مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: سند راهبردی بقاع متبرکه استان با کمک یکی از دانشگاه‌های کشور تهیه می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت : با اجرای طرح پژوهشی، سند راهبردی بقاع متبرکه استان به زودی با کمک دانشگاه اراک تهیه خواهد شد که سند چشم اندازی برای بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف همچنین با بیان اینکه پروژه‌های سرمایه گذاری وقفی فعال می‌شود از اجرای ساخت مشارکت ۲۵۰ واحد مسکونی، ۱۲۰ واحد تجاری در محمدیه و هشت واحد تجاری در شهر قزوین خبر داد و افزود:درمانگاه خیریه بیدستان با ۲۱ میلیارد ریال، هشت واحد مسکونی و دو واحد تجاری در موقوفه آقا امینی در حال اجراست و یک پروژه بزرگ اقتصادی هم در شهر قزوین در حال شکل گیری است که تحول بزرگی در احیای موقوفات و خدمات اجتماعی در استان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام مجیدی، ارزش موقوفات استان را بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان بیان کرد که با احتساب یک درصد سود باید سالانه ۱۹۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که این میزان در سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اوقاف میزان تملک دارایی این اداره کل را در سال گذشته دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بیان کرد که در میان بقاع متبرکه، مساجد و امکان مذهبی توزیع شد و پیش بینی کرد امسال دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این عرصه جذب شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین گفت: مساحت اراضی کشاورزی وقفی ۵۲ هزار و ۶۰۰ هکتار، معادل ۱۱ درصد اراضی کشاورزی استان است.

حجت الاسلام مجیدی همچنین از صدور ۲۷۰ سند برای رقبات استان در هفت ماهه گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹۰۰ رقبه سند ندارد که تلاش می‌کنیم تا اسناد همه رقبات تا یک سال آینده دریافت شود.

حجت الاسلام مجیدی گفت: در سال جاری ۷۰ رای دادگاه به نفع موقوفات صادر و ۵ دادنامه اجرا شده است.

در استان قزوین ۲ هزار و ۶۳۷ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی و ۲۵ هزار و ۸۵۴ مورد رقبه وجود دارد.

انتهای پیام/

سند راهبردی بقاع متبرکه قزوین با کمک یکی از دانشگاه‌های کشور تهیه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار