم سر در نمیاره چکار میکنه تو فروشگاها
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
الان من که لیسانس مهندسی عمران دارم ۲۸ سال سن دارم بیکارم و مجرد نه یارانه میگیرم نه بیته حمایتی از کجا باید پیگیری کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
همه مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس عامرى
۱۶:۰۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اگر ليسانس دارى و سوادش را هم داراي حتما در بخش خصوصى براى تو كار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یا رب العالمین نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۳۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام تورم رو صد در صد کردن بعد میان صد تومن میدن بسته حمایتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به اینا که باشه میگن نه تورم هست نه گرونی نه بیکاری و نه کمبود تحریم ها هم هیچ اثری تو زندگی مردم نذاشته!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۲۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا به مشکلات معیشت مردم و اقتصاد هیچ رسیدگی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چون برای کسی اصلا مهم نیست . توهم سعی کن اینو درک کنی .
همینه که هست میخوای بخواه می خوای نخواه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
کی رسیدگی بکنه؟ اونایی که عامل بدبختی مردم شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام. که هر کس در جامعه ای درامد ماهانه اش کمتر از سقف تعیین شده توسط دولتشان باشد. از پرداخت مالیات معاف ،و شامل دریافت یارانه نقدی و غیر نقدی دولتشان می باشد .خوشبختانه الان اکثریت گردش مالی مردم با کارت بانکی است .
Canada
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۴:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
خدایا قربونت برم خودت شخصاً به فریادمون برس ، مردم عزیز با این بدبختی دارن عمرشونو سپری میکنن ، اصلاً زندگی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۴:۰۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هروقت دولت میخواد بسته حمایتی.بده من.می ترسم چون بعدش یه چیزی رو میخادگرون کنه فکر کنم میخاد بنزین گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اخه بسته هم بده یکی دوبار میده بعدش قطع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۳:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
آقا یکی به این مسوولین بگه کارگرهایی ساختمانی که حتی نمیتونن ماهی صد تومن بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کنند وفقیرترین قشر جامعه هستند چرا بسته حمایتی نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا مردم و سرگردان میکنید یا بدین یا نوین دویست تومن که ارزش این همه جنجال رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا مردم و سرگردان میکنید یا بدین یا نوین دویست تومن که ارزش این همه جنجال رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ۵۰دلاری سال۸۹الان شده ۳دلار چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!الان باید سه برابر میشد یعنی۱۵۰دلار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام
مسئول محترمی که میخوای به قشر کم درآمد کمک کنی خیلی ها نه بیمه نه کارمند نه بازنشسته ونه تحت نظر بهزیستی و کمیته هستن شما اون بیچاره ها رو چه جوری میخوای شناسایی کنین الان پدر من درآمدش خیلی کمتر از سه میلیونه ولی تا حالا سبد کالا بهش تعلق نگرفته واقعا چرا ندونسته کاری رو انجام میدین که از عهده ش بر نمیاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
فکر کنم با وضع امروز تمام مردم نیاز به حمایت دارند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اگه به امارهای دولت باشه میگن هیچ کس نیاز به بسته حمایتی نداره!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی فکوری
۱۳:۰۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چه راحت نابود شدیم و رفتیم پی کارمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
خدایا خودت یه نگاهی به ما کن
Iran (Islamic Republic of)
بهشاد
۱۲:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من بخاطر شغلی که داشتم ریه معده را از دست دادم و بعد از شش سال کار با آنکه شکایت کردم بیمه تامین اجتماعی از من حمایت نکرد و من از کار بیکار شدم الان با مریضی که دارم دارم با موتور کار میکنم نه بسته حمایتی نه شغلی و هزینه درمان سر سام آور است خدایا کی به داد ما میرسی
Kazakhstan
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
تامین اجتماعی نه بفکر کارگر ونه بفکر کارفرما نیستش
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۲۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به خدا من 4 سال کار کردم بیمه بودم بیرونم کردن رفتم بیمه بیکاری بگیرم صاحب کارم پارتی داشت امضا منو جعل کرد گفت امضا کرده منم اعتراض کردم که امضام بره نمیدونم امضا نگاری نمیدون چی چی ولی کار به جای نرسید گفتن امضا کردی گفتم بابا معلومه با چشم معلومه مال من نیست اون کارشناس کی بوده گفته امضا خودشه دیگه هیچی بهم ندادن 3 ماه هم دنبالش بودم دیگه از بیمه زده شدم
Iran (Islamic Republic of)
بهشاد
۱۲:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من بخاطر شغلی که داشتم ریه معده را از دست دادم و بعد از شش سال کار با آنکه شکایت کردم بیمه تامین اجتماعی از من حمایت نکرد و من از کار بیکار شدم الان با مریضی که دارم دارم با موتور کار میکنم نه بسته حمایتی نه شغلی و هزینه درمان سر سام آور است خدایا کی به داد ما میرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این هم همه وعده پس کو ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ۵۰دلاری سال۸۹الان شده ۳دلار چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!الان باید سه برابر میشد یعنی۱۵۰دلار!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام چرا به بازنشسته هایی که کشوری نیستن سبد کالا تعلق نگرفته پدر من زیر سه میلیون حقوق می گیره
۱۲
آخرین اخبار