پرداخت یارانه به افراد پر درآمد جامعه همچنان ادامه دارد که این موضوع منجر به اعتراض اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه شده است.

نگاه دهک دهم همچنان به یارانه نقدی/چه تعداد از افراد نباید یارانه بگیرند؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دو روز  از پرداخت یارانه نقدی مرحله نود و سومین دوره می گذرد و جامعه هم چنان بر این موضوع معترض است که چرا دهک های دارای درآمد بالا  همچنان در صف دریافت 45 هزار و 500 تومان ایستاده اند و دولت هیچ تلاشی برای حذف این افراد از گردونه یارانه نقدی انجام نمی دهد؟!
 
در همین چند ماه گذشته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه کشور با بیان اینکه حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر جزو تکالیف دولت در تبصره ۱۴ بودجه است، افزود: دولت علاقه‌مند نیست یارانه مردم را قطع کند، ولی انتظار داریم که با شناسایی دقیق افراد بتوانیم یارانه افرادی که نیاز ندارند را حذف کنیم و هدف مجلس را در جهت حذف یارانه تحقق بخشیم.

وی در ادامه گفت: اطلاعات افراد به طور کامل در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و از استانداران می‌خواهیم تا در جهت تکمیل اطلاعات افراد کمک کنند.

نگاه دهک دهم همچنان به یارانه نقدی/چه تعداد از افراد نباید یارانه بگیرند؟ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست به چه طریق باید یارانه دهک‌های پردرآمد حذف شود ،گفت: نحوه حذف دهک‌های پردرآمد همانند سال ۹۶ اجرایی می‌شود، در سال ۹۶ نیز دولت اجازه داشت که یارانه ۲۴ میلیون نفر را قطع کنداما واقعیت موضوع این است که اگر فرمول نداشته باشیم و بخواهیم بدون روش جیب ۸۰ میلیون نفر را بگردیم و مشاهده کنیم که چه شخصی پول دارد و چه شخصی پول ندارد با سیاست دولت مغایر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر مشخصاً بدانیم که به چه‌کسانی باید یارانه پرداخت کنیم این یارانه پرداخت می‌شود، اما اینکه فقط گفته شود که افراد پردرآمد بدون سازوکار حذف شوند عملیاتی نیست، به همین دلیل سال آینده پرداخت یارانه‌ها متفاوت از استمرار سال جاری نیست و تا کنون مجلس سازوکار مورد نظر برای حذف دهک‌های پردرآمد را ارائه نکرده است.
 
گفته های محمد باقر نوبخت به این موضوع اشاره دارد که دولت هنوز نمی داند که باید درخصوص حذف یارانه افراد پر در آمد چکار کند؟! در واقع زمانی که خبر از نبود برنامه و فرمول می دهد باید این موضوع را دانست که تنها مصوبه پشت مصوبه برای این حذف صورت گرفته است.
 
نگاه دهک دهم همچنان به یارانه نقدی/چه تعداد از افراد نباید یارانه بگیرند؟
نگاه دهک دهم همچنان به یارانه نقدی/چه تعداد از افراد نباید یارانه بگیرند؟

بلاتکلیفی در حذف یارانه پر در آمدها !

نگاه دهک دهم همچنان به یارانه نقدی/چه تعداد از افراد نباید یارانه بگیرند؟محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اخبار منتشره در خصوص قطع یارانه‌های نقدی و جایگزینی بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در رسانه‌ها اظهار کرد: هیچ‌گونه تصمیمی درباره قطع یارانه‌ها و جایگزینی بسته‌های حمایتی در سوی دولت اتخاذ نشده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه نوسانات ارزی آسیب‌هایی را به اقشار ضعیف وارد کرده است که در حال ساماندهی اقدامات جبرانی برای این قشر از جامعه هستیم, گفت: این بسته‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شوند.

افزایش فقرا از 2 دهک به 4 دهک

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اکبر ترکان، مشاور عالی ریاست جمهوری در حاشیه کنفرانس بین المللی استراتژیک درباره توزیع ناعادلانه ثروت بین افراد جامعه و افزایش تعداد فقرا می گوید: به عنوان مثال امروز شاهدیم که توزیع درآمد در دهک‌های جامعه به نسبت دهه‌های اخیر تغییر کرده است. یعنی قبلا دو دهک ضعیف، 6 دهک متوسط و دو دهک ثروتمند در جامعه داشتیم ولی الان این شرایط تغییر کرده و دو دهک فقیر، گسترش یافته و تبدیل به 4 دهک شده‌اند و از آن سو 6 دهک متوسط به 4 دهک تقلیل یافته و آن هم در شرایطی که درآمد آنها نصف شده و دو دهک پردرآمد نیز کماکان در جای خود قرار دارند.

ترکان افزود: در چنین جامعه‌ای که از فقر رنج می‌برد شما شاهد هستید که خودروهای میلیاردی در خیابان‌های آن تردد می‌کند لذا گردشگری داخلی می‌تواند به بهبود توزیع ثروت در جامعه کمک کند. چرا که به عنوان مثال مردم در شهرهای پردرآمد تمام سال خود را پس‌انداز می‌کنند تا در تعطیلات نوروز یا تعطیلات دیگر به شهرهای مختلف سفر کنند و این پس‌انداز را خرج کنند و این اتفاق یعنی انتقال ثروت در کشور که باعث چرخش مالی، داد و ستد و رونق اقتصاد در نقاط مختلف کشور می‌شود.

ادعای نوبخت مبنی بر اینکه "نمی توانیم جیب 80 میلیون نفر را بگردیم" منتفی شد

اخیرا رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفته که «اطلاعات افراد به نحوی در اختیار ما قرار گرفته که در حال حاضر با شماره ملی یا شناسه شرکتی فرد می‌توانیم بگوییم چه دارایی‌هایی در مملکت دارند» که این گفته بیانگر در دست داشتن اطلاعات مالی همه افراد جامعه بوده و گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را مبنی بر این که "نمی توانیم جیب 80 میلیون نفر را بگردیم" منتفی می کند.

سالی ۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه به ثروتمندان تعلق می گیرد

 میثم موسایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این باره  اظهار کرد: اینکه به همه آحاد جامعه یارانه تعلق می‌گیرد، امر اشتباهی است. کسانی که باید یارانه دریافت کنند در واقع خیلی کمتر از جمعیت یارانه‌بگیران فعلی هستند.  سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به چهار دهک ثروتمند جامعه یارانه تعلق می‌گیرد که این مبلغ خود به اندازه یکسال بودجه عمرانی کشور است. معلوم نیست این سیاست‌های اشتباه تا کجا قرار است ادامه پیدا کند؟

ادامه روند فعلی پرداخت یارانه ­های نقدی با توجیه محرمانگی اطلاعات مالی شهروندان و یا عدم دسترسی به اطلاعات دارایی‌ها یا حساب­‌ها در حالی است که رهبر معظم انقلاب صبح روز دوشنبه (۲۳ مهرماه) در ابتدای درس خارج از فقه خود تاکید کردند: «مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند».

 حذف یارانه پردرآمد مساوی با افزایش یارانه کم درآمدها !

نگاه دهک دهم همچنان به یارانه نقدی/چه تعداد از افراد نباید یارانه بگیرند؟سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی، در گفت‌وگو باخبرنگار سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  افزایش یارانه نقدی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور بسیار ضروری است و باید این امر را صریحا بگویم که   ۴۵ هزار تومان مطابق با تورم سال 89 تعیین شده بود و امسال این رقم ارزشی مادی برای خانوارها ندارد و همین موضوع بیانگر نگاه جدی دولت به حل مشکلات معیشتی یک جامعه است.

وی افزود: قطعا مجلس به دنبال افزایش یارانه همه مردم نیست زیرا  معتقدیم که باید یارانه اقشار آسیب پذیر جامعه افزایش یابد و علاوه بر این موضوع دولت باید به فکر بسته های حمایتی بیشتری نیز باشد باید فکری برای این قشر جامعه کند و اگر دولت در این باره لایحه‌ای ارائه ندهد، مجلس طرح آن را آماده می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از دولت به جهت عدم توجه به مصوبه مجلس مبنی بر حذف یارانه ۳ دهک بالای جامعه، گفت: در بودجه سال ۹۴ چنین موضوعی مورد تصویب قرار گرفت که کسانی که درآمد بالایی دارند، یارانه‌شان قطع شود، اما متأسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

همچنین جعفرزاده ایمن آبادی  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  در خصوص تعداد افرادی که از لیست یارانه بگیران حذف می شوند اینطور می گوید:سال آینده حدود ۳۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود و پیش بینی می شود با انجام این مهم ،حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰میلیارد تومان منابع مالی حاصل شود که تماما صرف اشتغال جوانان می شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می کنند،افزود:باید در کشور فقر زدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصا پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

این در حالیست که یک مسئول آگاه در سازمان هدفمند سازی یارانه ها در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، می گوید: این نهاد هیچ نقشی در حذف یا اضافه کردن یارانه بگیران ندارد و تنها منتظر دستور رسمی دولت و تعریف منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

توزیع بسته حمایتی زمان خوبی برای حذف یارانه بگیران پر درآمد

با توزیع بسته‌ حمایتی بین اقشار کم درآمد و تاکید برای اجرای  این طرح بر اساس شاخص درآمدی خانوارها، به نظر می‌رسد بانک‌ اطلاعاتی مشخصی برای شناسایی افراد در اختیار دولت قرار می گیرد. در این حالت، بهانه همیشگی یعنی عدم شناسایی افراد پردرآمد و غربالگری حدود ۷۷  الی 80 میلیون یارانه‌بگیر  نیز منتفی است.

 از زمان اجرای قانون هدفمندی تاکنون بارها صحبت حذف یارانه‌ اقشار پردرآمد مطرح شده و حتی طرح‌هایی از جمله ثبت‌نام مجدد از متقاضیان یا حتی اقدام به حذف تعدادی از مشمولان یارانه نیز به روی میز  اجرا گذاشته شد، اما در نهایت باز هم آخرین آمار و ارقام نشان می دهد که در حال حاضر حدود ۷۷ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

درحالی  که طی سال‌های گذشته بارها درهنگام تصویب قانون بودجه، تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها برای ایجاد راهکاری به منظور حذف افراد پردرآمد، از پرحاشیه‌ترین تبصره‌های بودجه به شمار رفته و در عمل با وجود الزامی که برای حذف پردرآمدها وجود داشته ، دولت هنوز از پس حذف این افراد بر نیامده است.

پر حاشیه ترین بند قانون بودجه سال 97 اجرایی نشد!

در قوانین بودجه، دولت ملزم شده که یارانه سه دهک بالای درآمدی را با توجه به مشخص شدن گروه‌ها قطع کند یا حتی بحث عدم پرداخت یارانه به دریافت کنندگان حقوق بالای سه میلیون تومان هم مطرح بود، ولی طولی نمی کشید که مسئولان دولتی تاکید می کردند که این امکان وجود ندارد. به هر صورت شرایط به گونه‌ای پیش رفت که هشت سال از قانون هدفمندی یارانه‌ها گذشته و همچنان بیش از  ۹۵ درصد جمعیت کشور یارانه می گیرند. یارانه ای که می توانست درصورت قطع از حساب افراد پردرآمد به افزایش یارانه افراد کم درآمد کمک کند و ما اینگونه شاهد شکاف طبقانی و افزایش این شکاف نباشیم.

بسیاری از نمایندگان و مسئولان کشوری معتقدند  در این شرایط و با توجه به این که دولت در برنامه خود اعلام کرده است که اقشار مشخص درآمدی را شناسایی و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد، این انتظار را ایجاد خواهد کرد که اگر دولت از چنین امکانی برخوردار است و بانک اطلاعاتی دقیقی تا این حد در اختیار دارد، باید بتواند به غربالگری یارانه‌بگیران هم وارد شده و مانع از هدر رفت منابع ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شود.

بر اساس این گزارش پیش از این فرمولی برای حذف دهک های بالای جامعه از لیست یارانه بگیران ارائه شده که طبق آن مقررشده بود که قضات، پزشکان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و افرادی که درآمدی بیش از 3 میلیون و پانصد هزار تومان دارند نباید یارانه نقدی دریافت کنند؛ حال باید منتظر ماند و دید دولت با همین ساز و کار اقدام به حذف افراد از این لیست می کند یا شیوه شناسایی اقشار کم درآمد ، اعلام نیاز نیازمندان و حذف مابقی افراد را در پیش خواهد گرفت.

گزارش از نرگس معززی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به نظرم با این بهانه میخوان یارانه ها رو کم کم کلا قطع کنن.اگه کسب پولدار مالیات بیشتری ازش بگیرین.حقوقهای نجومی رو قطع کنید.اون سری که برای یه عده را قطع کردن چی شد؟؟؟؟؟؟تولید افزایش پیدا کرد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضای
۲۲:۵۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
باسلام یارانه نقدی باز نشسگان تامین ا اجتماعی که منم شامل آن بودم را قطح کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ۵۰دلاری سال۸۹الان شده ۳دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Saudi Arabia
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این یارانه حق ثروتمندان هم هست باید بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شاید جهت مساوات حق باشد اما وقتی یک کمربند یک میلیون و یک لباس ... فکر میکنی نیازی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این مبلغ صرف توسعه ریلی و ۴ بانده کردن جاده حادثه خیز اراک شازند ازنا شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه حق هر ایرانیه پولدار یا نیازمند این ۴۵تومن دیگه فقط دوتا رب گوجه میکنه قشر ضعیف دارن روز به روز ضعیف تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
قیمت ها رو به سال گذشته برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با ۲۰ هزار میلیارد تومن میتوان ۲ خطه کردن راه هن اراک قم را به اتمام رساند . میتوان راه آهن خمین اصفهان را به سرانجام رساند . میتوان آزادراه کنارگذر شمالی اراک را به سرانجام رساند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دولت قیمت رب رو که تقریبا دو ماه پیش 4500الان شده 17000تومان رو بیاره پایین
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
میگن امسال ۲۰درصد حقوق اضافه می کنیم اما وقتی حکم نوشته میشه کمتر از ده درصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
توصیه به دولت ماکه آب ازسرمان گذشته دلارراچندروزدیگرگران بفروشیدوبدهی کارگران رابدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
مسئولان دیگه به فکر مشکلات توده مردم نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۴۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
همین بیست هزار میلیارد تومان را خرج ساخت بیمارستان و دانشگاه و فنی و حرفه‌ای کنید ببینید چه نتیجه ای می‌بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام خدمت شما.یارانه من و همسر و فرزندانم پنج سال بود که قطع شده بود.رفتم تهران سازمان هدفمندذی یارانه ها خیلبی سریع درست شد.هر کس یارانش قطع شده بره براش درست میکنن.یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این یارانه شده کابوس ،،آقا قطع کن هم خودت و راحت کن هم ملت و،خفمون کردین، خدارو شکر تو این تورم دیگه هیچی نمیشه باهاش خرید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۶:۲۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یادتون میاد اقای روحانی 6 سال قبل برای انتخاباتش میگفت این یارانه 45 تومنه اقای احمدی نژاد الان 15 تومن اارزشش الان داره خواستم بدونم بعد 6 سال ان 15 تومن چقدذر شده 3000 تومن یا کمتر بابا بخدا ماهی 45 هزار میدیم تورم تک رقنی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شما بگو چرا بعد اینهمه سال هنوز یارانه قیمتش تغییر نکرده در صورتی که تورم چند ده برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا پولدارها نبايد از منابع ملي سهم داشته باشن ؟!!!
مگه اونا ايراني و مثل من و شما مالك اصلي قسمتي از منابع كشور نيستن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا پولدارها نبايد از منابع ملي سهم داشته باشن ؟!!!
مگه اونا ايراني و مثل من و شما مالك اصلي قسمتي از منابع كشور نيستن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شما باید بیست درصد داراییهاتونو مالیات بدید بعد یارانه بگیرید قبوله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
مگه اونايي كه يارانه ميگيرن ماليات نميدن ؟
خوب همه دارن ماليات ميدن !!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه خانواده من را هم به بهانه اینکه دو نفر حقوق بگیر هستید و خانه شخصی دارید قطع کردند وحال اینکه تعداد زیادی با همین وضعیت و درآمد بالاتر یارانه می گیرند در قطع کردن اصلا ملاک قابل قبولی ندارند در اصل مال همه هست یکی ماشین داره صرف سوخت ماشینش می شه اونی که نداره جای دیگه هزینه می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ثروتمندان را قطع کنید به یارانه افرادکم بضاعت اضافه کنید
سخت است ولی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یک زمانی برای دادن یارانه ها و افزایش بهای انرژی گفتن که با پول قطع یارانه انرژی پر درآمدها چه کارهایی که نمی‌شود کرد و در نهایت هیچ اتفاقی نیوفتاد. الان هم میگن با قطع یارانه پردرآمد ها پول کل بوجه عمرانی دوبرابر میشه و مطمئنا بعد از قطع شدن یارانه این دهک هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شما این بودجه ای را که دارید خرج پرسپولیس و استقلال میکنید را خرج مردم کنید همه چیز درست میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ۵۰دلاری سال۸۹الان شده ۳دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شما این بودجه ای را که دارید خرج پرسپولیس و استقلال میکنید را خرج مردم کنید همه چیز درست میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شما بجای اینکه فکر کنید چطوری این یارانه را قطع کنید فکری برای این حقوقهای بالایی فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ۴۵دلاری دیروز ،۳.۵دلار امروز شده باز هم دارید فکر میکنید چطور می شود آن را هم ندهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
مشکل اینجاست که تشخیص ثرومتندان سخته. خودم دیدم که یارانه یک فقیری قطع شده و یارانه کسی که بهترین مشین و خونه دستشه یارانه میگیره
Germany
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
#فقط صداقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام بزرکترین یارانه که به خودروسازها ازجیب مرزدم داده اند بنزین هزارتومانی است الان بنزین لیتری دوازذه هراز تومان است جهل ضربدر یازده هزارتومان یعنی روزانه بانصد هزارتومان این رقم کوجک است اکر بدانید بازارانحصاری دلار ارزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دولت با افزایش قیمت ارز و محصولات چند برابر یارانه پرداخت شده رو از مردم بازپس گرفت
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
باید یارانه ها بیشتر شود . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ثروتمندا رو قطع کنند از اولین فقیر جبرانش میکنند شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
بهشاد
۱۲:۴۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
فکر کردین باقطع یارانه ثروت مندان کار درست میشود هر اتفاقی بیفتد به نفع سرمایه دار است زمانی قطع یارانه ثروتمندان کارایی دارد که ارزش پول ملی بالا برود وگرنه این چهل و پنج هزار تومان پول تو جیبی های بچه های ثروتمندان هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
برای یک بسته حمایتی سریع یک قید می گذارند که کسانی که فلان مقدار حقوق می گیرند شاملشان نمی شود ما نمی توانیم بی دلیل یارانه کسی را قطع کنیم . همه اش بهانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
.ما تازه ازدواج کرده بودیم یارانه هامون رو می خواستتیم جدا کنیم که به ما ندادن الان ما یه بچه هم داریم پس چرا به ما ندادن که اول زندگی این همه مشکلات داشتیم شاید فشار از یه طرف برداشته میشد. پولدارها هرروز پولدارتر فقیرهاهم هروز فقیرتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام، من یک کارگر حقوق بگیر هستم ، الان سه ساله که یارانه من و خانوادم قطع شده در حالیکه خیلی ها رو می شناسم که با اینکه وضع مالی خوبی دارند یارانه می گیرند . به هر کجا هم که مراجعه کردم تا بتونم دوباره یارانه رو وصل کنم هیچ نتیجه نداد و هیچ کس پاسخ گو نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه متعلق برای همه ایرانی هاست
Iran (Islamic Republic of)
بهشاد
۱۲:۰۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با گران کردن بنزین باز فشار به قشر ضعیف جامعه میرسه چون ایجاد تورم می‌کنه ثروت سرمایه دار چند برابر میشود و اجناسی که دارن به ما قشر ضعیف جامعه به چند برابر میفروشن و باز سرمایه دار سود میکند تنها راه نجات از این وضعیت بالا بردن ارزش پول ملی است و هر چقدر به فقرا یارانه بدهید عملا هیچ است........لطفا پخش شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
آقای نوبخت ناامیدمون کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
خدا لعنت بکند کسانی رو که یارانه ما را قطع کردند .به هر کجا هم مراجعه می کنیم می گویند به ما مربوط نیست .
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
باید یارانه هارو زیاد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام . خوشبختانه اکثریت دارای کارت ملی هوشمند هستند . بنظر می رسد زمان ان رسیده که با توجه به زیرساختهای بسیار قوی مخابرات، می توان از کارت ملی هوشمند بجای کارت سوخت برای مدیریت مصرف بنزین استفاده کرد . تا مشخص شود که سهم هر فرد از مصرف بنزین سالانه چقدر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا باشگاه پیگیر این موضوع به نفع مردم نیست !!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ناامیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دلار رو بزار رو چهل و پنج هزار و پانصد ،اون موقع يه بشكه نفتي بفروشي راحت يارانه ٧٠ نفر رو ميدي.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
١.بيست هزار ميليارد تومن تقسيم بر (چهل و پنج هزار و پانصد ضربدر دوازده) ميشه حدود ٣٦ ميليون نفر ونه بيست و چهار...
٢.يعني تو اين مملكت ٣٦ ميليون ثروتمند داريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
همه در برابر قانون اسلام برابرند یارانه نیز حق همه است و نباید خود را قیم دیگری فرض کرد ودر مورد دادن یا ندادن حق هر کسی تصمیم غیر منطقی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من متاهل 4فرزند دارم شغلی هم ندارم الان 2سال یارانه من قطع شده مراجه هم کردیم ولی ندادن و تو محله ما یه نفر هست 2تا بهترین ماشین داره ولی یارانه گفت میگیرم ایا عدالت هست. پس کجا رفت دولت تدبیر و امید.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
خیلی جالبه یارانه ی من تک کارمند با دو تا بچه حذف شده یارانه ی صلافروش همسایه با کاخی که داره و ماشین اخرین مدلش هنوز پابرجسته ست نمردیم معنی عدالت رو هم فهمیدیم
Canada
حامد
۱۰:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ثروتمندان میگیرن یارانه اگرشدازهمسرش جدابشه میگیر

من به این نداریم حاضرم ازیارانه 45بگذرم اما ثروتمندان نه

من دیدم که میگم ؟بگم من به این نداری بهترین غذا میخورم ؟اما ثروتمندان غذای که من میخورم متسفانه نمیخوراگرباور نمیکنی ظهر ناهار مهمان یک ثروتمندان باش میبینی؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۰:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه ما که مادرم سرپرست خانواره قطع شده برای دیگران که چندتا خونه و ماشین دارن قطع نشده
یعنی دقیقا یارانه پولدارها برقرار و یارانه ی نیازمندان قطع شده
ما پنج نفریم که با مستمری زیر 2 میلیون روزگار میگذرونیم و یارانه مون مدت هاست قطع شده
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
وقتی کسی که تلاش بیشتر انجام داده باید هم مالیات بیشتر پرداخت کند و هم یارانه دریافت نکند و افرادی که تلاش کمتری می کنند هم معاف از مالیات هستند و هم یارانه از مالیات پرداختی افراد پر درآمد دریافت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۴۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
آقاجان ، چرا بجای این بحث های تکراری ، هیچکس نمی پرسد چرا یارانه یک عده که همان روزهای اول 2-3 سال پیش قطع شد (اغلب بازنشستگان دولتی) ، با وجود اعتراض و پیگیری فراوان ، دیگر وصل نشده است؟! اما دولت میگه که همه متقاضیان در حال دریافت یارانه هستند؟ پول یارانه ما و امثال ما کجا می رود؟!
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۰:۳۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
در قانون هدف مندی یارانه ها اصلا صحبت فقر و غنی نبود بلکه عدالت اجتماعی ملاک بود به این طریق که کسی که ماشین ندارد یارانه سوخت خودش را نقدی بگیر و کسی هم که دارد بگیر بیشتر مصرف کرد پولشو خودش بدهد این در مصرف اب و برق و گاز هم صدق میکرد و همچین نان و اگر قیمت بالاتر رفت درصدش را به یارانه ها اضافه بشود در زمان شروع یارانه ها میشد با چهل و پنج هزار تومان سه کیلو گوشت خرید الان نیم کیلو هم نمیشود الان متاسفانه صورت مسئله پاک شده مرتب فقیر غنی میکنند جامعه را به دو دسته فقیر و غنی تقسیم کرده اند انهای که یارانه میکیرند افراد نیاز مند بدبخت هستند واقعا براتون متاسفم سی سال دولتهای قبلی با اون بحرانهای جنگ و تحریم ارد کیلوی چهار تومان به نانوا دادن بنزین ده تا پنجاه تومان به مردم دادن هیچ هم توهین نکردند پول اینها قبلا از کجا میامد که الان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اگه خوشه بندی رعایت می شد وبصورت پلکانی سبد و یارانه نقدی تقسیم میشد شکاف طبقاتی را کمتر می کرد
Germany
دکترمسلم
۱۰:۲۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این دولت عشق کم کردن داره.اینو از اونا کم کنیم واونو از اینا.همش دم میزنن کم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
واقعا مردمی هستن با این یارانه ها زندگی میکنن باید از کسایی گه وضعشون خوبه حذف بشه بدن به مردم فقیر من انسانهای با در امد متوسط میشناسم که خودشون درخواست حذف یارانه دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
منوهمسرم شاغلیم چند ساله یارانمونو طبق قانون دولت حذف کرده چطور ممکنه هنوز یه عده یارانه بگیرن. قانون حذف یارانه برای افراد که دریافتی بالای سه میلیون دارن این قانون چرا برا همه لحاظ نشده
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۰:۰۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با این خیر معنی ثروتمند رو فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۰:۰۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با این خیر معنی ثروتمند رو فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
فهرست برداری از اشخاص کم درآمد و ضعیف کار خیلی مشکلی نیست، کاملاً واضح است که اشخاص مرفه در حاشیه شهرها زندگی نمی کنند . از ظاهر کودکان اشخاص کم درآمد می شود خانواده آنها را شناخت کودکانی که شکل نحیفی دارند و دندانهای آنها پوسیده و خراب است که اگر بخواهم این توصیف ها را ادامه دهم مثنوی هفتادمن کاغذ می شود، دولت می تواند با مکانیسم های مختلفی این خانواده ها و افراد را شناسایی کند فقط کمی فکر و مشورت می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
مجیدی
۰۹:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
معلم بازنشسته هستم با مشکلات فراوان و34ماه است یارانه ام حذف شده و هر بار که تماس می گیرم کد ملی را می گیرند و میگویند پی گیری میکنیم وپاسخ می دهیم. بالاخره به ما گفتند شما خانه شخصی وماشین دارید.(که بابت اینها پس از 30 سال خدمت کلی وام با درصد های با لا از بانکهای مسکن ، ملی وقوامین داریم )وقتی من تلفنی به این مطلب اشاره کردم که تقریبا همه مردم خانه وماشین دارند .و حتی افرادی با وجود داشتن چندین ماشین وخانه های مجلل و ویلای شمال و...حتی درمیان اقوام خود یارانه می گیرند(در میان خویشان نزدیک بنده افرادی هستند که فقط اتومبیل آنها با کل زندگی من معلم برابری میکنداما یارانه می گیرند). ستاد یارانه در جواب اعتراض بنده گفتندما کارخانه دار، داریم یارانه می گیرند واین از شانس بد شماست که یارانه شما حذف شده است.
اگه طبق فرمول خاصی همچنان که جنابعالی اشاره نمودیدعادلانه حذف کنند دردی نیست .و اگه قرار باشه یارانه ها به همین شکل ادامه داشته باشد به خدا منصفانه نیست. جناب آقای دکتر مبلغ یارانه حتی جوابگو یک فیش گاز ما(کردستان) در زمستان نیست اما انچه ما را رنج می دهد بی عدالتی است که به وضوح حتی در میان نزدیک ترین خویشان خودمشاهده می کنیم.
لطفا آقای دکتر فزمول فظع یازانه مارا اعلام نمایید.متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
4دلار با نفت 80 دلاری یارانه میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
من با شناختی که از رییس سازمان برنامه و بودجه دارم مطمان هستم اگر یارانه ثروتمندان قطع شود هیچ گاه صرف بودجه عمرانی و تکمیل پروژه های ناتمام نمیشود . متاسفانه این دولت اصلا اعتقادی به بودجه عمرانی ندارد و انتظار دارد که پروژه ها به اتمام برسند .
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۰۹:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
سلام به نظر من یارانه باید به تمام افراد جامعه چه پولدار چه غنی تعلق بگیره چون این پول نفته وحقه همه مردم ایرانه پس خواهشا این قدرنگید یارانه پولدارا باید حذف بشه پولدارها هم جزی از این مردمند وحقه خودشون می خوان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شماخوب شد مسئول مملکت نشدید!!همین طرز فکرامثال شمامرفهین بی درد هست که این اختلاف طبقاتی را درمملکت اسلامی شاهدهستیم،پولدارها ومرفهین هیچ حقی درباره این یارانه ندارندچونکه به اندازه کافی حق محرومان درجیبشون هست که صرف ریخت وپاش و امور فرعی زندگشون میشه،پولدارها بدهکاراقشارضعیف اند و عامل بی عدالتی واختلاف طبقاتی،که درک وپذیرش آن برای امثال شما پولدارها وتفکیک مبحث عدالت از حق گرایی دشوارهست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
فقط زورتان به کارمندان و... میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دولت بی برنامه باید یارانه ثروتمندان را قطع کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اینکه اونا هم حق دارن یارانه بگیرن که شکی نیست اما یه آدم پولدار چقدر باید بدبخت باشه که از ماهی۴۵۰۰۰تومان که فقط میشه باهاش دو تا رب گوجه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
برادر عزیز سالی 20 هزار میلیارد تومان یارانه به ثروتمندان اگر فقط منظور همین یارانه نقدی هست که وقتی بیست هزار میلیارد تومان را تقسیم بر 45500 تومان کنید تا تعداد این اقشار پردرآمد بدست بیاید عدد : 439،560،000 نفر خواهد شد . درست محاسبه می کنید !!!
شاید این عدد برای محاسبه ی یارانه در تمام حوزه هاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دولت باید گرفتن یارانه رو داوطلبانه کنه و هر وقت پشیمون شدن دوباره براشون برقرار کنه که مردم هم راضی باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این یارانه هم شده چشم و هم چشمی و نشونه ایرانی بودن
با جناغ من که مهاجرت کرده کانادا با چه حرص و عصبانیتی از اونجا به ما مشخصاتش رو داد تا تو سایت براش زدیم و یارانه اش برقرار شد وقتی هم بهش گفتم تو که نیازی به این شندر غاز نداری گفت چون من ایرانی ام و حقمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
باید به کسانی که مهاجرت کردن واریز نشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۰۸:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ماهی 45 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا سالی ۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه به ثروتمندان تعلق می گیرد؟

بعنوان یه شهروند ایرانی حق دارند از منابع بطور مساوی دریافت کنند

کار میکند سرمایه جمع میکند
یارانه هم بطور مساوی بین شهروندان توزیع میشه والاغیر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
عزیز دل زیادی تند نرو . اولا این ثروتمندایی که میگی حق دارند چرا پس توی کار حقوق درست و حسابی به کارگر و کارمند خودش نمیده و همیشه میخواد کمترین حقوق رو بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
مساوی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با نظر آقای مهدی کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هی نگید ثروتمندان . مطمئن باشید اگه اونا رو قطع کنن مال شما رو هم قطع میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
بله کم کم برای همه رو قطع میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این یارانه ها منتی نداره چه برا قشر فقیر چه ثروتمند دولت احمدی نژاد که یارنه آب - برق -گاز رو قطع میکرد گفت این حق ملته پولش رو به ملت میدن بعداز قطع یارانه حاملهای انرژی قیمت قبض ها چندین برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
درسته
Germany
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه حق همه هست و کسی نمی تواند حذفش کند. همه مساوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
شماکه میگی حق همه هست وهمه مساوی اند پس باید دردریافت حقوق ومزایا ووامهای بانکی و مسکن و تمامی جنبه ها همه مردم مساوی باشند،اگر این مساوات درهمه جنبه ها رعایت می شد واین اختلاف طبقاتی نبود حرف شما قبول بود نه دراین شرایط مملکت که درتمام زمینه هایی که گفتم مساوات نیست وحالاهم که این طرح یارانه به عنوان ابزارکمکی قراربود برای اقشارضعیف وآسیب پذیرباشد،دچاربی عدالتی شده وبه فقیر وغنی داده می شود،انصاف هم خوب چیزی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ما که کارمند دولتیم یارانه مارو 24 ماه است که قطع کردند.پس چرا باید افراد پر درامد یارانه بگیرند.؟من افرادی رو می شناسم که بازنشسته دولته ولی 6میلیارد تومان سرمایه (املاک)داره ولی یارانه میگیره.چون ملاک حقوق دریافتی بازنشستگیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ما که کارمند دولتیم یارانه مارو 24 ماه است که قطع کردند.پس چرا باید افراد پر درامد یارانه بگیرند.؟من افرادی رو می شناسم که بازنشسته دولته ولی 6میلیارد تومان سرمایه (املاک)داره ولی یارانه میگیره.چون ملاک حقوق دریافتی بازنشستگیه.
Germany
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
خیلی کمه یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
همانقدر که یک نیازمند حق دارد یک بی نیاز هم حق دارد
راه حل چیز دیگریست
می بایست شرایط کار و درآمد و ... نیازمند رفع و یا بهبود یابد
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
وقتی خود شما میگی کار ودرآمد، خوب هم می دانی که عملیاتی نمیشه چونکه عزم جزم و مدیریت وبرنامه ریزی صحیح دراین باره وجود ندارد و اختلاف طبقاتی حاصل این وضعیت کشورماست، وتازه اجرایی هم بشود با توزیع ناعادلانه ثروت همراه خواهد بودهمانطورکه الان درشرایط کار وحقوق و دستمزدوجود دارد پس باید حق بدهید که یارانه به عنوان ابزارکمکی درجهت کاهش این اختلاف مقررشد برای نیازمندان ونه مرفهین و متمکنین!!پس این حق آنهاست و نه پولدارها،واین عین بی عدالتی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
برای شفاف سازی اتفاقا میزان دارایی همه بایستی مشخص بشه ,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این حرف رو نزدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
همه چیز ده برابر شده اگه یارانه را بخوان مطابق با قیمت دلار بدن باید امروز نفری نزدیک 400هزار تومن میدادن ولی این کار را نکردن فقط گرونی برا ملت مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
کارکنان دولتی که حقوق بیش از 5 میلیون دریافت می کردنند یارانه ی آنها قطع شده آخه با این گرانی مردم چکار کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
الان اعتراض شما دقیقا به چیه؟کارمندی که ۵میلیون حقوق می گیرد نباید هم باکارمندی که حدود۲تومان می گیرد یکسان درنظرگرفته شود!!!وباید یارانه وی قطع شود،پس اگرجای امثال ما بودندچه می گفتند که باید باحدود۲ و۲تافرزند تحصیلکرده بیکار روزگاربگذرانیم چه می کردند؟۵تومان می گیرند کلاهشون راهم بیاندازند آسمان هفتم،خنده داره آنهایی که بیشتردارند محتاج تر وگدا ترند.
United Arab Emirates
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دولت برعکس عمل میکند یارانه ثروتمندان قطع نشد یارانه کم در آمده ها قطع شده یارانه من که هیچ پس اندازی ندارم قطع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
دولت بی کفایت همین است .تمام اقشار اسیب پذیر حذف شده اند و گردن کلفت ها دارند یارانه می گیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به بهونه تولید یارانه همه رو قطع میکنن.اخرشم هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه حق همه هست و باید بگیرند پول خود مردم است و به همه ایرانی ها تعلق دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به نظر شما آن مدیر بانک تجارت که حقوق 700 میلیونی داشته هم باید یارانه می گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
بله اون مدیر هم باید یارانه بگیر ولی در عوض باید مالیات این فرد را پانزده درصد حقوق بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
خب نیاز دارن برای بنزین
United States of America
phgh
۱۱:۵۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اره پس چجوری بچه هاشون بفرستن خارج از کشور البته 45500نه اینا 45میلیون یرانه میگیرن ...ساده ترین مردم از نظر علم مردم ایران شناخته شدن ..متاسفانه
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
يارانه(انرژي) ؟؟!!
آخرین اخبار