مسعودی فرید گفت: سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار نفر به مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی مراجعه کردند.

افزایش مراجعات به مراکز مشاوره با راه‌اندازی سامانه «تصمیم»به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم رونمایی و آغاز به کار سامانه تصمیم (طرح کنترل و کاهش طلاق) که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع خانواده در تمام نقاط دنیا موضوع مهمی است.

وی با بیان اینکه پیش‌تر تمام آموزش‌ها در خانواده صورت می‌گرفت، به طوری که حتی فرزندان شغل پدرانشان را انتخاب می‌کردند، افزود: این در حالی است که در سال‌های اخیر شاهد کاهش نقش خانواده‌ها هستیم.

فرید گفت: سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار نفر به مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل مراجعه این زوجین، نبود مهارت‌های ارتباطی بین آنان بوده است، افزود: بر اساس بررسی‌هایی که در کشور‌های دیگر انجام دادیم، اگرچه هر کشوری سبب شناسی خاص خودش را دارد، اما بسیاری از این موضوعات مشترک هستند.

مسعودی فرید ادامه داد: سیاست سازمان بهزیستی در این حوزه این است که چه تشکیل خانواده و چه طلاق رویدادی نیستند که به شکل اتفاقی صورت گیرند، بلکه به تدریج ایجاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه زوجین پس از ازدواج باید به تدریج نقش‌های اجتماعی‌ خود را بیاموزند، تصریح کرد: در زمان وقوع طلاق نیز اندک اندک اختلاف‌ها باعث ایجاد مشکلات عمیق می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دستگاه‌های زیادی می‌توانند در حوزه کاهش طلاق به خانواده‌ها کمک کنند، عنوان کرد: از همان ابتدا و دوران کودکی باید در خانواده با فرزندان صحبت شود تا آن‌ها در آینده نیز بتوانند درک متقابل، همدلی و ... را به کار ببرند.

وی بیان کرد: آموزش‌های پیش، حین و پس از ازدواج و خط مشاوره ۱۴۸۰ برای کاهش اختلافات خانوادگی تشکیل شده است، گفت: انجام مشاوره‌های خانوادگی حتی حین و پس از طلاق نیز می‌تواند بر سلامت افراد موثر باشد. نباید فراموش کرد که مداخلات هر چه پیشگیرانه‌تر باشد، مفیدتر هستند.

فرید افزود: استان تهران شانزدهمین استانی است که وارد سامانه کنترل طلاق شده است و به دلیل جمعیت بالا تعداد پرونده‌های بیشتری نیز دارد.

معاون امور اجتماعی تصریح کرد: بسیاری از طلاق‌های کلانشهر‌ها از بیرون وارد آن‌ها می‌شود و این به آن معناست که بسیاری از مردم شهر‌های کوچک به دلیل قبح طلاق برای ثبت آن به شهر‌های بزرگ می‌روند و به همین دلیل آمار ثبت طلاق در کلانشهر‌ها بیشتر است.

مسعودی فرید گفت: استفاده از مراکز مداخله برای کاهش طلاق کاملا رایگان است.

وی تاکید کرد: در مراحل بعدی نیز در صورت نیاز به ارجاع و استفاده از جلسات مشاوره در صورتی که فردی نیازمند باشد، تمامی و یا بخشی از هزینه‌ها به شکل رایگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار