باید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه افزایش یابدحجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی باید به اندیشه‌ها توجه کرد و با معرفی اهل قلم، کتاب‌خوانی را در سطح کشور و به ویژه در محیط‌های دانشگاهی رواج دهیم‌.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در اختتامیه‌ بیست و پنجمین جشنواره کتاب سال دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: نگاه ما به این رخداد به عنوان جشنواره‌ای علمی است که در کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی باید به اندیشه‌ها توجه کنیم و با معرفی اهل قلم، کتاب‌خوانی را در کشور و به ویژه در محیط‌های دانشگاهی رواج دهیم‌.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این جشنواره‌ها به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم علمی کشور است که از قدمت طولانی برخوردار است.

تحول چشمگیر صنعت کتاب و کتاب‌خوانی در دوره تمدن اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه افزود: پیامبر اسلام نیز در این‌باره توجه‌ای ویژه‌ داشته‌اند به طوری که صنعت کتاب و کتاب‌خوانی تحولی چشمگیر در دوره تمدن اسلامی داشته است.

وی اضافه کرد: این جشنواره ترویج نگارش‌های بین رشته‌ای را در پی‌دارد، همچنین دانشجویان را درباره مشکلات جامعه دست به قلم می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر مشخص نیست سرانه حضور در فضای مجازی در خصوص میانگین‌ مطالعه کشور در زمینه کتاب‌های مذهبی و مناجات است یا نه،‌ در این بین یکی از مهم‌ترین بخش‌ها این است که باید فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رستمی یادآوری شد: کتاب فرد را به سمت سهم و اطلاعات سوق می‌دهد و برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را در کشور بالا ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار