ترزا می‌ از توافق لندن با اتحادیه اروپا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرد و آن را به نفع این کشور دانست.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز از توافق لندن با اتحادیه اروپا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرد.

او در این‌باره گفت: «من فکر می‌کنم این توافقی درست برای منافع ملی ماست و هفت روز آینده بسیار مهم خواهند بود. این‌ها همه‌اش در رابطه با آینده این کشور است. این توافق برای شغل و زندگی مردم است. این توافق و روز‌ها برای آینده فرزندان و نوادگان این مردم است.»

نخست وزیر انگلیس افزود: «روابط آتی (با اتحادیه اروپا) است که در رای‌گیری برکسیت مطرح شده است. روابط آتی مشخص خواهد کرد که این توافق برای آینده کشورمان درست و صحیح بوده است.»

ترزا مِی گفت: «تحت تدارکات قانونی اتحادیه اروپا، مساعدت‌ها تنها می‌توانند موقتی باشند. آن‌ها نمی‌توانند بر اساس توافق خروج، وارد رابطه‌ای دائم بشوند.»

نخست وزیر انگلیس با اشاره به مخالفت‌های درون دولت این کشور با خودش تاکید کرد: «شما می‌دانید که تغییر نخست وزیر چیزی نیست که مذاکرات را آسان‌تر کند و تغییری در محاسبات پارلمان به وجود نمی‌آورد. تغییر نخست وزیر باعث ایجاد شک و تردید می‌شود، شک و تردید برای مردم و شغلشان. تغییر نخست‌وزیر خطر تاخیر مذاکرات را به وجود می‌آورد و همچنین سبب می‌شود تا برکسیت با خطر روبرو یا به امری فرسایشی بدل شود.»

ترزا مِی افزود: «فرایندی وجود دارد که پارلمان آن را به اتمام خواهد رساند. اگر موردی وجود داشت که نشان دهد این توافق از بین رفته است، دولت پیشنهاد‌های خود را برای آنچه که گام بعدی است، دوباره مطرح می‌کرد. اما ما در چنین شرایطی قرار نداریم. ما در شرایطی هستیم که یک هفته از مذاکرات را پیش رو داریم.»

نخست وزیر انگلیس گفت: «چیزی که اهمیت دارد این است که ما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را انجام دهیم. چیزی که اهمیت دارد این است که مردم ببینند این توافق اجرا شده و در پارلمان رای می‌آورد و مردم متوجه اهمیت اجرای برکسیت می‌شوند.»

مِی تاکید کرد: «من در چنین شرایطی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با تاخیر روبرو شده است یا مردم می‌خواهند تا از وقوع آن جلوگیری کنند، به کار خود پایان نخواهم داد. ما می‌خواهیم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برای مردم انجام دهیم و این اتفاق در ماه مارس سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار