دانشیار پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی از فعالیت پژوهشگران برای بررسی خطرات دخالت انسان بر محیط زیست خبر داد.

نغمه مبرقعی دانشیار پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: پژوهشکده علوم محیطی از معدود پژوهشکده‌هایی است  که از سال 79 در مورد کلیه مسائل محیط زیستی و بررسی راهکارهای مربوط به حل معضلات زیستی فعالیت می‌کند.

وی گفت: پژوهشکده دارای 5 گروه پژوهشی است که شامل؛ فناوری‌های محیط زیست، ‌گروه برنامه‌ریزی و طراحی محیط زیست، گروه تنوع زیستی و گروه کشاورزی ارگانیک و گروه اقتصاد، آموزش و سیاست گذاری محیط زیست است.

تلاش پژوهشکده علوم محیطی، برای کاهش اثرات انسان بر محیط زیست

مبرقعی ادامه داد: یکی از پژوهش‌ها و مطالعات پژوهشکده علوم محیطی در مورد تاثیر دخالت‌های انسانی بر محیط زیست است، برای مثال گروه برنامه‌ریزی و طراحی محیط زیست، اثراتی که دخالت انسان بر روی محیط زیست دارد را بررسی می‌کند.

دانشیار پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های پژوهشگران پژوهشکده این است که چرا پژوهش‌های آنان مورد توجه و استفاده قرار نمی‌گیرد و انعکاسی در جامعه ندارد.

وی ادامه داد: شاید  ایراد از  سیاست گذارانی است که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند و مطالعات پژوهشکده علوم محیطی را مد نظر قرار نمی‌د‌هند و درست معرفی نمی‌کنند.

تلاش پژوهشکده علوم محیطی، برای کاهش اثرات انسان بر محیط زیست

مبرقعی بیان کرد: در این مرکز در حدود 200 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل داریم و امیدوار هستیم با توجه به آموزش‌ها و پژوهش‌هایی که صورت می‌گیرد، بتوانیم تاثیر گذاری آن را در جامعه ببینیم.

دانشیار پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی، در پایان گفت: یکی از طرح‌هایی که به مراحل پایانی رسیده است پژوهش در مورد حذف خطرات تصفیه خانه‌‌های فاضلاب است و در این پژوهش به حداقل رساندن مضرات آن برای مناطق شهری و محیط زیست مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

پژوهش برای حذف خطرات تصفیه خانه‌‌های فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار