در معاملات امروز، بهای جهانی نفت و طلا با روند افزایشی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته  به تاثیر از اقدامات عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت اوپک با روند افزایشی همراه بود.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت اوپک در معاملات امروز دوشنبه یک درصد افزایش یافت. همچنین بهای هر بشکه نفت برنت با 53 سنت افزایش معادل 0.8 درصد، به 67 دلار و 29 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز در معاملات امروز با 71 سنت افزایش معادل 1.3 درصد،57 دلار و 17 سنت داد و ستد شد.

عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت [اوپک] به منظور افزایش تقاضا و ممانعت از عرضه بیش از حد نفت در سراسر جهان، از کشورهای عضو سازمان اوپک  و همچنین کشورهای غیر اوپک خواست تا تولید خود را کاهش دهند.

گفته می شود در پی آغاز جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین کاهش فعالیت صنعتی در کشورهایی همچون ژاپن و آلمان، تقاضا برای نفت کاهش یافته بود که این امر به نوبه خود موجب پایین آمدن ناگهانی بهای جهانی طلای سیاه شد.

پیشتر، روسیه نیز آمادگی خود را برای کاهش تولید نفت اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس سنگاپور اعلام کرد مسکو علی‌رغم اینکه با قیمتهای کنونی نفت مشکلی ندارد، به منظور توقف روند کاهشی قیمت‌ها، آمادگی همکاری با عربستان برای کاهش تولید نفت را دارد.

واشنگتن پس از بازگرداندن تحریم های نفتی  ایران، برای 8 خریدار نفتی ایران –چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه– معافیت تحریمی صادر کرد. سه چهارم صادرات نفتی ایران به این کشورها صورت می گیرد. این در حالی است که دولت ترامپ پیش تر مدعی شده بود سطح صادرات نفت خام ایران را به صفر خواهد رساند، اما از بیم افزایش ناگهانی بهای نفت خام و بی ثباتی بازارهای جهانی، پس از بازگرداندن بخش دیگری از تحریم های ایران در آبان ماه، برای مشتریان اصلی نفت خام ایران معافیت تحریمی صادر کرد.

اعضای  اوپک قصد دارند روزهای ششم و هفتم دسامبر (ماه آینده میلادی) در وین دیدار و درباره سطح عرضه خود در سال 2019 میلادی رایزنی کنند.

در همین حال، بهای جهانی طلا در پی اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در خصوص کاهش ارزش دلار به میزان بسیار اندکی افزایش یافت. هر اونس طلای اسپات با 0.1 درصد افزایش 1222 دلار و 14 سنت  در هر اونس معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار