آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد؛

جامعه اسلامی باید ازافراط وتفریط دوری کند/مردمی که از اهل بیت عقب بماند در نهایت هلاک می شود

آیت الله علوی گرگانی گفت:امت اسلامی باید همواره از افراط‌وتفریط دوری کرده و امتی میانه‌رو و معتدل باشد،جامعه تراز قرآنی جامعه‌ای معتدل در تمام امور و زمینه‌ها است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای پشتیبانی سپاه،گفت:مسئله آزمایش الهی برای مشخص شدن عیار واقعی هر فرد همواره در شرایط مختلف زندگی افراد تداوم دارد.

وی با اشاره به آیه کریمه‌ای از قرآن مجیداضافه کرد: امت اسلامی باید همواره از افراط‌وتفریط دوری کرده و امتی میانه‌رو و معتدل باشد، جامعه تراز قرآنی جامعه‌ای معتدل در تمام امور و زمینه‌ها است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به قطعیت مسئله آزمایش الهی اشاره کرد: آزمایش مردم سنت الهی بوده تا انسان آزمایش و مورد امتحان قرار نگیرد عیارش به‌درستی مشخص نمی‌شود، انسان باید خود را هرلحظه در محضر خدا دیده و از همین رونیز همواره مراقب اعمال و کردارش باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اهمیت مسئله میانه‌روی در بین افراد یادآورشد: در امر پاسداری نیز باید سعی شود افراد میانه‌رو و معتدل باشند و از افراط‌وتفریط‌های احتمالی دوری کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره عنوان کرد: در روایات و احادیث اسلامی بر مسئله بسیار مهم همراهی با اهل‌بیت(ع) تأکید شده است، مردمی که از اهل‌بیت(ع) جلو یا عقب بماند در نهایت هلاک می‌شود.

وی با اشاره به برخی مصادیق آزمایش‌های الهی در انقلاب اسلامی بیان کرد: در ابتدای انقلاب افرادی بوده که همواره همراه امام راحل بودند اما امروز سر از جاهای دیگر درآورده‌اند، خداوند تمام افراد را امتحان می‌کند بنابراین باید تلاش کرد در این امتحانات نمره قبولی را کسب کرد.

انتهای پیام/ح

جامعه اسلامی جامعه میانه‌رو و معتدلی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار