فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تعیین آخرین زمان دریافت برگه معاینه فنی برای خودرو‌ها خبر داد.

خودرو‌های سنگین باید معاینه فنی بگیرند/ آخرین مهلت برای دریافت برگه معاینه فنی ۳ آذربه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اجرای مرحله جدید اعمال قانون درباره خودرو‌هایی که برگه معاینه فنی ندارند، در حال انجام است.

وی افزود: آخرین زمان برای دریافت برگه معاینه فنی سوم آذر ماه است و بعد از این زمان در صورت رویت خودرو بدون برگه معاینه فنی توسط دوربین‌های پلیس اعمال قانون خواهند شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه تمامی خودرو‌ها باید برگه معاینه فنی را از مراکز رسمی و مجاز دریافت کنند, گفت: خودرو‌های سنگین شبها در پایتخت تردد می‌کنند نیز شامل دریافت برگه معاینه فنی هستند.

وی افزود: به دلیل صف‌های طولانی و مشکلاتی که برای مردم جهت اخذ برگه معاینه فنی در مراکز معاینه فنی ایجاد شده بود، به این دلیل برای دریافت برگه معاینه فنی تأخیر ایجاد کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: دریافت برگه معاینه فنی در جهت مباحث فنی خودروها و همچنین به دلیل کاهش در میزان آلودگی هوا الزامی است و در تاریخ‌های اعلام شده بود بر اساس برآیند ما مشخص شد که صف‌های ایجاد شده در مراکز معاینه فنی طولانی شده‌ است، چراکه تا پاسی از شب و همچنین در ابتدای صبح شهروندان جهت دریافت برگه معاینه فنی در صف‌های آن معطل می‌شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه به مردم مهلت دادیم تا در فاصله و زمان مناسب بتوانند ایرادات خود را برطرف کنند و برگه معاینه فنی را بگیرند، گفت: اشخاصی که نتوانستند مجوزهای لازم معاینه فنی را از مراکز رسمی اخذ کنند تا پایان هفته فقط فرصت دارند و همچنین از روز شنبه هفته آینده با فاقدان برگه معاینه فنی برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با خودروهایی که از شهرهای دیگر به پایتخت می‌آیند، گفت: خودروهایی که از دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها جهت انجام امور خود به تهران می‌آیند باید دارای برگه معاینه فنی قانونی و رسمی باشند که اطلاعات آن‌ها در سیستم سیمفا که مطعلق به کل کشور است و اطلاعات خودروهای کشور در آن درج می‌شود، وجود دارد.

سردار رحیمی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو نسبت به ارائه برگه معاینه فنی اقدام می‌کنند، گفت: اقدامات برخی از افراد سودجو جهت ارائه برگه معاینه فنی هیچ اثری نخواهد داشت، چرا که پلیس فقط برگه‌های معاینه فنی صادر شده از سوی مراکز مجاز که به سیستم سیمفا و مراکز رسمی پلیس متصل هستند را قبول دارد و طبق آن عمل خواهد کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص طرح ترافیک، گفت: به شهروندان تأکید می‌کنم که الزامات طرح ترافیک را رعایت کنند، چرا که آمار ما در این رابطه چندان رضایت بخش نیست و کسانی که فاقد مجوز رسمی هستند، در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در حال تردد هستند، در صورت رویت پلیس و همچنین دوربین‌ها اعمال قانون خواهند شد.

سردار رحیمی گفت: نظارت بر مراکز معاینه فنی در دستور کار پلیس قرار دارد و همچنین دوربین‌های پلیس در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک فعالیت خود را انجام خواهند داد و در صورت وقوع تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با موضوع اجازه ورود خودروهای سواری شخصی به مسیر اتوبوس‌های تندرو، گفت: برخی از مواقع به دلیل شرایط جوی و یا دیگر شرایط موجود در پایتخت، مأموران راهنمایی و رانندگی به رانندگان خودروهای شخصی اجازه تردد در محدوده عبور اتوبوس‌های تندرو را می‌دادند که این امر از طریق مانیتورینگ پلیس راهنمایی و رانندگی توسط فرماندهی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: پلیس در خصوص بحث کنترل ترافیک، در دو نوبت ویژه صبحگاهی و عصرگاهی فعالیت دارد که به گفته خودم حمله پلیس به ترافیک در این زمان‌ها صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم که ترافیک شهری را مدیریت کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با پوشاندن پلاک برخی خودروها در شهر، گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس راهور در نقاط شهر حضور دارند و در صورت رویت این موضوع با متخلفان برخورد خواهند کرد و هچمنین با تمهیداتی که مدت‌ها است اتخاذ کرده‌ایم، می‌توان این موضوع را که راننده‌ای پلاک خودروی خود را پوشانده است تشخیص داد و با متخلفان برخورد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص علل ترافیک در پایتخت، گفت: عواملی همچون نبود حمل و نقل عمومی و بالا بودن حجم خودروها در معابر از جمله دلایل ترافیک در شهر تهران هستند. البته دلیل اصلی ترافیک شهر خود ما هستیم که به عنوان راننده با خودروهای شخصی خود وارد معابر و سطح شهر می‌شویم، چرا که با ورود خودروهای تک سرنشین به شهر و تردد آن‌ها ترافیک ایجاد می‌شود.

وی افزود: برچیده شدن سرویس ادارات هم در ایجاد ترافیک دخیل است، چرا که با جمع شدن سرویس هر اداره، دست کم 30 خودروی شخصی به حجم ترافیک شهری اضافه می‌شود.

سردار رحیمی در پایان گفت: پلیس آنچه که در توان برای مدیریت ترافیک دارد را انجام می‌دهد و شرایط موجود ترافیکی پایتخت را مدیریت خواهیم کرد تا در عبور و مرور شهری تسهیل داشته باشیم؛ از شهروندان نیز می‌خواهم تا یک مقدار از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند و تا حد امکان از حمل و نقل عمومی برای تردد خود در شهر بهره ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
من نمیدونم چرا برا چیزایی که تاثیرشون خیلی کمه اینقدر مردمو اذیت میکنن و میفرستن تو صفای طول و دراز و جریمه های سنگین میذارن خب وقتی خود معاینه فنیا میگن ده درصد بیشتر تاثیر نداره جریمه پنج هزار تومنم زیاده چه برسه به پنجاه هزار تومن
آخرین اخبار