تیم فوتبال سایپا ایران در دومین مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف قهرمان سوپرلیگ هندوستان برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال سایپا ایران در دومین مرحله پلی آف رقابت‌های فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف "مینروا پنجاب" هندوستان برود. این تیم سال ۲۰۰۵ در ایالت پنجاب تاسیس شد و با توجه به کسب عنوان قهرمانی سوپرلیگ هندوستان در فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای نخستین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند.

باشگاه مینروا پنجاب از زمان تاسیس در کنار فوتبال در رشته کریکت که ورزش ملی هندی‌ها محسوب می‌شود هم حضور فعالی داشته است. این تیم سال ۲۰۱۶ پس از کسب قهرمانی لیگ دسته دوم هندوستان برای نخستین بار به سوپرلیگ راه یافت.

هرچند جنگجویان پنجاب از یک سرمربی بومی به نام "ساچین بادادهه" روی نیمکت خود استفاده می‌کنند، اما حضور جوئل ریچارد ویلیامز انگلیسی به عنوان مدیرفنی در این تیم سبب شد مینروا به نخستین تیمی از ایالت‌های شمالی هند تبدیل شود که از سال ۱۹۹۶ قهرمانی سوپرلیگ سرزمین مهاراجه‌ها را کسب می‌کند. با این وجود ویلیامز پس از این قهرمانی جای خود را در تیم پنجابی به پل مانستر از ایرلند شمالی داد.

پیراهن اصلی مینروا راه راه و با رنگ‌های آبی آسمانی و آبی پررنگ است و مالکیت این باشگاه را رانجیت باجاج برعهده دارد.

شاگردان ساچین نخستین فصل حضورشان در سوپرلیگ هند را با قرار گرفتن در جایگاه نهم به اتمام رساندند و در پایان هفته پنجم فصل جاری این رقابت‌ها هم با ۴ بازی، یک برد، یک مساوی، ۲ باخت، ۲ گل زده، ۳ گل خورده، تفاضل گل منفی یک و ۴ امتیاز در رتبه هفتم ایستاده اند.

مینروا ۶ بازیکن خارجی دارد که ۲ هافبک و یک مهاجم آن یعنی فیلیپ انجوکو، بالا الحسن داهیر و دوناتوس ادافه نیجریه‌ای هستند. یو کوبوکی (مهاجم ژاپنی) ویلیام اوپوکو (هافبک غنایی) و الکس کوامه (هافبک ساحل عاجی) دیگر بازیکنان غیرهندی این تیم هستند که البته در لیگ قهرمانان آسیا تنها چهار نفر از این بازیکنان می‌توانند برای مینروا به میدان بروند.

ساسیان سابیس، ماندریپ سینگ، جاگپریت سینگ هم ۳ بازیکن مینروا هستند که در تیم ملی هندوستان سابقه بازی دارند.

مینروا قرار است در صورت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازی‌های خانگی اش را در ورزشگاه ۲۰ هزار نفری احمد آباد آره نا برگزار کند، اما ورزشگاه هفت هزاری نفری تائو دوی لال میزبان بازی‌های خانگی این تیم در سوپرلیگ هندوستان است.

دیدار سایپا و مینروا پنجاب ۱۲ فوریه ۲۰۱۹ (۲۳ بهمن) به میزبانی نارنجی پوشان پایتخت کشورمان برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: برنامه مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد 

اعلام سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

 راهیابی به فینال آسیا، بازی بُرد بُرد برای فوتبال ایران


انتهای پیام/

آخرین اخبار از حریفان باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار