معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : نباید اجازه بدهیم موانع کوچک سد راه توسعه تجارت در مرز‌ها و بازارچه‌های مرزی ما باشد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : زمان آن رسیده که گمرکاتمان را به سمت استاندارد رفتار‌های تجاری بین‌المللی نزدیک کنیم.

وی گفت : نباید اجازه بدهیم موانع کوچک سد راه توسعه تجارت در مرز‌ها و بازارچه‌های مرزی ما باشد.

وی با بیان اینکه نباید صرفا تمرکز خود را بر صادرات قرار دهیم، خاطرنشان کرد: باید واردات را نیز از مرز‌های استان با شیوه برنامه‌ریزی شده آغاز کنیم.

به گفته این مسئول، در حوزه صادرات نیز باید برخی محدودیت‌هایی که به دلیل شرایط ملتهب چند ماه قبل اعمال شد، از جمله ممنوعیت صادرات گوجه و سیب‌زمینی برداشته شود. البته اکنون مصوبه آزادشدن صادرات گوجه فرنگی روی میز وزیر جهاد کشاوری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای توسعه صادرات باید به سمت راه‌اندازی واحد‌های تولیدی صادراتی بر اساس نیاز‌های بازار خارجی پیش برویم و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این بخش فراهم کنیم.

حاتمی بر لزوم استانداردسازی مرز‌ها و گمرکات استان هم تاکید کرد و گفت: باید رفتار گمرکات استان را به سمت تجارت‌های بین‎المللی برویم که لازمه آن تسریع در انجام تشریفات گمرکی، برقراری رویه‌های تجاری و خصوصا حمل یکسره است.

به گفته حاتمی حمل یکسره که حدود ۱۸ سال است برای تجارت با عراق پیگیری می‌شود باعث شده هزینه تجار بالا برود و کالا‌های آن‌ها آسیب ببیند که این امر باید هرچه زودتر مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار فراهم شدن زیرساخت‌های مرز‌ها و بازارچه‌های مرزی استان شد و عنوان کرد: کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست و وضعیت زیرساخت این بازارچه‌ها خصوصا بازارچه "شیخ‌صله" و "سومار" باید هرچه زودتر ساماندهی شود.

حاتمی در پایان از اینکه در برخی از بازارچه‌های مرزی به دلیل تاریکی هوا صادرات متوقف می‌شود هم به شدت انتقاد کرد و گفت: باید زیرساخت‌های روشنایی در بازارچه‌های مرزی استان فراهم شود .

 

 

انتهای پیام/د

باید ممنوعیت صادرات گوجه و سیب‌زمینی برداشته شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.