مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دومین دستگاه ماموگرافی در مرکز غربالگری بیماران سرطانی بیمارستان امام خمینی مهاباد آماده بهره برداری است.

تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دومین دستگاه ماموگرافی دیجیتال جدید

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: دستگاه ماموگرافی پیشرفته دوم در مرکز غربالگری بیماران سرطانی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده بهره برداری می‌باشد.

وی افزود: ۸۰ درصد اعتبار این دستگاه از طریق وزارت متبوع و ۲۰ درصد باقی مانده از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هزینه شده است.

دکتر مرزنگ گفت: در گذشته به علت نبود دستگاه ماموگرافی مادران و خانم‌ها برای تشخیص بیماری‌های مربوط به پستان می‌بایست به بخش خصوصی و یا شهرستان‌های دیگر عزیمت می‌کردند، ولی با بهره برداری دستگاه دوم شاهد ارائه خدمات تصویربرداری پیشرفته به بانوان با تعرفه دولتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: تصاویر ماموگرافی دیجیتال در کمتر از ۱۰ ثانیه آماده می‌شود در حالیکه در شیوه ماموگرافی معمولی، بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

وی اظهار داشت: بخش تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور متخصصین رادیولوژی و کارشناسان متبحر رادیولوژی و بهره‌مندی از دستگاه‌های فوق پیشرفته‌ی تصویربرداری پزشکی اِم. آر. آی، سی. تی. اسکن، رادیولوژی دیجیتال وماموگرافی و سونوگرافی به عنوان به عنوان یکی از مراکز پیشرفته تصویربرداری جنوب استان آذربایجان غربی در حال خدمت به مردم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: یکی از مهمترین و موثرترین راه‌های تشخیص سرطان سینه، به خصوص در مراحل اولیه بیماری، انجام ماموگرافی سینه است. یکی از موثرترین راه‌های مبارزه با این بیماری، تشخیص آن در مراحل اولیه پیدایش است.

شایان ذکر است کاربرد‌های دستگاه ماموگرافی عبارتند از: برای بیماریابی زنان بالای ۴۰ سال از نظر سرطان پستان ارزیابی بیمارانی که توده پستان مشکوک دارند و پیگیری سرطان پستان درمان شده با برداشتن قسمتی از پستان و رادیوتراپی، پیگیری پستان مقابل در فردی که یک پستان به خاطر سرطان برداشته شده است.

انتهای پیام / س خ

بیمارستان امام خمینی مهاباد به دومین دستگاه ماموگرافی مجهز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.